Kontrollrummet

Hogge - "YouTube" - Video Update 091231

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
LÅTNAMN: "YouTube"
ARTIST/GRUPP: Hogge
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 3:50
KOMPOSITÖR: Hogge
MEDVERKANDE: Lisa (fru) har skrivit text.
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: MP3



Började som ett litet riff på fredagens morgon, men sen blev det inget mer då. Men sen vaknade jag 04.25 på lördag morgon och hade en slask-version i huvudet. Hittade en av frugans gamla plojtexter och så blev det en liten skämtlåt..

Well.. Såg on!

Edit/Tillägg: The promille-Video  :P
« Senast ändrad: 01.02.2010, 09:19:54 by hogge »
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Bäst hittills Hogge - det är riktigt bra fram till refrängen där det krockar lite med körerna - breaket är lite avigt med....men versen o introt är fasen riktigt bra! Lill-Udo.... ;)
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Här har du fått till en hårding! Jag är sjukt impad över dig röst!
Lyssnar tyst på laptopens högtalare och det kan vara nog så avslöjande avseende mixen ibland. Här hörs kören på tok för högt i refrängen. Och den där visselpipan i början och i refrängen känns inte som den hör hit.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Bäst hittills Hogge - det är riktigt bra fram till refrängen där det krockar lite med körerna - breaket är lite avigt med....men versen o introt är fasen riktigt bra! Lill-Udo.... ;)

Oj.. Bäst hitills.. Stort...  :rolleyes:
Men jag gillar den här med, men har (precis som Du skriver) svårt att hitta rätt nivå på kören.. Sänker jag den mer så kommer den inte fram alls (tycker jag) och i nuvarande form så "sänker" den själva leadsången.. attans så svårt det är att mixa..
Breaket är jag också, precis som Du, lite kluven till.. Vissa stunder tycker jag det sitter som en smäck och i andra skriker mitt medvetande: "Delete, delete, delete"... Får fundera även på det uppenbarligen...

Men tack snälla för att Du tog Dig tid att kommentera & tack för Din vänliga ord och bra synpunkter.. It makes me happy!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Här har du fått till en hårding! Jag är sjukt impad över dig röst!
Lyssnar tyst på laptopens högtalare och det kan vara nog så avslöjande avseende mixen ibland. Här hörs kören på tok för högt i refrängen. Och den där visselpipan i början och i refrängen känns inte som den hör hit.

Du är för snäll Max..  :wub:
Det är alltid så tacksamt att få kommentarer från Dig. Du kan rädda den tråkigaste dag  ;)
Du ger bra synpunkter men också uppmuntran, vilket är en bra kombination!

Hur som helst - Precis som Du säger så ligger kören för högt (jag har hört det också), men refrängen tycker jag personligen passar in.. Men kanse inte till 100% i nuvarande tappning.. Vi får se om jag kan justera den en aning..

Att Du är sjukt impad av min röst är väldigt snällt skrivet men också helt galet.. Men det är väl som så att att "smaken är som baken". Ibland tycker jag den funkar, men på denna så avskyr jag den mer eller mindre..


När jag, efter 22-års uppehåll började sjunga igen (på försök) så fick jag så sjuuuuukt mycket beröm, här på KR, att jag nästan var benägen att hålla med om att jag kunde.. Men sen, efter att ha fått lite distans till det hela, så inser jag nog att jag hade rätt från början - sjunga är inte min grej.. Helst skulle jag vilja hitta nån med en riktig rockröst som tog över...

Men återigen.. Jag gillar klara, vackra hårdrocksångare, typ Bruce Dickinson (Iron Maiden) eller sångare med karaktär, typ Bono (U2). Har aldrig gillat kraxande sångare som mig själv... Men jag får kanske acceptera att den faktiskt funkar.. Vilket förvisso vore skojigt..

Men tack för Din synpunkt.. Till syvene & sist värmer det oerhört...  :wub:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Öhhh.. Vad gäller "visselpipan" så är det ett oerhört sofistikerat ljud från Stenbergs VST bibliotek... :lol: Faktum är att jag tyckte det ljudet var så skönt att jag tänkte (helt allvarligt) strunta i sången och låta det ljudet köra sångslingan, men här var min fru (uppenbarligen) lite klok och tyckte att jag nog skulle sjunga lite också..
 :lol:
« Senast ändrad: 02.01.2010, 23:12:27 by hogge »
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Heavy, heavy och jag börjar snart prata i sömnen. Snortajt och din rockröst slår det nästan gnistor om. Växlingar så det står härliga till och jag gillar ju mjukispartiet bäst förstås det där om "rock-star" nånting. Klippet låter liite. Försök cross-fejda här. Ljudkvaliteten är inte längre ett problem. Låter jättebra. Hultsfred nästa? Om inte detta tänder publiken vet jag inte vad.

OJ, tre tusen inlägg!! Hyvää pojka!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Grattis till 3.000 inlägg equality.. Bra jobbat!!
Så OTROOOOOLIGT glad jag blev att Dina ord. Tack!!
 :wub:
Tyvärr vet jag inte vad "cross-fejda" innebär.. Men jag ska undersöka det vidare..

Återigen - stort tack...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
hej..
första partiet sitter som smäcken..vilken lycka attt få till det
andra däremot känns mer som en publik friare mera..
iaf snyggt levererat! :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vad tycker andra som lyssnar om just "visselpipan"?

crossfejda innebär att det första ljudets volym sänks på samma ställe (och lika mycket) som nästa ljud ökas.
cross  kryss X ger en tydlig bild
fejda är väl att dra upp eller ner volymen och i det här sammanhanget göra båda delarna samtidigt.

Yes din röst har det. Då jag har lyssnat på Nordman har jag konstaterat att "den där sångaren" skulle kunna låta jättebra om han bara... om han inte lät så, ja, jag vet inte hur jag ska förklara. Nu vet jag. Om han lyssnade på hur du sjunger och försökte ta efter. Du är redan där, liksom!
« Senast ändrad: 20.12.2009, 09:56:45 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
hej..
första partiet sitter som smäcken..vilken lycka attt få till det
andra däremot känns mer som en publik friare mera..
iaf snyggt levererat! :)

Tjenare Larsson & stort tack för detta..  :wub:
Jo, det kändes rätt bra när det där enkla & harmlösa gitarrliret utvecklades till detta, hehe..
Om Du har tid får Du gärna utveckla vad det är i den andra versen (jag antar att det är den Du menar?) som ger Dig "publik-frieri-upplevelsen"..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Yes din röst har det. Då jag har lyssnat på Nordman har jag konstaterat att "den där sångaren" skulle kunna låta jättebra om han bara... om han inte lät så, ja, jag vet inte hur jag ska förklara. Nu vet jag. Om han lyssnade på hur du sjunger och försökte ta efter. Du är redan där, liksom!

Du är galen pöjk  :P
Men tack så jättemycket.. Du är väl för go..
 :wub:

Efter att ha varit tyst i mååååånga år så startade faktiskt allt med att barnen fick en karaokemaskin.. En kväll hade hela familjen en hemmagjord Idol-tävling (som de även tvingade in mig i) och vi skulle sjunga ett varsitt bidrag som de andra valt ut.. Till mig valde de Nordman och på den vägen är det...
:lol:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
JA!

Låter skitbra, och tajt. Hör inga taktfuckups på mangelguran, vilket är en förutsättnign för att sånt här skall funka på någe vis. Låter skitbra.
Sången känns lite instängd, långt bak o dan...skulle fram lite närmare.

Testa följande kedja kanske:

En eq först. Kapa allt under säg 50-100 Hz. Ge en försiktig knuff runt 300 Hz, och höj även runt 3500-4500 Hz. mycket av karaktären sitter runt de frekvenserna.

Komprimera. jag brukar gilla att komprimera rätt mycket för att få med lite detaljer, men testa kanske mellan 4 och 8 kompressionsratio, ha allt igång o lyssna dig fram till tex. olika releastider.

Här kan man även stoppa in en liiiten tapeslammer/vintagevarmer/overdrive för att skita ner.


Efter kompressor så släng på ett delay. Inte för mycket, bara lite rymd så. Sedan eventuellt reverb.

Skär av höga frekvenser på reverbet och stäng av all pre-delay och sådant. med denna operation får du inget "reverb" utan mer en fylligare sång, ett "tjockare" efterklangsljud.

ÄR det en dub som sitter lite snett så kan du testa att fadea in den dubben, så mjukas det upp en aning.


Det enda jag saknar egentligen nu från dig är lite mer dynamik i rästen, fler olika klanger och känsla lixom.

Ja, sure. Bäst hittills!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Detta är en genre jag har minimala kunskaper om
Gillar bäst partiet som börjar vid 167  :wacko:
Men förstår att det är runtikring som är själva låten  :D
Bra, taggtrådsljud
Tycker att sången ska upp ett snäpp - dränks lite nu
I´m gonna make it on Youtube" - Kul och Bra!
En riktig rökare du fått till här!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
JA!

Låter skitbra, och tajt. Hör inga taktfuckups på mangelguran, vilket är en förutsättnign för att sånt här skall funka på någe vis. Låter skitbra.
Sången känns lite instängd, långt bak o dan...skulle fram lite närmare.

Testa följande kedja kanske:

En eq först. Kapa allt under säg 50-100 Hz. Ge en försiktig knuff runt 300 Hz, och höj även runt 3500-4500 Hz. mycket av karaktären sitter runt de frekvenserna.

Komprimera. jag brukar gilla att komprimera rätt mycket för att få med lite detaljer, men testa kanske mellan 4 och 8 kompressionsratio, ha allt igång o lyssna dig fram till tex. olika releastider.

Här kan man även stoppa in en liiiten tapeslammer/vintagevarmer/overdrive för att skita ner.


Efter kompressor så släng på ett delay. Inte för mycket, bara lite rymd så. Sedan eventuellt reverb.

Skär av höga frekvenser på reverbet och stäng av all pre-delay och sådant. med denna operation får du inget "reverb" utan mer en fylligare sång, ett "tjockare" efterklangsljud.

ÄR det en dub som sitter lite snett så kan du testa att fadea in den dubben, så mjukas det upp en aning.


Det enda jag saknar egentligen nu från dig är lite mer dynamik i rästen, fler olika klanger och känsla lixom.

Ja, sure. Bäst hittills!

Oj.. Sicken kurs jag fick här!  :D
Oerhört roligt att Du lade ner så mycket energi på att hjälpa mig framåt. Det uppskattas extremt ska Du veta.. Tack!!

Tack vare detta så började jag mecka med EQ:n för första gången. Tog en stund att begripa sig på det om jag nu gjort så?), hehe.. Men jag vågade dock inte följa Dina råd till 100% eftersom det blev lite väl mycket kraxande för min smak.. Men nu vet jag inte heller om jag gjorde riktigt. Jag får helt enkelt läsa på om hur EQ:n funkar..

"Kapa allt under säg 50-100 Hz. Ge en försiktig knuff runt 300 Hz, och höj även runt 3500-4500 Hz"
Det där blir lite obegripligt för mig just nu, men jag provade i alla fall och tyckte det blev bättre..
Inte heller hittar jag någon tapeslammer/vintagevarmer/overdrive.. Men det kanske man kan leta på en på Nätet?

Resten av Dina tips kräver än mer forskning så de tipsen får jag testa efterhand.. Men jag ska skriva ut Ditt svar på papper och sen ska jag gå igenom tips för tips och försöka lära mig hur allt det där funkar.. 
:blink:

Kul som sjutton att Du också gillar låten.. Känner mig riktigt nöjd själv också faktiskt. T.o.m. med sången denna gång..

Men visst skulle det vara kul med lite mer dynamik i rösten - Im with You pal - men tyvärr så har jag nog inte mer än vad som redan framkommit.
 :wacko:

För övrigt - är det KR det är fel på eller min dator?? Jag kan inte scrolla ner när jag skriver så jag kan inte se min text .. Någon annan med samma problem?
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Tack för alla goa tips.. Underbart..  :wub:
Jag är inte riktigt framme än (förstår jag ju) men jag har i alla fall "filat" lite..

[mp3=200,20,0,]http://www.neldehof.se/music/YouTube.mp3[/mp3]
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Detta är en genre jag har minimala kunskaper om
Gillar bäst partiet som börjar vid 167  :wacko:
Men förstår att det är runtikring som är själva låten  :D
Bra, taggtrådsljud
Tycker att sången ska upp ett snäpp - dränks lite nu
I´m gonna make it on Youtube" - Kul och Bra!
En riktig rökare du fått till här!


Tack Cykeln för att Du kommenterar trots att det inte är Din stil.. Tyvärr är jag själv lite dålig på det, men försöker bättra mig..

Tack för uppskattande ord!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
JA!

Låter skitbra, och tajt. Hör inga taktfuckups på mangelguran, vilket är en förutsättnign för att sånt här skall funka på någe vis. Låter skitbra.
Sången känns lite instängd, långt bak o dan...skulle fram lite närmare.

Testa följande kedja kanske:

En eq först. Kapa allt under säg 50-100 Hz. Ge en försiktig knuff runt 300 Hz, och höj även runt 3500-4500 Hz. mycket av karaktären sitter runt de frekvenserna.

Komprimera. jag brukar gilla att komprimera rätt mycket för att få med lite detaljer, men testa kanske mellan 4 och 8 kompressionsratio, ha allt igång o lyssna dig fram till tex. olika releastider.

Här kan man även stoppa in en liiiten tapeslammer/vintagevarmer/overdrive för att skita ner.


Efter kompressor så släng på ett delay. Inte för mycket, bara lite rymd så. Sedan eventuellt reverb.

Skär av höga frekvenser på reverbet och stäng av all pre-delay och sådant. med denna operation får du inget "reverb" utan mer en fylligare sång, ett "tjockare" efterklangsljud.

ÄR det en dub som sitter lite snett så kan du testa att fadea in den dubben, så mjukas det upp en aning.


Det enda jag saknar egentligen nu från dig är lite mer dynamik i rästen, fler olika klanger och känsla lixom.

Ja, sure. Bäst hittills!

Oj.. Sicken kurs jag fick här!  :D
Oerhört roligt att Du lade ner så mycket energi på att hjälpa mig framåt. Det uppskattas extremt ska Du veta.. Tack!!

Tack vare detta så började jag mecka med EQ:n för första gången. Tog en stund att begripa sig på det om jag nu gjort så?), hehe.. Men jag vågade dock inte följa Dina råd till 100% eftersom det blev lite väl mycket kraxande för min smak.. Men nu vet jag inte heller om jag gjorde riktigt. Jag får helt enkelt läsa på om hur EQ:n funkar..

"Kapa allt under säg 50-100 Hz. Ge en försiktig knuff runt 300 Hz, och höj även runt 3500-4500 Hz"
Det där blir lite obegripligt för mig just nu, men jag provade i alla fall och tyckte det blev bättre..
Inte heller hittar jag någon tapeslammer/vintagevarmer/overdrive.. Men det kanske man kan leta på en på Nätet?

Resten av Dina tips kräver än mer forskning så de tipsen får jag testa efterhand.. Men jag ska skriva ut Ditt svar på papper och sen ska jag gå igenom tips för tips och försöka lära mig hur allt det där funkar.. 
:blink:

Kul som sjutton att Du också gillar låten.. Känner mig riktigt nöjd själv också faktiskt. T.o.m. med sången denna gång..

Men visst skulle det vara kul med lite mer dynamik i rösten - Im with You pal - men tyvärr så har jag nog inte mer än vad som redan framkommit.
 :wacko:

För övrigt - är det KR det är fel på eller min dator?? Jag kan inte scrolla ner när jag skriver så jag kan inte se min text .. Någon annan med samma problem?


Tror det finns lite overdrive och dylikt i cubase faktiskt, kolla runt lite :)

Dynamiken kommer med övning, det är jag helt säkert på :)


Du som är gitarrsnubbe kanske kan kolla lite på min senaste version av opening speech och tycka till om gitarren? Behöver lite feedback där :) 
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com

Schyst låt!
Håller med de andra här: din bästa hittills.
Det svänger rikitgt skönt och jag är framförallt impad av gitarrsepelet och rhytmen/trummorna.

Och du har absolut en rock-röst! Men jag tror att du kan sjunga bättre an vad du gör nu. Tycker nämligen att du låter lite ansträngt på vissa ställen. Men om du övar så kommer det gå som på räls.

Och håller med någon tidigare skrivare att visslandet inte helt passar in. Kanske H-Mike på munspel istället? :P


Rock on!  :lol:
www.alatarmusic.com


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Schyst låt!
Håller med de andra här: din bästa hittills.
Det svänger rikitgt skönt och jag är framförallt impad av gitarrsepelet och rhytmen/trummorna.

Och du har absolut en rock-röst! Men jag tror att du kan sjunga bättre an vad du gör nu. Tycker nämligen att du låter lite ansträngt på vissa ställen. Men om du övar så kommer det gå som på räls.

Och håller med någon tidigare skrivare att visslandet inte helt passar in. Kanske H-Mike på munspel istället? :P

Rock on!  :lol:

Tack Alatar.. Va kul det är att få så positiva meddelanden varje gång jag tittar in på KR..
Jättekul att Du också gillar låt & gitarrspel. Vad gäller sången så har Du rätt.. Bättre än såhär kan det allt bli en bra dag. Här är min hals extremt ansträngd och dessutom så avslutade jag ju nattens inspelningspass (någongång kring 07.30) med att lägga sången, och det är väl kanske inte de bästa förutsättningarna 
:rolleyes:
Jag sa redan inledningsvis att sången kommer att läggas om, så det ska göras. Men halsen ska få vila lite nu..

Det är synd att Du inte gillar "visslandet".. Nu är Ni (om jag minns rätt) två som vill ha bort det.. Men jag måste säga att jag älskar den detaljen.. Men det är klart. Om allt för många säger samma sak så får jag kanske tänka om.. Men just nu sitter det säkert, som man säger på Idol..
 :P
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Tror det finns lite overdrive och dylikt i cubase faktiskt, kolla runt lite :)
Gör det? Jag kollade på pluggarna men hittade inget.. Men samtidigt så hittar jag inte särskilt mycket än.. Men jag letar vidare..

Dynamiken kommer med övning, det är jag helt säkert på :)
Ja, kanske det.. Jag råkar ofta (numer) hamna väldigt galet i ton.. Har inte riktigt förmågan att göra låtar som passar mig att sjunga tyvärr.. Får fundera på det där..

Du som är gitarrsnubbe kanske kan kolla lite på min senaste version av opening speech och tycka till om gitarren? Behöver lite feedback där :) 

Självfallet..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no

Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Dette er knalltøfft.  :)

Herlig låt.

Tack snälla..  :wub:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Is there anybody out there who wants to rock... B)
Denhär är riktigt bra om än lite jämntjock på nåt sätt, plocka in ett skitigt gitarrsolo nånstans så är jag såld. Det lugna partiet är kul men övergången tillbaka är lite abrupt, låter "klippt och klistrat" på nåt sätt.
Det som Emulator skriver är så sant. Första gången nån (Mahan) sa till mig att "kapa bort allt under 100hz" tyckte jag det lät nog så konstigt.... det skall ju bara bas så det dundrar... men det skall det ju inte för det grötar till det hela.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
tjena Hogge här rockar det fett men vad är det för häxpipa i början av låten ? huuuualigen den ska bort och in med en gurasolo eller något sångvrål om det ska vara något.
om du vill ha någon gitarr från mitt håll är det bara hojta

mvh ola

 
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jo fn..Börjar bli lite tröttsamt att skriva "bästa hitills"  :lol:
Men så är det ju. ;)
Trummorna låter riktigt bra här,dock lite för lågt,härligt gurasound som passar Riffandet perfekt.
Ang. den där visselflöjten då,njae.. Den har ett tufft ljud och passar fint i refrängen,men i Intro /verser,hmm...
Kanske mest för att den hackar till förmycket,skulle låta bättre om den flöt ut mera jämmt och med ett riktigt avgrunds-delay.. ;)
lite mer som en Teremin lixom..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
En plojlåt som lätt skulle kunna falla pladask, men som lyckas hålla sig flytande tack vare roliga sidospår. Gör en video verka, en tramsig en och släng upp på Youtube och errövra världen!

/ Jon
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
En plojlåt som lätt skulle kunna falla pladask, men som lyckas hålla sig flytande tack vare roliga sidospår. Gör en video verka, en tramsig en och släng upp på Youtube och errövra världen!

/ Jon

HAHA.. Tack Yllet...  :lol:
Vi har försökt göra en video (nästan ett måste med en sån text), men har inte lyckats.. Vi får se hur det går.

Tack igen!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
En plojlåt som lätt skulle kunna falla pladask, men som lyckas hålla sig flytande tack vare roliga sidospår. Gör en video vetja, en tramsig en och släng upp på Youtube och errövra världen!

/ Jon

HAHA.. Tack Yllet...  :lol:
Vi har försökt göra en video (nästan ett måste med en sån text), men har inte lyckats.. Vi får se hur det går.

Tack igen!
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


freddy

  • Gäst
Kul tema på låten!

Vet inte om jag gillar "häxpipan" heller i introt och på refrängen. Låter skräckfilm för mig, vilket inte direkt passar. Något annat ljud kanske orgel? eller gitarrmelodi?

Annars var det bra. Jag tyckte att du fått till ljudbilden på denna med, trummorna hade lite mer diskant, vilket gav rätta soundet.

Rocka på!


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Helskön låt detta och riktigt kul idé på text!

Gillade inte alls "visslet" först, men måste säga att det växer för varje lyssning och nu kan jag inte tänka mig att man skulle byta ut det.
Behåll!!
Me, Myself & I


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Kul tema på låten!

Vet inte om jag gillar "häxpipan" heller i introt och på refrängen. Låter skräckfilm för mig, vilket inte direkt passar. Något annat ljud kanske orgel? eller gitarrmelodi?

Annars var det bra. Jag tyckte att du fått till ljudbilden på denna med, trummorna hade lite mer diskant, vilket gav rätta soundet.

Rocka på!

Tack som tusan Freddy!
Jag hade en orgel inledningsvis, men tyckte såååå mycket om det här ljudet.. Men nu börjar det bli så många som har synpunkter på det att jag nog måste tänka om..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Behåll häxpipan! - det tycker i alla fall jag

Det gör att låten sticker ut ännu mera

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Helskön låt detta och riktigt kul idé på text!
Gillade inte alls "visslet" först, men måste säga att det växer för varje lyssning och nu kan jag inte tänka mig att man skulle byta ut det.
Behåll!!

ÄNTLIGEN....  :lol:
Nån mer än mig som gillar visslandet.. Tack!
Tack också för, Ditt i övrigt, värmande inlägg!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Behåll häxpipan! - det tycker i alla fall jag

Det gör att låten sticker ut ännu mera

Gurano

Tack Gurano..
Medan jag skrev så hann Du emellan med detta.. Och jooo.. Jag vill nog behålla "häxpipan".. Jag gillar ju den verkligen!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez