Kontrollrummet

Första låten här!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad wilox

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
Gör mitt första försök med att posta här! Den är såklart inte färdigmixad, därav klicken i slutet tex.

Kom gärna med lite kritik!. Just det, det är inte jag själv som sjunger utan jag spelar bara in.

[mp3=200,20,0,left]http://www.pressrecstudio.se/Som%20jag%20ser%20dig%20MASTER%202.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 31.12.2009, 14:17:43 by wilox »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Låter lite skumt som artefatker från autotuner/melodyne på sången.

Mixen är lite svag. Sången tar upp massvis med energi och dränker bakgrunden lite.

trummorna hörs för dåligt. Tror nästan att det kunde räcka rätt mycket med att få fram kompet.


Rätt bra annars tycker jag, lite roliga röstgrejor och bra gitarrer o så.


Välkommen hit :)


https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Låter som bra pop med driv och energi. Tror att det är väl mycket komprimerat. I min monolyssning i laptopen låter det väldigt komprimerat, blir därför lite obehagligt att lyssna. Saknar detaljer liksom.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Påminner rätt mycket om Joe Jacksons första skiva.
Fränt basspel. Riktig bas väl?
Jag tycker det finns bra attityd här även om kompressorn arbetar för mycket.
Sen vore det kul med lite information om låten, hur den är inspelad, osv - även om det är en halvfärdig demo
Välkommen hit och Gott Nytt År!


freddy

  • Gäst
Jag tycker faktiskt också att det är lite FÖR komprimerat. Behöver nog mer dynamik i denna stil.

Sen är instrumenten som kommer in efter ett tag (hör knappt vad det är, hör mest sång och trummor/bas) är lite vassa. Skulle vilja ha ett mjukare sound och lite mer tydlighet.

Annars var det bra.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Nämen bra låt - gott sväng!
Basen gör mycket för detta
Bra sång också
men hela ljudbilden är väldigt skarp/diskantig
Särskilt gitarren? som kommer in efter ett tag på hö sida
gör nästan ont i öronen (lyssnar i lurar)
Mjuka upp och värm på

Välkommen!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 829
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
riktigt bra lir o närhet i rösten inget o klaga på posta mer
tony
att leva är att dö


Utloggad Tantalos

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
Jag tycker att rösten är riktigt ball. Sångaren sjunger snyggt och sången är mixad på ett ganska fränt sätt. Däremot så är hela övriga bakgrundsmusiken någonstans långt borta i horrisonten för närvarande. De flesta instrumenten (inte minst trummorna) måste komma fram regält. I bakgrunden skymtar blygsamt en dock väldigt välspelad bas.
Annars låter det som att du har ganska bra spår inspelade och en bra grund för produktionen. Du behöver bara mixa ihop det ordentligt så blir det här jättebra.


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Välkommen :D
Jo...du kan ju alldeles tydligt sjunga. Gillar rösten. Första intrycket av låten var att "va e dehär... nåt fel på spelaren?" ... men sen då det kommer lite fler med än bara basisten och trummisen så blidde det bättre. Lyssnar normalt inte på sånhär musik egentligen så jag säger inget om mixen... utom att det låter lite "kantigt" stundvis.

Men annars, ja, bra lirat :)

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Kul med lite nytt blod välkommen hit. Är det bara smålänningar och skåningar som sjunger på svenska nuförtiden slår det mig. Det tog ett tag innan jag hörde att det inte var engelska. Nä men juste låt - allt det vassa och komprimerade som tjatas om ovan håller jag med om - blir bra det här efter lite mixtrix.
Rock on
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Välkommen till KR!
Bra låt och bra framfört, men ljudbilden är lite jobbig! Speciellt vad gäller sången.
Orden "huggs av" och det blir svårt att höra dom ordentligt. Överkomprimerat?
Som helhet lite "vasst" ljud. Gillar den "atonala" gitarren!
Kul också med fler som sjunger på svenska!


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Jättebra! Riktigt skönt tryck och en sån låt man dansar till när man hör den på radion. Enda kritiken är att låten nog skulle tjäna på om de olika partierna skiljde sig mer från varandra. Nu är det ett sound hela vägen och då kan man bli lite trött som lyssnare. Mer växelverkan mellan partierna.


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Introt med bara bas och trummor,fick inte igång mig,trummorna lät trääligt och distade och basen lite för middig.
Men sen kom sången in och jag fick upp intresset och när sen guran komm in föll allt på plats,en skön "skrammelpop" låt på svenska.
Då flöt trummor och bas in mycket bättre.Däremot måste jag hålla med Freddy att Gitarren är alldeles för vass..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Låter bra, påminner om ngt från tidigt 80-tal, Kai Martin o stcik, nja, well well.
Mixen har lite att önska som tidigare nämnt.
Väl kommen, vi hör gärna mer.
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Eftersom du inte har gjort musiken så kommenterar jag bara mixen (fast jag tyckte låten var riktigt bra)

Mixen är ganska skarp och tröttande för öronen. Det saknas helt och hållet lågbas, varken kicken eller elbasen har mycket under 100 Hz.
Trummorna tycker jag har för lite stereobredd.
Upplever inte sången som autotunad. Komprimerad ja, men rätt för genren.
I övrigt bra balans i mixen, och låter kompetent gjort.
DON'T PANIC


Utloggad olofd

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 239
    • Visa profil
för hård deesser.
annars mycket bra.
Kankse skulle komppat lite mindre och adreat lite rum.

plus mastrat genom en skön rörkomp för lite adderad värme


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Som Du själv anger inledningsvis så återstår det en del jobb på denna (mixning), men som låt betraktat så är det riktigt bra.. Lite nostalgikänsla. Minns inte vad de där svenska popbanden hette på 80-talet, men Factory var väl ett av dom.. Lite i samma anda kan jag tycka..

Det här kommer att bli skitbra!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez