Forum > Demolåtar
Asti & CPG - På väg hem i natten
asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 19.12.2009, 20:48:08 ---
Jag tycker det här är kanonbra, asti!
Men på nåt konstigt sätt känns låten igen, har den varit uppe förut?
Bra disponeing av olika instrument. Trummorna känns dock väldigt 80-tal, men det är väl coolt ändå? Visste inte att CPG var inne på sånt, men bra samarbete :D
Super bra text om rattfylla.
Du har flyt just nu, mycket produktiv, keep on floating! (en annan är tyvärr strandsatt)
--- Slut citat ---
Det är ju rätt traditionella harmonigångar! (D-Am-D-Am-C-G-F-Am-C-G-F-Am) Kanske är ett "plagiat" av någon känd låt....?
Jag har i alla fall aldrig haft uppe den förr, den är nyinspelad!
CPG känner väl att han måste förnya sig, kan inte hänga kvar i 60-talet hur länge som helst! :)
Förstår inte hur du kan tolka in rattfylla i texten! Den handlar ju om en person som går hem! :unsure: :wacko:
Jag har märkt att jag börjar bli mer otålig, vill kolla responsen lite tidigare än förr, då jag försökte bli "klar" innan jag la ut nå´t!
Nu har jag haft några idéer som råkat bli färdiga ungefär samtidigt - det är nog orsaken till att du tycker jag är "produktiv".
Tråkigt om du känner dig strandsatt! Kanske ett colab kan vara lösningen? :)
Tack för lyssning och synpunkter!
/Asti
Tokai:
"Förstår inte hur du kan tolka in rattfylla i texten! Den handlar ju om en person som går hem!"
Läste texten lite slarvigt.
Ang.rattfyllan om jag hade bil och körde nu och snuten kom... Som tur är har jag inget körkort och tänker aldrig skaffa mig ett dyligt. Kanske hjälper jag klimatfrågan en smula? Snacka om OT eller vad?
asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 19.12.2009, 22:37:41 ---"Förstår inte hur du kan tolka in rattfylla i texten! Den handlar ju om en person som går hem!"
Läste texten lite slarvigt.
Ang.rattfyllan om jag hade bil och körde nu och snuten kom... Som tur är har jag inget körkort och tänker aldrig skaffa mig ett dyligt. Kanske hjälper jag klimatfrågan en smula? Snacka om OT eller vad?
--- Slut citat ---
Ja, själv är jag väldigt noga med att alltid hålla mig till ämnet i tråden och inte sväva ut i något off-topic! :unsure: :)
Själv har jag körkort men använder det sällan sedan jag kom i klimakteriet..... :wacko: :o
hogge:
--- Citat från: freddy skrivet 19.12.2009, 19:43:59 ---Kom faktiskt att tänka på tidiga Orup, som jag gillar :D Fråga mig inte varför dock.
--- Slut citat ---
Ånääää.. Det där kan man inte komma undan med.. Det där får Du allt förklara :lol:
(Sorry about the OT)
hogge:
För övrigt. En skön låt.. Lyssnar inte på texten dock. men låten gillar jag såhär på lördagskvällen.. Harmonisk och skön. behaglig.. Allt i produktionen stämmer kan jag tycka..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida