Så vad är det vi säger?
En tavla med "renodlad textkritik" -som demosektionen fast för texter.
En tavla till med "idebank" -där man kan lägga upp text/musik/beat/whatever, och allt som postas där är "free 4 all att använde och bygga vidare på". Givetvis gäller ju upphovsrätt fortfarande, den går väl inte bara att glömma. Men genom att posta så ger man sin tillåtelse till att en text/låt används/byggs vidare på/ändras av någon annan.
man skulle säkert kunna köra den senare under "samarbeten" och den första möjligen under "komponering och textskrivning" men jag tror att två separata tavlor vore att föredra.
Genre och tempo/tonart är det nog svårt att få sökbart -massa jobb antar jag? Jag skulle tycka att det duger att det finns i subject om det ny är nån beat eller något...sen är det väl mer fokus på samarbeten än ljudbank? Eller, så tänker jag.
Alternativ vore om man taggade inlägget på ett sätt som gör att man senare förstår att det rör sig om något från idebanken, kanske:
bank:undergångspolka
eller något liknande. Då gäller det iof att skriva sin tag på ett bra sätt så folk hittar, men det är väl kanske upp till postaren att vilja bli sedd.
Jag tror att detta kunde sporra till massa skojiga samarbeten, och kanske lite mer ös på forumet.
jag är för!