Forum > Färdiga produktioner

Yllet - Keep it safe

(1/5) > >>

Yllet:
LÅTNAMN: Keep it safe
ARTIST/GRUPP: Yllet / Turn off your television
GENRE: Myspop/rock
LÅTLÄNGD: 4 min
KOMPOSITÖR: Yllet
PRODUCENT: Yllet
INSPELNINGSÅR: 2009-2010
FORMAT: mp3

Här kommer mitt senaste alster, det är bara att tycka till om allt eller inget. Låten är till största del skriven i replokalen, men allt är inspelat hemma hos mig.

Mixar för tillfället i ett par lånade småmonitorer, men efter pillande och fina kommentarer här på forumet tror jag att jag fått till det?

Under uppdatering 000106

MaxB:
Dubbrösten till höger är skön. Är det ett medvetet val i delar av de lugna partierna att sången ligger högre, på höger sida (kanske i och med att gitarren då dominerar vänster sida)? Man är nyfiken på tekniken. Bra ljudbild däremot inte jättespännande för mina 70-tals-öron efter bara en lyssning. Som sagt, bra ljud i mixen!

bjurte:
Tycker det låter kanonbra!!
Tänkte först skriva "förutom trummorna som låter lite väl matta" men sen kom Ref. och du öppnades dom upp
och kontrasten vers/Ref. trummor låter kalas..

Emulator:
trots allt är trummorna lite tråkiga tycker jag. De passar rätt ok i versen, men i sticket innan låter det näst intill kasst, det blir som sångmiken är igång och dörren till drumbåset öppnades.

Det va väl gnället?
För i övrigt är detta oerhört bra. Din refrängröst är nog den bästa du fått till, grymt drag och raspigt som det vore oasis. jag tycker du skulle ta hela trumspåret och göra det mindre drömskt och mer oasis-ish, för då tror jag hela låten kommer flyga på ett helt annat sätt,

GRYMT bra!

Kanske skulle jag tänka mig att skippa sticket och smaska igång med refrängen på en gång. Guld värd är sången på denna.

BRA !

Yllet:
MaxB Angående dubbelrösten så föreföll det sig nog bara så naturligt när jag mixade :) Inget trixande, bara la2a kompressor på sången i verserna.

uriah Roligt att du uppskattar kontrasten mellan vers och refräng, det är ett mycket medvetet val jag gjorde när jag mixade. Det är nämligen så det låter live, tycker det funkar bra.

Emulator Stort tack! Ska ta mig en funderare angående om jag ska tuffa till trummorna ytterligare!

Jag tar tacksamt emot fler förslag för hur jag kan förbättra mixen.

/Jon

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion