Oj! Det var väldigt vad många kommentarer! Jag måste säga att jag är överväldigande positiv av responsen jag fått på det här forumet. Det känns som att det finns så mycket respekt i tonläget. På många forum blir jag överhuvudtaget inte tagen seriöst, utan får i stället rekomendationer om olika sätt att dö på och liknande. På många andra forum består huvudvokabuläret av "värdelöst" samt olika religiösa kraftord. Jag gillar det här forumet. Mer konstruktivt än sandlådekrig.
Rattlesnake; Nu när du nämnt det förefaller det i mina öron att rösten är mycket väl telefonig. Mer diskant där är en mycket god idé. Jag blir dock osäker på vad du menar med att du "duckar"?
Körerna ÄR lite skumma (ja EWQL). De är ju egentligen gjorda för engelska samt latin. Många ord blir lite skum halvdansk kompromiss. Jag hoppades att deras brytning inte skulle vara hörbar. Om det ens är det du syftar på? Det finns en orgel som många gånger mer eller mindre dubbar körerna, som kanske kan bidra med det du kallar orgelsound?
Faktum är att jag först var mest intresserad av kontrabas, men jag ville behålla lite "rocksensabilitet". Dessutom kan det tilläggas att elbassamplingarna var dyra (

)så jag känner mig förpliktad att använda dessa. Jag vet heller inte riktigt hur en ståbas hade kunnat smältas in med de rockiare partierna (som var en av grundidéerna i själva låten).
Uriah; Kul att du gillade den, även om du inte vågar erkänna det för dig själv än.

Kornstad;; Det verkar finnas en konsensus om att det är för mycket mid och för lite bas. Då ska jag åtgärda det. ack för att ni påpekat det.
asti; ; Jag kan alltså återigen poängtera att jag alltså inte försöker göra någon sorts parodi. Av vad jag förstått så gör tyvärr min röst att jag inte alltid uppfattas seriöst., även om jag är det.
Återigen allesammans; tack för alla kommentarer!