Forum > Demolåtar
"Odysséen"
Dividend:
Alltså jag har lyssnat igen. Och det är fantamig en grym potential här :D
Saken är väl (försöker inte vara "elak" eller provocera alls) att texten + din sångstil gör det hela till en parodi på vad du försöker kommunicera. Inget fel med det, om det var det du ville. :D
Vill du inte det, så sjung gärna in igen, ja jättegärna som du sjunger Taube o dyl. Ah ok, du har ny verre på gång ser jag nu. SKall lyssna.
Tantalos:
--- Citat från: Dividend skrivet 09.01.2010, 19:21:52 ---
Vill du inte det, så sjung gärna in igen, ja jättegärna som du sjunger Taube o dyl. Ah ok, du har ny verre på gång ser jag nu. SKall lyssna.
--- Slut citat ---
Det är såhär jag sjunger Taube mm alltså. Det är så här jag sjunger. Jag vet att jag inte har en speciellt vacker röst, men å andra sidan är användandet av "repulsivare" röster egentligen en del av min musikstil. Jag tror att det skulle förstöra lite ifall jag använde någon konventionellare sångare. Jag är trots allt inte ute efter att göra populärmusik. Även om jag är seriös kan jag nog leva med att inte bli tagen seriöst.
Vidare är jag fortfarande intresserad av att veta ifall nya mixen har bättre bas.
Tack för kommentarerna!
Emulator:
Ja, mixmässigt är det nog lite tunnt, saknar lite tryck i de lägre frekvenserna, och gitarrerna låter lite för snälla.
Sången låter lite teater ja, men det är ju kanske en stil som rap eller vad som helst...
Jag skulle sjunga med lite mindre artikulation kanske, men som sagt, är ju bara en smaksak.
Intressant verk, som skulle bli intressantare med mer vässa, tyngt och skärpa till ljuden.
Hemluth på HR?
Tantalos:
--- Citat från: Emulator skrivet 09.01.2010, 21:25:21 ---Ja, mixmässigt är det nog lite tunnt, saknar lite tryck i de lägre frekvenserna, och gitarrerna låter lite för snälla.
Hemluth på HR?
--- Slut citat ---
Fortfarande? :o
Jag har nu höjt baskrekvenserna i två omgångar med sammanlagt typ 5dB (det är tredje mixen jag postat här). Jag kan säkert höja basfrekvenserna lite till, om så önskas.
Och ja, det kan nog stämma ja.
Jag får nog göra ännu en mix och dra till ordentligt med basfrekvenserna verkar det som. Tack för kommentarerna!
Eddi:
Kan du inte dra upp guran på slutet lite också?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida