Kontrollrummet

Ska installera W7, vad händer med vst instrummenten osv?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Cube

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
Tjenare!

Ska då snart installera W7 men jag har en del frågor innan jag börjar med det!

1. Räcker det att jag stoppar in skivan med W7 och påbörjar installationen eller måste jag ta bort mitt nuvarande OP (Vista) först?
2. vad händer med mina plugins? måste jag avinstallera och avregistrera pluginsen innan jag installerar W7 för att sedan kunna registrera igen? Annars tror dem väl att jag försöker installera på en annan dator? För man kan väl bara registrera en gång?

Tack på förhand!

Mvh


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Vill bara råda till att inte uppgradera Vista även om det är möjligt. Alla, tom. Microsoft själva rekommenderar att man gör en ren nyinstallation av Windows 7 och inte uppgraderar. Det brukar kunna hända alla möjliga konstiga saker då man uppgraderar från ett OS till ett annat.

Hur det är med dina pluggar kan vi inte svara på med den informationen du gett oss. Är det mjukvara man registrerar efter den är installerad så finns det ibland funktioner där man som du påpekar avregistrerar licensen för att kunna flytta den till annan dator.

Bestämmer du dig trots allt för att uppgradera Vista till W7 så borde det funka rakt av. Borde!  :ph34r:

Lycka till.
 :D


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Å andra sidan har jag inte sett nått värre skit att ha på sin dator än vista.

Allt annat är bättre...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Cube

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
Ok, jag kör med Cubase 5, eastwest play (7 st), omnisphere och addictiv drums!  Kanske bäst kolla med tillverkarna istället!

Finns det något bra program för att rensa bort allt, tom OP? eller hur fungerar det att ta bort ett OP egentligen?

En fråga som kom upp! Eftersom jag pluggari jkpg så får vi ladda ner OP från Microsoft gratis! Vilket tycker ni jag borde välja till vidare då! xp 64bit pro eller W7 64-bit pro? Kanske bäst med cp nu och W7 senare när det blivit bättre? eller?


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Win7 64-bitars absolut.
När du stoppar i Windows 7 dvdn så får du möjlighet att radera allt gammalt på hårddisken. Bara göra som det står på skärmen.  :)


Utloggad Cube

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
Ok blir det samma sak om jag har en fil för W7? Vi fick ju ladda ner från vårat konto på jth:s hemsida! så jag har ingen dvd då alltså!