Forum > Demolåtar
Dividend - Glad psalm
Emulator:
Ja, det låter ju bra så långt! Jag fick dock mer tankar kring sommar än jul av den här, ingen aning om varför.
Inga direkta tankar åt vilket håll det kan ta sig, tycker du kan förlänga på samma sätt :D
bjurte:
Jag ser Stora fartyg på öppna hav...
Blir otroligt imponerad av denna sorts kompositioner,bra ljud ock mkt. trovärdigt är det .
Sånt här skulle jag villja kunna :wub:
Dividend:
--- Citat från: Emulator skrivet 26.12.2009, 11:04:00 ---Ja, det låter ju bra så långt! Jag fick dock mer tankar kring sommar än jul av den här, ingen aning om varför.
Inga direkta tankar åt vilket håll det kan ta sig, tycker du kan förlänga på samma sätt :D
--- Slut citat ---
Jao valet om det nu håller som ni säger är mellan en enkel okomplicerad visa (två-tre partier som växlar, återhållsam med knepiga melodier osv). Ja lite somrig, en sommarvisa kanske det blir i tid till nyår. :)
Kan dock inte komma på nån text, tänker på religiös musik av nån anledning, och får texter som passar bättre i psalmer i huvudet.
Det går inte.
Därför har jag döpt om den till Ateistens psalm.
Tar gärna emot textförslag när den har fått en sångmelodi.
Piano?
--- Citat från: uriah skrivet 26.12.2009, 11:12:20 ---Jag ser Stora fartyg på öppna hav...
Blir otroligt imponerad av denna sorts kompositioner,bra ljud ock mkt. trovärdigt är det .
Sånt här skulle jag villja kunna :wub:
--- Slut citat ---
Tack! Kul att det funkar trots brister :)
Tack för lyssning båda God jul/Gott nytt år!
Marruschkka:
Visst är det vackert..en högtidlig visa blir det, men absolut hör jag folklore i det här oxå.
Sommar..var det ja..så känns det när jag lyssnar på det här, ser härlig grönska och gröna ängar :rolleyes:
Det här kommer bli fint.
Marre
asti:
Fint och vackert! Jag ser framför mig en lantbrevbärare som just kört över en grävling och kravlar sig upp ur diket en torsdag i september medan björkarna ilsket
stirrar. Men sången måste upp rejält - den hörs knappt!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida