Brukar klaga på för mycket reverb på sången men här känns den ok.
Saknar 2 saker:
1. Variation på akkeguran. Nu spelar den repeat som den låter vers + refr igenom hela låten (ja det är demo, men ändå)
2. Vers, refr, vers, refr...osv. Ett mellanpari behövs för att lyfta låten ännu högre.
Jag hörde inget klipp, men det gjorde jag inte heller på Strawberry Fields forever.
Nämen, det här är lysande. Gillar harmisarna, popdåre som jag är.
Vad gäller texten har jag inte lyssnat så mycket. Melodin tar för mycket plats i min arma hjärna
Thermo...sågen,då. Spelar kanske lite för mycket i låten, kanske komma in när det behövs nåt som förstärker, eller sågen hela tiden men nåt annat som kommer in, en oboe eller nåt
Hade nog inte tänkt att de akustiska gitarrerna skulle vara annat än ett komp, men visst kunde man spela lite mer varierat ändå!

Jag har gjort låten som jag ser det med vers, refräng och mellanparti, men det är ju en definitionssak vad som är vers och refräng!

Jo, lyssnar man noga (som Eq gjorde) hör man klipp!

Roligt att du gillar harmonierna - det är nästan alltid harmoniföljderna jag funderar på i första hand!
Ja, det där med att kunna avväga hur mycket "sågen", eller vad det nu är för instrument, ska spela är alltid svårt att avgöra tycker jag! Speciellt när man hört låten ett stort antal gånger!
Det kunde säkert vara fint med ett annat instrument, t.ex oboe, som kommer in och förstärker på vissa partier! Ska fundera lite på det!
Funderade lite på stråkar eller bara cello, men det känns så traditionellt.
Tack för lyssning och utförlig kommentar!
/Asti