Forum > Demolåtar
"Odysséen"
Tantalos:
Tack så mycket alla som skrivit i tråden! Jag har försökt ta till mig lite av era synpunkter, och har därför modifierat mixen något. Jag har försökt "hängmattifiera" den lite genom att skära ner på mid och jag har även plockat fram basfrekvenserna ganska regält. Mid på sången är sänkt och jag har lagt på mer 5khz för tydlighetens skull.
http://www.box.net/shared/qlrkbyhci9
Clemens:
Ja..jäkligt eget måste jag säga..och det i positiv riktning!.Den övertydliga artikuleringen kan gå åt två håll, antingen parodi..men framförd på teater/musical klockrent..annars balanserar du farligt nära att inte bli tagen på allvar.. Dock tycker jag mixen är alldeles för vass..hur har du skruvat här? Gillar detta! :) /C
equality:
Härligt med en rungande vals! Melodi och text gillas skarpt. Tyvärr funkar inte helheten för mig pga attityden i sången som känns gammalmodig och överdriven men det är kanske en vanesak. De som lyssnat mycket på din musik skulle kanske sakna den om du ändrade stil och det som du själv tycker är rätt skall du absolut hålla fast vid. Växlingarna, särskilt den första är alldeles för markanta, försök få till övergångarna bättre. Intressant att lyssna på och härligt drag trots 4/4(?) på slutet!
Tantalos:
--- Citat från: Clemens skrivet 07.01.2010, 22:40:16 ---Dock tycker jag mixen är alldeles för vass..hur har du skruvat här? Gillar detta! :) /C
--- Slut citat ---
Fortfarande vass? I den senare mixen har jag höjt basen och sänkt miden (och även höjt lite marginellt bland de riktigt höga frekvenserna).
Är det alltså för mycket diskant fortfarande ska jag tolka det som? Tack för kommentaren för övrigt.
equality; Å ena sidan måste jag erkänna att jag knappast förolämpas av att bli kallad gammalmodig. Hela jag är blott en relik från en svunnen tid av en annan planet. ;)
Jag sjunger ungefär som jag talar. Det skulle kännas lite onaturligt att hålla på att försöka förändra den. Samtidigt, om jag hypotetiskt skulle låta någon annan stackare sjunga min musik tror jag likväl att jag i så fall skulle leta upp någon med ett minst lika stilenligt gammalmodigt uttryck.
Återigen, tack allesammans för att ni tagit er tid att lyssna.
hogge:
Återigen och förlåt eventuella repetetioner - detta är en heeeelt fantastisk låt, men kan Du inte sjunga den.. Hmmm... Lite mer rakt och popigt?? Vet inte hur jag ska säga, men trots att jag lyssnat måååånga gånger på denna så klarar jag inte riktigt din sångstil tyvärr.. Kanske är det jag som inte förstår, men just nu tycker jag att detta skulle kunna bli hur stort som helst, men att sångstilen begränsar dess möjligheter..
Du har ju, som man kan höra, en fantastisk röst... Men anpassa den till låten!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida