Kontrollrummet

Jonte - J.A

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Hej, har kommit igång igen efter brist på inspiration och uppslag. Här kommer en liten
bagatell. Var länge sedan jag spelade flöjt, så det är lite si och så med intonation och
tonkvalitet. Hoppas att stycket går fram ändå.


http://web.comhem.se/jontewasa2/j.a.mp3

/Jonte
« Senast ändrad: 08.01.2010, 20:51:20 by Jonte »
www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


clavinova

  • Gäst
I mina öron oerhört vackert! Snyggt framfört, trots att du hävdar en liten ringrostighet på flöjten. Snygga små tonvandringar som i sin karaktär är skönt återhållna.

Däremot reagerar jag på kontrasten mellan den riktiga flöjten och det, förutsätter jag, samplade pianot. Brukar inte reagera på detta men nu tyckte jag att klangkontrasten var ovanligt stor. Vad kör du med för piano?


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Seg i huvudet efter 50 mils bilåkande i snörök och flytthjälp till dottern i 25 minus. Detta var vad jag behövde. Ärligt och jättevackert!   Stort tack!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Så vackert...kan höra fjällbäcken brusa... :wub:

Mera!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Tack alla  :)

Det är Sampletekks Black Grand. Är lite kluven till den, ibland är den för opolerad. Å andra sidan
känns den mer "äkta", än Garritan Steinway, har också lite mer sustain. Dom har sin plats båda två.

Ett annat piano jag är sugen på är NI Upright, tycker den låter väldigt charmigt, härlig träig ton. Deras flyglar däremot
gillar jag inte alls. Någon som känner till ett annat upright i samma prisklass (eller billigare) som låter bra?

/Jonte
www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


freddy

  • Gäst
Inte utan att man tänker på zelda :)

Snyggt stycke musik, bristerna i flöjten poängterar du själv. Men annars är detta mysigt, ser fram emot flera flöjtlåtar.

När det gäller piano så är det Ivory som gäller, men det kanske är över din budget? 


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt att höra att du är tillbaka Jonte! Jag tänker mig att en lite större lokal (reverb) skulle göra gott på detta stycke. Tvärflöjten spelas nu alldeles utanför mitt högra hörlurs-öra (30 cm ifrån örat). Tack för avslappning med fint spel!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Oj vad skönt!  Tog precis emot tre gnälliga ungar i dörren som frös och var blöta innan jag satte mig att lyssna på detta.
Vilken medicin för humöret!   Måste köra den igen.!
Me, Myself & I


Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Tack igen för uppmuntran! Jag blir inspirerad att göra ett till stycke för flöjt och piano,
tar med mig tipsen till det nya stycket.

/Jonte
www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Kunde inte låta bli att göra lite ändringar. Större reverb på flöjten och inte lika hårt panorerat.
Och fuskat lite med intonationen  :wub:

La upp en vanlig länk, förstår inte varför mediaspelaren spelar upp den gamla filen, även fast den
inte finns längre! Jag gör kanske något fel när jag byter ut länken?

/Jonte
www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Jonte!
Rätt attityd mannen, fortsätt med testandet, en musiker är ju aldrig nöjd o vill bli bättre! Låt bandet rulla och lira på, stormskönt med din flöjt, luftig o snygg låt. Testa med en mjuk matta med stråkar i bakgrunden, kunde lyfta helheten många snäpp.
Flöjten e instrumentet jag önskar jag kunde lira men det blev aldrig så, kul att du hittat det åt dig. Väntar på mera! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............