Forum > Demolåtar

Hogge, Kornstad, Jonnerstone, ynot - olika sånger till samma equality-komp

<< < (19/20) > >>

hogge:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 11.01.2010, 21:30:37 ---Alla har sin charm, Jonnerstones kärleksföklaring, Ynots fina visa med tillhörande clementin-son, men allra mest stack ändå Kornstads nakna version ut för mej-tätt följd av Hogge :P

Till dej Hogge vill jag säja att det bor en ballad-kille i dej oxå, vore kul att höra mer sånt från dej, jättekul ju, bra feeling där :)
/Marre

--- Slut citat ---

Hej Marre & stort tack.. Blev jätteglad! Nu tycker jag tyvärr att det är oerhört falskt på sina ställen.. EQ:s mix tog fram saker som jag omöjligt kan höra här hos mig, så jag har en del undersökning av min utrustning att göra, hehe..

Jag ska grubbla lite på det där med ballader..  :wacko:

equality:
Det blev lite festival av det hela sådär helt oförhappandess.  :)

Kul idé Robblar med backing vocals till Kornstad. Skulle nog vilja ha Jonnerstones otroligt snygga överstämma enbart...

Jag vet inte Hogge om min mix tog fram "skönhetsfläckar" i din sång? Jag kan lägga på den helt oprocessad (förutom reverb) om du vill?
Tyckte annars ditt unika refrängsinne kom fram men bara delvis. Vi skulle kunna ha utvecklat detta mer men då krävs att kompet görs om.
Det behövs minst en vers och refräng till och jag tror att "kinespartiet" då får stryka på foten.
Jag skulle kunna skicka ett nytt komp som visar hur jag menar men hinner inte mycket denna vecka.

Återigen stort tack! Fantastiskt kul och ny erfarenhet för mig!  :)

jonnerstone:
Tack själv!! Det var kul det här och tack till Eko som triggade igång mig så fint  :lol:
Håller med vad dom flesta säger att Kornstad lyckades väldigt bra med att fånga känslan i låten. Lite mörkare och mer vemod. Ingen tävling som sagt men Kornstad vann   :D :wub:
Tjejen blev iaf glad över min text  ;)

Fridens på er alla

hogge:

--- Citat från: equality skrivet 11.01.2010, 23:40:22 ---Jag vet inte Hogge om min mix tog fram "skönhetsfläckar" i din sång? Jag kan lägga på den helt oprocessad (förutom reverb) om du vill?
Tyckte annars ditt unika refrängsinne kom fram men bara delvis. Vi skulle kunna ha utvecklat detta mer men då krävs att kompet görs om.
Det behövs minst en vers och refräng till och jag tror att "kinespartiet" då får stryka på foten.
Jag skulle kunna skicka ett nytt komp som visar hur jag menar men hinner inte mycket denna vecka.

--- Slut citat ---

Hej EQ.. Jag vet inte vad det är, men som Du vet blev jag lite chockad över bl.a. inledningen.. De där falska tonerna hörde jag verkligen inte här hos mig... Men gör Dig inget besvär med detta nu.. Så viktigt är det inte.. Jag har bara lite svårt för sura toner. Inte minst när jag producerar dom själv..

Kul att Du gillar mitt "refrängsinne"  :rolleyes: och givetvis så får Du skicka ett nytt komp när Du får tid.. Då kan jag ju också passa på att sjunga om vissa delar.. Sen skulle jag också vilja få veta (om Du vill dela med Dig) hur Du mixat min sång.. Jag skulle vilja prova de inställningarna här hos mig..

Som Du vet tycker jag att Du mixat sångljudet jättebra - men jag får ut nåt helt annat här hemma, så det hade varit kul att testa Dina inställningar.. Samtidigt kanske jag själv kan uppfatta de där sura tonerna innan jag skickar runt filer nästa gång.
 :P

Eddi:
Jag hör svajet på rösten Hogge i början som jag tror att du reagerar på och så tänktre jag kolla med ditt inlägg i tråden men det finns ju inte kvar. Jag har i alla fall en teori din röst är så bred så skär man bort över och underfrekvenser så kan det ju hända att din rösts mellanfrekvens faktiskt svajar en anings när du inte drar på med fullt luftutblås. Som sagt bara en teori - falskt vill jag inte kalla det trots allt. Låter mer inlevelsefullt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion