Forum > Demolåtar

Freddy - Överblivet material - skisser

<< < (2/3) > >>

Tokai:
Lyssnar på sista låten.
Tycker att virveln hamnar på fel ställen ibland. Men den hörs bra. Är det för att låten går i 3/4 takt, för det gör den väl? Bitvis iallafall.
Ganska svulstigt det här. Utan sångmelodi vet man inte så mycket. Är dålig på hårdrocksgenren men får jag väl säga att det är rätt ok.

cykeln:
OK snabblyssnat på alla tre
Det är rätt hevvy om man säger
och rätt samma
Skulle säkert gå bra att göra som W skriver
Gillar temat i ettan
Tycker att tvåan låter lite som ett tungt Kebenekaise
Trean känns mest som ett utforskande och sökande efter tema

Varför inte göra om till ett akustiskt verk, nylonguror ...

Eddi:
Ettan övergick mitt förstånd med femtakt och allt men juste tema. Tvåan var sisådär blev lite tråkig med samma yxande. Trean fullständigt ÄLSKAR jag gör den dubbelt så lång och in med sjung på olika sätt. Skulle gärna vilja ha in sluttemat lite i början också enär det är så fruktat grymt.

Åsso en fråga varför spar du inte nåt alster på färdiga? Ibland vill man lyssna på litre Freddy men nä det går inte..........

God fortsättning och hoppas du gör något av trean.

asti:
Första låten för tankarna till Enid Blythons "Fem söker en takt"! Den var lite spännande med taktväxlingarna.  :)
Den andra låten var inget jag fastnade för, men kanske skulle funka ihop med första låten och en kvinnlig growl-sopran som Wernborg föreslog...?  :unsure:
Sista låten tycker jag är klart intressantast och känner hur en lite släpig sång a la Radiohead skulle funka här!
Den är kanske lite lång, men med ett soloparti och ev ett lite lugnare parti skulle den nog inte bli enformig!
Gemensamt för låtarna är att du får till ett tungt, fint sound i gitarr, bas och trummor tycker jag!
Jag skulle själv satsat på att jobba vidare med tredje låten!
/Asti

Rattlesnake:
[off-topic]Enid Blyton gjorde tung musik! :ph34r:[/off-topic]

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion