Kontrollrummet

equality - by your side

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
LÅTNAMN: by your side
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: folkrock?
LÅTLÄNGD: 02:39
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: nejs
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Tänkt som singback men kanske funkar så här? Skulle nog ha mer renodlade versmelodier för sång men kommer inte på nån.

/Borttagen då alldeles för tidig version./
« Senast ändrad: 20.12.2009, 02:17:53 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hejsan

Här är lite tankar från mig:
På det stora hela låter det bra tycker jag. Ett glatt stycke där en mansröst kan passa :)

men trummorna gör några konstiga fnurror på ett par ställen, som jag inte tycker om samt att det är för mycket bastrummetramp.

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Här finns en potential..bra melodi..men som sagt..trummorna känns inte helt tajta..men det fixar du till snart :)

Om du själv inte kommer på nån sångmelodi, varför inte be Cykeln? Jag ger mej sjutton på att han kan hitta nåt svängigt på denna, men du kanske kommer på själv oxå.

Bra start på nåt som kommer bli bra, det hörs redan :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Låter glatt och trevligt :). Med en fin melodi och bra text kan det bli riktigt bra...
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Får också instämma tycker det låter bra så bara kör på! :)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Micke.

Oj vilken mysig stämning du målar upp här.Lekfullt enkelt och rytmiskt,jag gillar det.

Har nästan glömt hur kul det är att sätta sig ned och leka fram melodier och låtar..hamnat i nån sorts fälla där allt låter crap..Denna låt gjorde att jag kände lusten att leka med musiken igen,tar nog och lirar lite så får jag se om det kan ge nåt..

Helt klart skall du göra nåt åt detta.

Mike


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Gurano: Är medveten om att trummisen är lite speedad några ställen. Ska fixa det. Kul att det verka funka i övrigt.
Marre: Cykeln är en pålitlig text- och låtsnickrare. Jag har ett spår som jag väl kör vidare på så länge.
morgonte: Tack för uppmuntrande ord. Ska ta mig samman och slutföra på jullovet förhoppningsvis.
synth: OK, grönt alltså. Tack för det!
HM: Tack Micke! Tänkte just på varför man inte hör några låtar från dig.  :mellow: Crap är nog bara du som tycker.  <_<
Det är klart har man gjort så mycket bra är det lätta att kraven på sig själv stiger hela tiden. Kul att inspirera! Lusten är nr ett, kommer den tillbaka brukar det lossna. Själv kör jag på ett tag till med låtar men snart skulle man nog ta en längre paus...

Har uppdaterat låten med lite sång men låter så fånigt med loopad sådan att jag väntar med att lägga upp någon ny version tills mer text är klar. Tack alla för bra feedback!
« Senast ändrad: 19.12.2009, 02:23:32 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt gung och härligt med det lekfulla, oops nu snubblade trummisen på trumstocken  :wub: Mysigt med lekfullheten!

Om det inte dyker upp någon text eller sång är stycket perfekt för en tvärflöjt att leka fram nån melodi.

Jonte, är du fortfarande aktiv på KR? Lufta tvärflöjten vetja, skulle vara skönt på det här stycket.
« Senast ändrad: 19.12.2009, 11:17:15 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
lite för mycket panorade gitarrer till höger och snubblande trumfills låter inte alls bra, det rasslar till och det drar ner totalintrycket.

I övrigt så tror jag det funkar bra med din sång på. Lite durigt och enkelt för att komma från dig känns det som, men inget fel med det när det låter så bra :)

bra jobb so far. dra in gitarrerna och kvantisera trummorna lite kanske? Fillsen då
https://soundcloud.com/secondary-protocol


asti

  • Gäst
Rena, klara instrumentljud, som det brukar vara från dig, kanske något "vass" elgitarr.....(Fick lite "Stand by me"-vibbar i början)
Som tidigare nämnts är där ett par "snubbel" på trummorna! Efter första "snubblet" kommer
ett snyggt parti på elpianot och därefter några typiska sköna "Eq-harmonier"!  :wub:
Som helhet en del att fila på för att få lite stabilitet i grundkompet och den inte helt triviala
uppgiften att komma på en passande melodi och text! Kanske kan handla om det nyss avslutade klimatmötet i Köpenhamn....?  :)
Blir kul att följa!
/Asti


freddy

  • Gäst
Håller med Emu här! Du får passa dig så inte otjata trumfills blir ditt signum :D

Jag gillar låten/kompet, på med sång nu! Tror det kan bli bra detta.


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Verkligen halvfärdigt må jag säga. En röra rent ut sagt.
Ok det var det negativa,
Säger bara Ry Cooder. Och det är positivt.
Får du bara ordning på allt och med din coola sång så blir det här en perfekt guide till Cuba


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
hej eq
jag tycker det svänger bra tills trummorna börjar
hade jag haft något att säga till om hade jag skippat dem helt
och funderat på sången som det som ska bära det hela i mål

sköna vibbar so far :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Hmmm.. Har svårt att skriva nåt vettigt så det får bli detta:

1. Jag upplever det också, som som så många, andra som lite rörigt och önskar nog att Du "tajtar" till det och sätter upp en plan vad destta ska mynna ut i...

2. Gillar det som faan.. Det här kommer att kunna bli en riktigt, riktigt skön låt om Du lägger ner lite jobb på detta!!!

Good Luck to You, mate!  :D
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Det var nog ett alltför omoget päron för uppladdning där min hemmablindhet (-dövhet) och dåliga taktsinne bidrog. Ändå intressant med alla kommentarer och synpunkter på vilken riktning alstret skall ta. Tar med mig dessa till nyinspelning med sång. Lovar att inte posta förrän det är, ja just, en halv-färdig demo, minst! Tar bort denna nu.
hogge: Läser ju helst 2:an dåra.  :rolleyes: Problemet är jag inte har nån riktigt plan än men lite närmre en sådan efter comments och lite tankar.
Tyckte jag hade en refräng och två stick men ett av sticken skulle nog kunna funka som versmelodi...  :huh: Thanks pal!  :)
Larsson: Hallå, hallå! OK! Inga trummor alls alltså...  :huh: Sång skall dit, definitivt. Tack Larsson!  :)
Tokai: Inte ens kvartsfärdigt... sorry.  :( Guran är ju otajt stundtals också. Yes, får bli nogrannare i fortsättningen. BTW, har din platta i bilen och lyssnar så fort jag kommer åt och det blir en del långkörningar framöver. Härligt sound! Återkommer med fler kommentarer framöver.
Freddy: Det är nog redan  mitt signum. Dess bättre hör jag att det är otajt numera och har sagt åt min spastiska högerarm på skarpen. Sång kommer. Tnx Freddan!
asti:  Jo man börjar nog bli förutsägbar vid det här laget. Svårt att variera sig. Nog alldeles för durig för klimatmötet för det blev aldrig nåt avtal eller blev de det??  :o Ödesfrågan för mänskligheten och man kan inte komma överens!? Otroligt! Nog om detta! Ska försöka ro iland denna utan att snubbla eller vad det kan heta på sjön. Tack för uppmuntrande kommentar!   ^_^
Emu: Du har nog rätt om panorereningen. Fel att lägga ut dom så när de är melodibärande. Vettigare om bara kompguror, antar jag.
Funderar på akkegura och ståbas - det vanliga köret alltså. Lite djupt vatten annars. Får se. Bra comments där Emu! Tack!
MaxB: Kan mycket väl tänka mig Jonte på flöjt. Jonte, är du där? Den får ligga till sig i sumpen något som de säger i skärgår'n. (Blev visst bara sjö-liknelser i mina svar ikväll) Thanks Max för sköna kommentarer!
« Senast ändrad: 20.12.2009, 02:10:35 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
OK då kan jag i stället åka ut till någon annans skifte och ta en gran med Bäckman
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten