Forum > Demolåtar

Robblar - I'm So Lonesome I Could Cry (Cover)

(1/5) > >>

robblar:
Hei!

Jeg ser at "demokvote"-meteret mitt er på rødt, så det er vel på tide jeg lager en demotråd for å unngå forvrengning. Jeg er klar over at standarden på KR er svært høy, men jeg er frekk nok til å poste likevel. Coverlåt fordi jeg aldri har skrevet en original låt i hele mitt syndige liv. Har forsøkt. Det vil seg ikke helt. I alle fall ikke tekster.

Denne, som jeg har stjålet av Hank Williams, heter "I'm So Lonesome I Could Cry".

Jeg begynte på denne her i forrige uke. La på dobroen i kveld. Jeg hadde tenkt å kjøre på litt mandolin også, men det hørtes alldeles for j**lig ut, så jeg lot det være   :rolleyes:

Bass og trommer er IK sampletank. Jeg bruker Tracktion 3.

Jeg er smertelig klar over at intonasjon er litt ute å kjøre, både på sang og dobro, men jeg vet rett og slett ikke om jeg kan bedre!   :unsure:
(Ok, hvis alle kommenterer at de ikke makter å høre mer enn introen skal jeg gjøre et nytt forsøk...)

Her er en link (versjon 2 - justert litt på trommeprogrammeringen. Håper det ble bra!  :) )

[mp3=200,20,0,center]http://www.box.net/shared/static/mh43m5irqi.mp3[/mp3]

Ærlige kommentarer mottas med stor takk. Svartløgnaktig skryt med større!   B)

-Robert

martinm:
Jag tycker att du är lite väl självkritisk. Tycker att ljud och spel är riktigt bra o intonationen på både dobro o sång är tillräckligt bra för att man inte ska störa sig på det.
Det enda jag reagerar på är vispen som är lite väl utdragen. Det låter som om du ska sopa rent hela virveltrumman ;).
 :P

Kornstad:
Riktigt skönt laid back musik och snyggt framförande tycker jag.

Håller dock med Martinm om virveln till viss del. Tror dock att det räcker med att bara sänka den en liten aning i volym för att få bort den känslan.   Annars riktigt bra rätt igenom.

equality:
Låter jättebra! Snygg mix, sång och härliga vispar! BTW, lirar alla slide-dobro i Norge?  :rolleyes:

Tokai:
Riktigt bra det här. Ljudkvaliteten är njutningsvar. Angående visparna så kan dom kanske dras ner i volym eller skippa helt, bara behålla 4:ans takt i varje slag

Det är inte så mycket på att kjøre vad gäller sången - den är jätteflot!
Det var alltså en cover. Nu vill jag höra en original version ifrån dej, gärna  i samme stil.
Den har typen av musik steller väl icke så högre krav på musikaliske fantasi, vel? Skriv en text om karlek å smarte
å, så är du dar
- ja och min norska, hehe

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion