Forum > Färdiga produktioner
aROCKER - Rock n Ready
zorrow:
Det var länge sedan jag lyssnade på denna men det var ett kärt återhörande! Underbart!!!! Gitarrerna låter bra och sången funkar i mixen. Överhänget är lite luddiga fortfarande - kan de inte få lite påök vid 10 Khz. Lite mer volym och smäck i virveln och upp med baskaggen lite oxå. Pukorna låter bra. Den här är värd ett litet lyft i mixningen. Låten är såååå bra!
aROCKER:
--- Citat från: zorrow skrivet 18.01.2010, 21:32:29 ---Det var länge sedan jag lyssnade på denna men det var ett kärt återhörande! Underbart!!!! Gitarrerna låter bra och sången funkar i mixen. Överhänget är lite luddiga fortfarande - kan de inte få lite påök vid 10 Khz. Lite mer volym och smäck i virveln och upp med baskaggen lite oxå. Pukorna låter bra. Den här är värd ett litet lyft i mixningen. Låten är såååå bra!
--- Slut citat ---
Överhäng, vad är det för lyx!?
Ska se vad jag kan få till har inga monitorer utan mixar i monitorlurar ett jädrans "jidder".
Kul att du gillar låten, more to come!
bjurte:
Så där ja nu låter det mycket bättre,det enda jag skull önska är att trummorna lät 'Större och närmare'
Bra skit helt enkelt..
aROCKER:
--- Citat från: uriah skrivet 19.01.2010, 01:01:47 ---Så där ja nu låter det mycket bättre,det enda jag skull önska är att trummorna lät 'Större och närmare'
Bra skit helt enkelt..
--- Slut citat ---
Ska ge mig på en mix till då, men om jag gör trummorna större så kanske dom blir svåra att få närmare...nåt tips där?
Få se vad som går att göra, är inte hundra förtjust i svarsmelodin på ref, den var annorlunda från början och den som ligger där nu är en "nödlösning"
Nåväl, kul att låten uppskattas!
zorrow:
Kaggen har bra bas men kan få lite mer klipp i toppen (marginellt). Virveln är anonym så höj den, kanske mer botten? Cymbalerna låter skitbra men lite mer diskant kanske! Mästerverk på väg!!! Men vart försvann naa, naa i slutet. Det var ju det riktigt kaxiga? lägg det på ett annat spår och öka volymen i slutet. Du är nära, så nära!!!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida