Forum > Färdiga produktioner

Yllet - Keep it safe

<< < (5/5)

Wernborg:
Jättebra refräng i bästa britpopanda.

Väldigt grötigt i låga registret, men frågan om det är en mixfråga utan mer en arrfråga? Jag tror det kan vara för täta ackord i kombination med att det är spelat i ett lågt register kanske.

Snygga gitarrer i outrot. Kan tycka att gitarrplocket i början av låten är lite väl naivt i sin uppbyggnad.

På del hela taget färdigt ändå va? Gott!!

Håkan Nilsson:
Jag tyckte introt kändes några sekunder för långt. Sen lyfter det snyggt när sången kommer in.
Av nån anledning lyckas jag bara spela upp en bit av låten, sen bara stanar det. Refrängen hörde jag aldrig. J-a datorer. :angry:

hogge:
Vad ska jag säga - efter en hel dag av att försöka komma ikapp här på forumet. Börjar jag att bli trött känner jag..

Snyggt.. Oerhört välproducerat.. En vacker & go poplåt som jag önskar att jag också kunde ha gjort.. Snyggt spelat, fantastiskt sjunget.. Ja - 100% helt enkelt...

Yllet:
Tack Wernborg, Håkan och Hogge. Känner mig dock inte tillräckligt nöjd med mixen, då jag slarvade lite i nermixningen (brukar köra lite pluggar på de spår där det behövs och bounca ner innan själva huvudmixningen), det blev helt enkelt för grötigt. Tror jag ska göra om det nån dag framöver dock.

Plockar bort denna för tillfället, men den kommer upp igen om några dagar, förhoppningsvis.

/Jon

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion