Forum > Färdiga produktioner

Håkan och Susanne: Bred dina vida vingar.

<< < (2/3) > >>

Håkan Nilsson:
Tackar! Kanske blev det lite dovt... Men det är ju inga cymbaler eller nånting klirrigt med. I dag köpte jag mig en liten Line Six bascombo med väldigt bra lineljud från hörlursutgången, så jag lägger nog om basen på alla låtar jag håller på med och mixar. Det dumma med stärkaren är att högtalaren tystnar när man sätter i linekabeln, jag vill även micka basen, testade det med, och med en bra mick väldigt nära låt det också bra, och både line och mick brukar bli bäst. Jag får väl ta isär den djeveln och nypa bort nåt inuti telehonan. WEller sätta dit en extra brytare.
Jag provade med mer reverb på ak gitarren, men tyckte det blev sämre, det ligger en en hel del redan nu faktiskt. Jag har ett TC rackdelay/reverb som jag verkligen gillar.

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 29.12.2009, 14:41:17 ---Tjoho Håkan.

Riktigt schysst inspelning av denna gamla psalm.Guran och sången låter kanon,hittar inget att klaga på där trots avsaknad av datorer och annat fusk  :D
Du har koll på dina rull prylar och sånt impar på en gammal porta nörd typ mig.

Skitbra med andra ord

Mike

--- Slut citat ---
Tack för det med... Men sanningen är att jag sålde Revoxen för ett tag sen, jag använde den aldrig... Spelar man in ak gitarrer, sång och sånt låter det analogt i alla fall, kanske rörpreampen ger lite extra av det. Och nån skillnad på dator eller porta är det inte heller, förutom att datorprogrammen är en miljard ggr vidrigare att hålla på med.

asti:
Fin, nära inspelning, befriande ren från effekter!
Känner igen mig lite vad gäller utrustningen - har en Röde NT2-A mick och en extern TC delay/reverb enhet!
Hade faktiskt också en Revox bandspelare en gång i tiden som jag spelade in på med s.k. "sound-on-sound" teknik!
Tycker som sagt ni får till ett varmt, intimt ljud, men sången tycker jag är lite "osäker" på några ställen. Den kanske ligger lite för högt...?
Elgitarren skulle jag vilja ha ett lite mer "förstärkt", dovt ljud på, lite som en jazzgitarr ungefär.
Stämningsskapande och passande i juletider.

Håkan Nilsson:
Det jag själv undrar över är om Aphex-preampen för listpriset ca 10.000 kr (eller nån annan lika dyr preamp) är värd pengarna?

zorrow:
Helt OK EQ mässigt! Susanne sjunger fantastiskt! Men efter solot så är det lite småsurt. Mig (kanske) och framförallt Dig e lite off key. Senare delen kanske kan sjungas om? Guds frid!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion