Forum > Demolåtar

Första låten här!

(1/4) > >>

wilox:
Gör mitt första försök med att posta här! Den är såklart inte färdigmixad, därav klicken i slutet tex.

Kom gärna med lite kritik!. Just det, det är inte jag själv som sjunger utan jag spelar bara in.

[mp3=200,20,0,left]http://www.pressrecstudio.se/Som%20jag%20ser%20dig%20MASTER%202.mp3[/mp3]

Emulator:
Låter lite skumt som artefatker från autotuner/melodyne på sången.

Mixen är lite svag. Sången tar upp massvis med energi och dränker bakgrunden lite.

trummorna hörs för dåligt. Tror nästan att det kunde räcka rätt mycket med att få fram kompet.

Rätt bra annars tycker jag, lite roliga röstgrejor och bra gitarrer o så.

Välkommen hit :)

MaxB:
Låter som bra pop med driv och energi. Tror att det är väl mycket komprimerat. I min monolyssning i laptopen låter det väldigt komprimerat, blir därför lite obehagligt att lyssna. Saknar detaljer liksom.

Tokai:
Påminner rätt mycket om Joe Jacksons första skiva.
Fränt basspel. Riktig bas väl?
Jag tycker det finns bra attityd här även om kompressorn arbetar för mycket.
Sen vore det kul med lite information om låten, hur den är inspelad, osv - även om det är en halvfärdig demo
Välkommen hit och Gott Nytt År!

freddy:
Jag tycker faktiskt också att det är lite FÖR komprimerat. Behöver nog mer dynamik i denna stil.

Sen är instrumenten som kommer in efter ett tag (hör knappt vad det är, hör mest sång och trummor/bas) är lite vassa. Skulle vilja ha ett mjukare sound och lite mer tydlighet.

Annars var det bra.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion