Forum > Färdiga produktioner

Hogge - Happy Song

<< < (8/21) > >>

bjurte:
Som jag ser/hör det är det just övergångarna Vers / Ref /Vers som är lite skumma här och lite att som några andra här varit inne på
att dom maler på ganska lika låten igenom.
Delarna i sig är skitbra men som du själv är inne på så behövs dom limmas ihop lite bättre.
Prova att efter Introt med Gurorna på fullt ställ,när sången kommer in bara kompa med basen eller väldigt 'Palmmute:ad' gitarr.
Sen när Ref. kommer ska det vara fullt ställ.. igen B)
Du behöver oxo någon slags brygga mellan vers ref. Ska se om jag (Hinner / Får för familjen) kan hitte på nått passande där. :unsure:

hogge:

--- Citat från: uriah skrivet 23.01.2010, 12:03:55 ---Som jag ser/hör det är det just övergångarna Vers / Ref /Vers som är lite skumma här och lite att som några andra här varit inne på
att dom maler på ganska lika låten igenom.
Delarna i sig är skitbra men som du själv är inne på så behövs dom limmas ihop lite bättre.
Prova att efter Introt med Gurorna på fullt ställ,när sången kommer in bara kompa med basen eller väldigt 'Palmmute:ad' gitarr.
Sen när Ref. kommer ska det vara fullt ställ.. igen B)
Du behöver oxo någon slags brygga mellan vers ref. Ska se om jag (Hinner / Får för familjen) kan hitte på nått passande där. :unsure:

--- Slut citat ---

Bra idé.. Ska testa lite i morgon (söndag) för nu ska jag på party..  :D
Men Du, det skulle ju vara toppen om Du ville pilla lite på övergångarna... Men ingen press. Ta det om/när Du får tid & lust..

Emulator:
En ohelig acceptans mellan Europe och Accept är faktiskt ingen dum liknelse. Lite kompromisslöst som accept, men med melodikänslorna från Europe.

Tror det skulel hjälpa en mil att helt enkelt dra på lite dämpat strängspel i versen för att sedan unleash the fury i reffarna. Även att sjunga lite lugnare i versen så att man får kontrast och dynamik när reffen spränger högtalarelementen :)

Ser nu att uriah är inne på lite samma sak. kan nog funka.

Sen är PM ett väldigt bra sätt att lösa fyllebataljer på :-)

Turn it to 11 hogge, ös på!

hogge:

--- Citat från: Emulator skrivet 23.01.2010, 16:20:37 ---En ohelig acceptans mellan Europe och Accept är faktiskt ingen dum liknelse. Lite kompromisslöst som accept, men med melodikänslorna från Europe.

Tror det skulel hjälpa en mil att helt enkelt dra på lite dämpat strängspel i versen för att sedan unleash the fury i reffarna. Även att sjunga lite lugnare i versen så att man får kontrast och dynamik när reffen spränger högtalarelementen :)

Ser nu att uriah är inne på lite samma sak. kan nog funka.

Sen är PM ett väldigt bra sätt att lösa fyllebataljer på :-)

Turn it to 11 hogge, ös på!

--- Slut citat ---

Tack EMU.. Allt Du sa det satt som pricken över i:t.. Du framstår som en mycket klok man!!!  :wub:

hogge:

--- Citat från: Guran skrivet 23.01.2010, 12:02:42 ---Tjena hej
jo ibland ska man hålla fingrarna borta från datorn.
och så ska man läsa hela inläggen med. innan man överreagerar men men...shit happens
jag får kryppa till korset i dag med ett dunkande huvud.

hade

--- Slut citat ---

Det är lungt Ola.. Been there, done that...
Hur som helst.. Jag ångrar också att jag skrev att Din låt (som jag fick i mars 2009, tror jag?) var dålig.. Så var det inte. Det var en riktigt bra låt. Anledningen till att jag inte slutförde projektet var att mitt självförtroende sviktade kraftigt..

Hur som helst. Jag förstår, med hänvisning till Ditt PM, att Du misstolkade mitt svar till Bow.. Men det var inte länge sen som den gode Uriah skrev i en av Bow:s trådar: "jag vet inte om Du skämtar med oss eller om Du är seriös.. etc."
Det har inte varit helt lätt att ta Bow på allvar.. Men nu skrev jag ett bra svar till honom.. Ett svar som jag även nu i nyktert tillstånd känner mig nöjd med.. men som Du skrev: "jag läste inte hela inlägget innan jag svarade"..

Hur som helst.. No hard feelings.. Vi gör alla våra misstag, så nu är vi vänner igen....

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion