Kontrollrummet

Larsson feat. Valdez - Would You

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
LÅTNAMN:   Would You
ARTIST/GRUPP:   Larsson
GENRE:  Rock´n Roll
LÅTLÄNGD:  3:36
KOMPOSITÖR:   Larsson
PRODUCENT:   Larsson
EV. MEDVERKANDE:  Valdez
INSPELNINGSÅR:  2007
FORMAT: mp3

hejsan gott folk..dammade av någon månad gammal låt
sjunger själv på denna,jag har märkt att jag inte är den enda på det här forumet som
har problem med sin egen röst,men ibland behöver man en röst & då får man ta den som finns tillgänlig! :D

hursomhelst undrar jag vad ni tycker om den?
fast jag är inte så säker på att jag orkar lägga ner så mycket mer tid på den här!
fast synpunkter & kritik är ändå välkommet!!

hoppas den smakar
 :)

tack Valdez för körerna (de äger)
& Yllet för konstruktiv kritik!!

« Senast ändrad: 05.05.2007, 02:40:28 by Anders »
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Tycker sången är rätt cool, om det är svar på din frågan

Tänkte först - det inget komp på detta? Men där det kommer inse jag att väntan var helt rätt.

Bra slammer i det hela. Kanonfint. Coola körer.
Men låten - hade stones ratad denna när dom repad in nya låtar? (svar= Är påven katolik?)*



*kanske är lite orättvis här. Tror inte att det är stonesinspirerat ett dugg, men jag kom inte ihåg nåt bättre rocknamn, för tillfället och pga vinkonsumtion.
« Senast ändrad: 04.05.2007, 21:45:26 by Tokai »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.
Skit bra sång! Skönt riff på introt..trodde inte det skulle bli nåt mer i kompet, åsså drog det igång - Supernice! Shit Kören,f-n vad läckert..Nä nu ger jag mig med ovationer så att ni inte blir malliga :P

Full pott från Norrbotten helt klart! 5/5.. I speår haina.(Jag sparar denna,på pit mål).

Mvh

Harmonica mike


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jeppsan Larsson!
Orolig över din röst? Glöm det! :)
Absolut härlig röst, lite bluesig.
Kompet då? För mycket "skrammel" enligt min smak, täcker över sången o fina stämmorna. Lite för vasst sound, kan bero på mina lurar oxo (HD250).

Skitsnygg låt, gillar arret. Får way over godkännt även med ovannämnda personliga små minusar :)


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Hey, detta är najs ju. Härligt skramligt...kanske lite mindre dist och klonkigare bas för att den ska sitta mitt i solar plexus. Bra sång och snygga körer.  :P


DåligtGehör

  • Gäst
Go känsla, ja mycket skön med bra sång och riktigt sköna körer!

Kompgitarrer för överdrivna dock. Det blir inget riktig driven rytm utan mer bröt.

Sologitarren klart bra.


Utloggad DivineCo

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
Dålig sång  och en ganska ointresant låt. jag önskar att jag att jag hade kunnat säga bättre.
Tyvärr kan jag inte det: Detta är dåligt!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag har aldrig gillat sån här rock egentligen, men den funkar att lyssna på radion och så för mig....

Jtycker dock att detta "inte är sämre låt an nåt annat i rock.-svängen" -tvärtom tycker jag den har schysst stuk, sångrösten passar bra , och jag tycker dessutom att din röst låter bra, sådär lagom kaxig ala 20th century boy :)

Körerna är fina!

Helt klart något som låter "skiva" som det gör i mina öron!

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
hej gott folk! :)

Tokai:
ok sången funkar!!..toppen..låten är mer eller mindre uppbyggd för att passa min röst
kanske borde det hända något mer innan kompett kommer in,fast jag vet inte
less is more som någon sa!
annars är det nog mer orättvist att jämföra mig med stones,emot stones :D
tackar för din lyssning :)

Harmonica mike:
F-n vad kul..full pott?
tackar verkligen för de fina orden de värmde :)

Mahan:
du har helt rätt ang kompett,det är väldigt vasst sound,jag ska se över det..men av någon anledning så tappar
jag helt all översikt så fort jag laddar upp en EQ!  :wacko:
fast skrammlet vill jag inte bli av med!!
tack för inputen man!! :)

Drloop:
askul :D
tack för det!!

Slaptap:
kul!!..jag ska se vad jag kan göra åt gitarr ljudet,det tar emot lite att lägga om gitarrerna iom
att det känns som om jag tappar svänget om jag bortgår från den första tagningen
men jag ska ge mig på dem & få bort lite diskant,vilket kanske gör att de låter lite mindre distade!
klonkigare bas?..min 800kr´s bas linad genom pod 2.0 erbjuder tyvvär dåliga valmöjligheter
men är det så att en bra basist skulle vilja gå in och styra upp det
så är det verkligen välkommet!! :P
tack för feedbacken! :)

DåligtGehör:
ja du har helt rätt,jag ska försöka bli av med lite diskant,och jag tror just att det som skär mest är lead/komp gitarren!
tackar för din tid!! :)

DivineCo:
så den har alltså inte en enda ingrediens som får pass?? :blink:
tackar för den konstruktiva kritiken :D

Emulator:
det här är egentligen inte vad jag normalt håller på med,men iom att jag är gitarrist i grunden
så är det ibland skönt att göra saker där gitarren får komma till användning!
nästa gång jag lägger upp något kommer jag antagligen vara tillbaka i balladträsket igen!! :lol:
men ja..det är en rock klichée av rang
jag tror den egentligen är inspirerad av mest av gammal pj harvey
även om det nog är svårt att höra nu,men när larsson ska härmma PJ så blir alltså resultatet
20th century boy!!..det käns som ett måste att lägga in attityd för att kunna bära en sådan här låt!
och det är roligt att leka rockstar!! :lol:
tack för input

ja tack alla för er tid
askul att få lite reaktioner!
 :)






http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Burnin Sven

  • Gäst
Bra låt idé och sången funkar kanon det var nån annan som så nåt annat, struntprat helt enkelt sången är bra. Musiken däremot matchar inte riktigt ända upp till själva låtidéns höjder om man säger så. Men helt klart en givande lyssning.
Göran


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
Bra låt idé och sången funkar kanon det var nån annan som så nåt annat, struntprat helt enkelt sången är bra. Musiken däremot matchar inte riktigt ända upp till själva låtidéns höjder om man säger så. Men helt klart en givande lyssning.
Göran

ok..jag är med dig på vad du menar,fast jag vet inte riktigt vad jag kan göra åt det!
själva låten blev till av sig självt,sedan när det börjat klarna vilken typ av låt jag gjort
började jag fundera på vad för sång som skulle funka
först lade jag sång fram till gitarr solot,därefter trampade musiken på utan mening eller mål
då började jag fundera på om det kunde räddas av körer,bilket det åxo gjorde enligt mig

men det var inte så att jag hade någon färdig låt ide när jag började,nu är jag bara glad att jag gjort något som har både en början & ett slut!! :D

tack för komentaren! :)


http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Jäkligt skön låt. Du sjunger riktigt nice, skönt rockigt röst. Gillar kompgitarren...den är härligt stökigt men ändå ren.
Saknar basen lite...höj den. Solot är på tok för lågt i volym. :rolleyes: Du lirar ju riktigt nice så man vill ju höra det ordentligt...seså var inte blyg. :D
Det enda man kan säga om mixen är väl att ljudbilden är aningen vass, speciellt på sången. Vissa spår har lite för skarpt reverb, vilket gör att de inte flyter in i mixen riktigt. Sköna körer...de höjer låten ett snäpp till :)
Overall riktigt gött jobb.
Mvh / Jonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Grymt intro! Väldigt skönt riff med drypande dist. Synd att trummorna inte låter lika grymma... de kunde haft lite mer studs i sig. Hade du haft en riktigt catchy refräng hade det ju lätt varit en hit men eftersom jag inte gillar catchy refränger så får du full pott ändå!  :lol: Valdez gör ju sin grej - grym röst - som vanligt och tillför en extra dimension till låten. Låten är enkel, rå och blodig - precis som jag vill ha min biff. Is great helt enkelt.


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
Djonas:
kul att du gillar låten,betyder extra mycket om the man himself ger cred åt solot! :D
men av någon anledning när jag höjer det en mm så ligger det över låten
och sänker jag en mm så ligger det under..tror kanske lite kompressor kan vara på sin plats där!
märkte precis åxo att basen var lite låg,då jag lyssnade på min sekundära lyssning TV´n :P
ska jobba på vassheten imorgon!!

tackar för feedbacken :)

Hellpig:
toppen kul att höra.. :lol:
ja trummorna kunde ha lite mer studs,synd bara att jag är på upplärnings nivå när det kommer till att mixa trummor,men jag lyckades få virveln att låta plonk istället för plink..alltid något :P
och valdez körer är verkligen grymma..hon lyfter låten med rang!
ingen valdez=ingen dänga helt enkelt!! :P

tackar för inputen!!
 :)




 





http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
tänker lite på Iggy Pop, om han vore snäll och välartad. :D fast det är bra sång.

musiken är ju lite Iggy, Stones, Dolls. Solot är också bra förutom slutet där det går lite förfort.

när jag såg att valdez var med så var det ju givet att man ville lyssna, fast det hade gärna fått vara mer!



Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
tänker lite på Iggy Pop, om han vore snäll och välartad. :D fast det är bra sång.

musiken är ju lite Iggy, Stones, Dolls. Solot är också bra förutom slutet där det går lite förfort.

när jag såg att valdez var med så var det ju givet att man ville lyssna, fast det hade gärna fått vara mer!



tack för kommentaren sixties,själv tycker jag sången låter som en 30kg´s chris cornell iallafall på slutet!! :lol:
ja det hade gärna kunnat vart mer valdez,fast åandra sidan,man ska sluta när man är på topp!!

 :)

http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Hoppar in och tackar så mycket för respons på min sånginsats alltså kördelen :)


Jag gillar låten och din sång Larsson!..gurasolot är också grymt bra!


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Skönt gung! Gillar låten trots den distade gitarren i början som höll på att göra att jag stängde av direkt.  :D Annars snygg sång och bra låt.
Mvh
Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Gitarren i början fick även mig att nästan stänga av, den är väldigt vass och hård på egen hand. När resten av instrumenten kommer in fungerar den bättre, men är fortfarande lite jobbig. När sen även sologitarren en bit in skar in i själen fick jag huvudvärk.

Men det är allt negativt jag kan hitta med det, låten, sångstämmorna, liret och ljudbilden (förutom det vassa) är finfint.
blargh


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Ah, Larsson, det här var riktigt gött!

Nåt Stones kan jag inte höra, men däremot lite stonerbrötrockare som Kyuss, Queens of the stoneage m.fl. Och massa go 70-talshårdrock.

Sången är kanon!!! Attityden finns där. Och Valdez körer sitter som en smäck! Å när du skriker mot slutet får jag rocknroll-tuppskinn!  :P

Mixmässigt är det klart godkänt, men skulle kunna lyfta ett par snäpp till om gitarren var ännu "brötigare" (kanske kopiera spåret och köra det ena genom en basstärkare?). Trummorna... kunde man locka fram lite mer skrammel skulle de driva på bättre. Kicken saknar attack. Basen kanske upp lite i nivå som nån sa!

I början är det en liten puff på ordet "... up" som nog går att fixa.

Men skitbra! Den här sparas! :)


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Jag fick vibbar till vad de nnu heter,, "Girl you really got me now..." (vaffan heter den?)

Sången är ju klart ok, lite för snygg jämnförd med resterande musik. Lite för nykter kanske man kan säga?!

Var det The Kinks som gjorde låten jag inte kom på, ovan?


Kören är bra! Musiken är bra och sången likaså!


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
Valdez: jag gillar åxo låten,särskilt sedan den fick körer,de sitter som smäcken verkligen! :wub:
du har verkligen grym röst..tack för lånet!! :)

Toby: kul att du gillar den,trots gitarren..jag har försökt vrida till låten & få bort lite diskant
men det faller platt då. vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu faktiskt
men tack för lyssningen :)

Fidden: ja det blev vasst allting,men jag har ju vant mig vid att det ska låta så
jag ska se över det hela igen senare när jag har fått lite distans till den
och lyssnat på den i någon annan aläggning en min egen!
kul att du gillade låten utöver detta! :)

Linkowich : ja det ärbsolut mer stoner en stones!! toppen att du tycker gitarrerna kunde vara ännu brötigare,för jag har problem med att ta ner ljudbilden,jag gillar någonstans att det är vasst
fast är samtidigt medveten om att det inte borde vara så!! :rolleyes:
önskar jag hade en basstärkare allting är 100% linat & lågbudget!
trummor,och puff ljud ska ses över!!
verkligen kul att du gillar den,jag tror du är rätt bra med på vart jag siktade med låten!:)

Light Head: jag förstår liknelsen till kinks,konceptet är liknande (lite)
jag får prova att sätta sången igen när jag är på dojjan,även om jag tror att
det egentligen inte kommer göra låten en tjänst! :lol:
tack för feedbacken man!:)



http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Modigt, tufft, djärvt
Max 300; tecken återstår


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
Modigt, tufft, djärvt

vilken sammanfattning..kort & gott
tack antar jag :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Larsson.
Lät låten gå på repeat ett tag,och då slog det mig..Kanske skulle du låta en öppen/stängd highat komma in vid 00.35 för att ge en föraning om vad som komma skall.Upplever intro sträckan lite lång med guran å sången.Vet ju inte om det skulle tillföra nåt men..Try it.

I övrigt så vet du ju vad jag tycker,forumets bästa rocklåt helt klart!

Mvh
Micael


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
Hej Larsson.
Lät låten gå på repeat ett tag,och då slog det mig..Kanske skulle du låta en öppen/stängd highat komma in vid 00.35 för att ge en föraning om vad som komma skall.Upplever intro sträckan lite lång med guran å sången.Vet ju inte om det skulle tillföra nåt men..Try it.

I övrigt så vet du ju vad jag tycker,forumets bästa rocklåt helt klart!

Mvh
Micael

hej Micael
ja du har nog en poäng där,det skulle nog funka fint med en hihat som spelas med foten
(vet inte vad den typen av anslag heter).. ska testa iallafall!!
tack för tipset,& askul att du gillar den

thanx man!! :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Nu kör jag en nästan 2 års BUMP!

Med risk för att bannas av bossen  :D

Lyssna på detta boys and girls..Forumets bästa rocklåt i mina öron.Jag har denna sejvad och brukar dra på den när polarna är här och snikar på mina whiskey flarror..
Mest för att dom skall falla i trans och glömma bort att dricka  :lol:

ROCK ON!!

Larsson och Valdez  :wub:

Mvh
Micael


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja det var en bra bump. Har aldrig hört låten och blev inte så lite förvånad att Larsson trakterar rockträsket och med den känslan, solot är ju superbra. Den där Valdez är ingen jag under min korta tid hört något av lät också tokbra tillsammans med Larsson sköna röst. Lite långt intro kanske men men i det stora hur bra som helst.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Riktigt bra ös - får lite associationer till Kinks och Nationalteatern! Sången sitter fint, kören är riktigt läcker. Om man skulle önska nå´t skulle det möjligen vara ett stick för att få lite variation, men är osäker på om det behövs. Gillar soundet på kompgitarren!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Får definitivt godkänt av mig! Men jag vill att basen ska höras! Den borde ge en fjärdedel till i helheten (som nu saknas).

Rösten är mycket användbar
Arr helt ok i sin genre, ruffigt och skönt - ös på!

Keep it up!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Bra bump Boden! Får ställa om här från karls och astis finstämda visa till denna ösiga garagerockare. Båda sångarna
gör ett bra jobb liksom gitarristen. Körerna är riktigt bra, lite Sweet home balabama-feel där. Kul att höra!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
ja man blev ju nyfiken... läst 1269 gånger!  Bra som F-n! gillar din röst!  :) läst 1270 gånger nu.... :rolleyes: 


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
nämen.. har du bumpat den här gammla tråden HM.. fan vad kul!!
jag får återkomma senare med lite feedback på feedbacken
till dess.. tack för eran tid alla

/Larsson
 :wub:
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Här var det skönt ös..vilken bra rock-röst du har mr Larsson :P
Rockigt sköna gitarrer och en helskön kör till detta, så är det bingo :D

Tack för den bumpen, den satt där den tog ;)

Diggar!

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan