Forum > Demolåtar
Freddy - Överblivet material - skisser
freddy:
Som jag skrev i en annan tråd så har jag gjort spelmusik till ett spel och i strävan att hitta något passande så skrevs det mycket annat. Blir ofta så för mig, jag siktar på något och sedan kommer hundra andra idéer. Men av olika anledningar så funkade inte dessa till själva spelet. Däremot kan jag tycka att vissa av idéerna funkar, så nu kanske jag ska gå vidare med något. Tänkte höra med er vad ni gillar och vad jag ska ta till nästa steg?
Jag vill samtidigt passa på att varna, hehe. Det är så här det låter när jag sitter och har skrivarstuga, allt är rått här. Låtarna och riffen är inspelade direkt när jag kommer på dom, inget har redigerats i efterhand eller tagits om. Allt är i stunden liksom. Ibland saknas det bas, ibland brummar stärkaren, ibland spelar jag otajt och fel. Shit happens. Det får jag bjuda på ;) Lite av mitt workflow..
Mycket att lyssna igenom också, så man kan bara ta en låt om man inte orkar mer! ;)
Så, ge mig gärna ett omdöme och lite feedback på vad jag ska göra med dessa. Några idéer?
Gott nytt!
Emulator:
lite migrane boy här, så första blev jobbig. Lyssnat lite på de två andra, och riktigt goa riff finns!
Återkommer med kurerat huvud.
Kul att du delar med dig :)
Wernborg:
Homogent sound och stil på alla tre. Gör ett mastodontverk där alla tre ingår. Growlsång, kvinnlig sopran, Queen-körer och du själv på leadvocals.
I den översta var det ruggigt otajt va, eller var det nån avancerad rytmfigur jag inte hajade? :unsure:
:D
freddy:
--- Citat från: Wernborg skrivet 31.12.2009, 16:54:12 ---Homogent sound och stil på alla tre. Gör ett mastodontverk där alla tre ingår. Growlsång, kvinnlig sopran, Queen-körer och du själv på leadvocals.
I den översta var det ruggigt otajt va, eller var det nån avancerad rytmfigur jag inte hajade? :unsure:
:D
--- Slut citat ---
haha, du frestar mig! 20 minuters epos får man aldrig nog av!
Första är femtakt, kanske lite otajt med, men inte så värst?
:)
freddy:
--- Citat från: Emulator skrivet 31.12.2009, 13:45:58 ---lite migrane boy här, så första blev jobbig. Lyssnat lite på de två andra, och riktigt goa riff finns!
Återkommer med kurerat huvud.
Kul att du delar med dig :)
--- Slut citat ---
Kommenterade lite i fel ordning. Ja huvudvärk och femtakt går sällan hand i hand.
Kanske kan få ihop ett epos då enligt Ws förslag :)
Återkom gärna.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida