hej gott folk!

Tokai:
ok sången funkar!!..toppen..låten är mer eller mindre uppbyggd för att passa min röst
kanske borde det hända något mer innan kompett kommer in,fast jag vet inte
less is more som någon sa!
annars är det nog mer orättvist att jämföra mig med stones,emot stones

tackar för din lyssning

Harmonica mike:
F-n vad kul..full pott?
tackar verkligen för de fina orden de värmde

Mahan:
du har helt rätt ang kompett,det är väldigt vasst sound,jag ska se över det..men av någon anledning så tappar
jag helt all översikt så fort jag laddar upp en EQ!

fast skrammlet vill jag inte bli av med!!
tack för inputen man!!

Drloop:
askul

tack för det!!
Slaptap:
kul!!..jag ska se vad jag kan göra åt gitarr ljudet,det tar emot lite att lägga om gitarrerna iom
att det känns som om jag tappar svänget om jag bortgår från den första tagningen
men jag ska ge mig på dem & få bort lite diskant,vilket kanske gör att de låter lite mindre distade!
klonkigare bas?..min 800kr´s bas linad genom pod 2.0 erbjuder tyvvär dåliga valmöjligheter
men är det så att en bra basist skulle vilja gå in och styra upp det
så är det verkligen välkommet!!

tack för feedbacken!

DåligtGehör:
ja du har helt rätt,jag ska försöka bli av med lite diskant,och jag tror just att det som skär mest är lead/komp gitarren!
tackar för din tid!!

DivineCo:
så den har alltså inte en enda ingrediens som får pass??

tackar för den konstruktiva kritiken

Emulator:
det här är egentligen inte vad jag normalt håller på med,men iom att jag är gitarrist i grunden
så är det ibland skönt att göra saker där gitarren får komma till användning!
nästa gång jag lägger upp något kommer jag antagligen vara tillbaka i balladträsket igen!!

men ja..det är en rock klichée av rang
jag tror den egentligen är inspirerad av mest av gammal pj harvey
även om det nog är svårt att höra nu,men när larsson ska härmma PJ så blir alltså resultatet
20th century boy!!..det käns som ett måste att lägga in attityd för att kunna bära en sådan här låt!
och det är roligt att leka rockstar!!

tack för input
ja tack alla för er tid
askul att få lite reaktioner!