Forum > Färdiga produktioner
Hogge - Happy Song
hogge:
--- Citat från: Yllet skrivet 07.01.2010, 23:00:38 ---
--- Citat från: hogge skrivet 07.01.2010, 22:58:30 ---Tack Yllet..
Va härligt.. Jag har lyssnat några gånger till nu och känner nog starkt att jag inte vill släppa den, så det kändes riktigt bra att Du tyckte den var värd en andra chans...
Kanske har Du hört det förut? Det är ju svårt att göra något unikt i detta rika utbud av musik, men så mycket är säkert att jag inte försökt att plagiera någon/något.. Dock påminner den en hel del om min låt "YouTube".. Samma takt och samma känsla.. Men för övrigt har jag ingen aning om vad den kan vara lik...
--- Slut citat ---
Yepp det var den jag menade, youtube alltså :)
--- Slut citat ---
Jo, jag var lite lat och nyttjade samma trumkomp (i stort sätt) som i YouTube.. men likaså är ju känslan densamma även om det skiljer en hel del också...
hogge:
--- Citat från: equality skrivet 07.01.2010, 23:10:46 ---Yes, du röjer på sedvanligt sätt. :D Gillar också riffet och orgeldissonanserna förutom sången som är super som alltid.
--- Slut citat ---
Tack snälla equality.. Så glad jag blir..
Jo röj är ju det som gäller numer.. En omedveten protest mot att jag börjar bli farbror förmodligen :rolleyes:
Tack för Dina vänliga ord.. Det gjorde mig mycket lycklig.. Nu kan jag med gott samvete bygga vidare på denna!
mahan:
Tjou Hogge!
Den satt med en gång, kraftiga tag på äkta rock´n roll stil! 80-tals lir, 80-tals komprimering, 80-tals njutning, wow! :)
Ska testa låten tillsammans med nåra whisky i morrn så får vi se om den håller det!
Bra jobbat!
h. johan
hogge:
--- Citat från: mahan skrivet 07.01.2010, 23:33:48 ---Tjou Hogge!
Den satt med en gång, kraftiga tag på äkta rock´n roll stil! 80-tals lir, 80-tals komprimering, 80-tals njutning, wow! :)
Ska testa låten tillsammans med nåra whisky i morrn så får vi se om den håller det!
Bra jobbat!
h. johan
--- Slut citat ---
Oj.. Tack som sjutton Mahan..
Ska jag vara ärlig så tror jag den funkar som bäst med en hel del Whiskey i kroppen :P
hogge:
Har försökt at utnytta Cubase EQ på detta.. Inte för att jag vet om jag gör rätt, men jag försökte göra som Freddy sa: samla alla gitarrer på en gruppkanal och sen utnyttja EQ:t.. Jag skar bort allt under 100, och sen försökte jag skruva till ett så "vasst" ljud jag kunde... Funkar det?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida