Forum > Demolåtar

Asti & CPG - På väg hem i natten

<< < (3/4) > >>

Emulator:
ja för fanken!

Bra text tycker jag. Gillar låten i sin enkelthet, men hade gärna sett lite mer variation i komp eller struktur.

Pratsången borde kompletteras med lite mer vanlig dito.

Härlig stämning. Upplever den som lite lång, men det tror jag beror på att det är lite dåligt med variation.

Får mig att tänka på chris rea möter jerry williams (låten vintersaga)

Inte sångmässigt då, utan mer stämning så.

bra jobbat bägge två, eller ja, alla tre eller vilka ni nu är :D

equality:
Jag säger ungdomen, den ungdomen! Du måste säga till honom att akta sig för spriten!
Läckert sound du har fått till. Stör mig liite på vibratosynthen som ligger på din snygga berättarsång.
Tappar bort en del ord där. Gillar intensiteten och sakligheten du berättar-sjunger med.
Snyggt solo. Är det distad lap-steel eller vad? Bidrar också till natt-feelingen som en sordinerad trumpet.
Bra stämmor i sista versen. Vintersaga-stämning som Emu är inne på. Helt klart passar musiken bättre till Köpenhamnsmötet
än min truddelutt. (Läste precis din kommentar där.) Bra låt!

asti:

--- Citat från: hogge skrivet 20.12.2009, 00:46:29 ---För övrigt. En skön låt.. Lyssnar inte på texten dock. men låten gillar jag såhär på lördagskvällen.. Harmonisk och skön. behaglig.. Allt i produktionen stämmer kan jag tycka..

--- Slut citat ---
Den ska väl i första hand förmedla en stämning antar jag.
Texten är ju ren berättarstil och har inga andra anspråk än att återge intryck under promenaden hem.
Roligt att du tycker produktionen är OK!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: Emulator skrivet 20.12.2009, 02:27:04 ---ja för fanken!
Bra text tycker jag. Gillar låten i sin enkelthet, men hade gärna sett lite mer variation i komp eller struktur.
Pratsången borde kompletteras med lite mer vanlig dito.
Härlig stämning. Upplever den som lite lång, men det tror jag beror på att det är lite dåligt med variation.
Får mig att tänka på chris rea möter jerry williams (låten vintersaga)
Inte sångmässigt då, utan mer stämning så.
bra jobbat bägge två, eller ja, alla tre eller vilka ni nu är :D

--- Slut citat ---
Ja, som sagt, den är ju mest tänkt att förmedla en stämning och kanske inte i första hand överraska,
men det skulle säkert hålla intresset uppe med någon form av variation! Får se om jag kan komma på något!
Det har också slagit mig att inspirationen till denna antagligen kommer från Chris Rea, men också Flash and the Pan tror jag!
Jag gillade den "pratsången" och stämning dom fick till i sina låtar!
Ska hälsa CPG att vi kanske inte är helt ute och cyklar trots allt!  :)

/Asti

asti:

--- Citat från: equality skrivet 20.12.2009, 02:40:50 ---Jag säger ungdomen, den ungdomen! Du måste säga till honom att akta sig för spriten!
Läckert sound du har fått till. Stör mig liite på vibratosynthen som ligger på din snygga berättarsång.
Tappar bort en del ord där. Gillar intensiteten och sakligheten du berättar-sjunger med.
Snyggt solo. Är det distad lap-steel eller vad? Bidrar också till natt-feelingen som en sordinerad trumpet.
Bra stämmor i sista versen. Vintersaga-stämning som Emu är inne på. Helt klart passar musiken bättre till Köpenhamnsmötet
än min truddelutt. (Läste precis din kommentar där.) Bra låt!

--- Slut citat ---
Ja, jag har försökt få honom att överge Jäger för Gammeldansk, men han vill inte lyssna!  :)
Tror du menar elpianot, som har lite vibrato och autopan....?
Det här är ju helt annan text än den jag brukar skriva - helt utan rim (och reson). Ville bara få den så naturlig som möjligt.
Känslan jag vill förmedla är från en trött, frusen och bakfull, så inlevelsen hoppas jag är någorlunda rätt?
Det är distad steel som du säger! En trumpet med sordin vore inte helt fel nej!
Var osäker på om jag skulle ha en andrastämma i slutversen, men det ger väl lite variation om inte annat!

Ja det bedrövliga resultatet av Köpenhamnsmötet skulle väl kanske bäst ackompanjeras av någon sorts undergångsmusik!  :(
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion