Som rubriken antyder. Hur dokumenterar ni er musik?
Ja, vad händer när en låt är klar och är inspelad? Eller händer det under själva processen. Eller dokumenteras ingenting kanske. Jag tänker på att nån slags minnesanteckningar, typ texten till låten med ackorden intill eller liknande? Finns det till och med någon som skriver noter?
Själv har jag alltid ambitionen att skriva ner låten på papper så att man senare kan spela den när man sitter några år senare och undrar hur den där låten gick. Oftast händer det inte, så om jag vill spela nån låt jag gjort brukar jag få börja med att ta ut den.

Allt som oftast så hittar jag på några roliga fingersättningar i låtarna, och har man dessutom lite dist på gitarren så kan det vara svårt att i efterhand hitta exakt hur man gjorde. Tänker ofta att det här coola riffet kommer jag ju ihåg. Men icke....
I projektkatalogen på hårddisken finns i bästa fall texten i en enkel textfil. Till ett fåtal låtar har jag gjort ackordanalyser, med det händer som sagt allt för sällan.
Förr i tiden, när jag inte hade inspelningsutrustning så skrev jag alltid ner låtarna. Det var liksom så processen var, men nu när det i första läget hamnar i datorn, och det till och med är en del av processen så stannar det ofta där.
Så...
Hur gör ni andra?