Forum > Färdiga produktioner
Hogge - Happy Song
Emulator:
Hm, brukar ni köra eg på grupper? jag brukar köra egen på varje spår, i o med att de kan vara olika i tonhöjd och svara olika på eq så att säga. Grupper är för effekterna. -så tänker jag... :D
Skall lyssna sen också, återkommer :D
hogge:
--- Citat från: Emulator skrivet 08.01.2010, 19:28:51 ---Hm, brukar ni köra eg på grupper? jag brukar köra egen på varje spår, i o med att de kan vara olika i tonhöjd och svara olika på eq så att säga. Grupper är för effekterna. -så tänker jag... :D
--- Slut citat ---
I dont know :wacko:
Jag kan ju ha missuppfattat det, men jag tror att det var så Freddy skrev?? Men blev gitarrerna lite väl vassa nu tycker Ni?
Eddi:
--- Citat från: Emulator skrivet 08.01.2010, 19:28:51 ---Hm, brukar ni köra eg på grupper? jag brukar köra egen på varje spår, i o med att de kan vara olika i tonhöjd och svara olika på eq så att säga. Grupper är för effekterna. -så tänker jag... :D
--- Slut citat ---
EQ:a gör man för varje spår gruppen kan dock dela samma effekt (sorry för OT Hogge ska lyssna och återkommer)
freddy:
--- Slut citat ---
Det känns som en dum regel, iofs lika dumt som att alltid göra som jag beskrev kanske. Men det jag syftade på var det som är vanligt i rock är att man dubbar gitarrerna, alltså har samma ljud och spelar flera gånger. Dessa kommer man med sannolikhet även EQ:a exakt på samma sätt, alltså är det väl effektivast att dra alla dessa till samma buss och lägga en EQ där? Så jobbar iaf jag. Ofta blir det att man har fyra distade kompgitarrer som alla gör samma sak.
Hogge - Prova att dra ner volymen på alla gitarrer en aning. Jag tycker dom är för dominanta nu. Käkar upp allt :)
Emulator:
Ja dubbade spår tänkte jag ju inte på :)
Då funkar det ju riktigt bra antar jag.
sorry för OT :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida