Det var nog ett alltför omoget päron för uppladdning där min hemmablindhet (-dövhet) och dåliga taktsinne bidrog. Ändå intressant med alla kommentarer och synpunkter på vilken riktning alstret skall ta. Tar med mig dessa till nyinspelning med sång. Lovar att inte posta förrän det är, ja just, en halv-färdig demo, minst! Tar bort denna nu.
hogge: Läser ju helst 2:an dåra.

Problemet är jag inte har nån riktigt plan än men lite närmre en sådan efter comments och lite tankar.
Tyckte jag hade en refräng och två stick men ett av sticken skulle nog kunna funka som versmelodi...

Thanks pal!
Larsson: Hallå, hallå! OK! Inga trummor alls alltså...

Sång skall dit, definitivt. Tack Larsson!
Tokai: Inte ens kvartsfärdigt... sorry.

Guran är ju otajt stundtals också. Yes, får bli nogrannare i fortsättningen. BTW, har din platta i bilen och lyssnar så fort jag kommer åt och det blir en del långkörningar framöver. Härligt sound! Återkommer med fler kommentarer framöver.
Freddy: Det är nog redan mitt signum. Dess bättre hör jag att det är otajt numera och har sagt åt min spastiska högerarm på skarpen. Sång kommer. Tnx Freddan!
asti: Jo man börjar nog bli förutsägbar vid det här laget. Svårt att variera sig. Nog alldeles för durig för klimatmötet för det blev aldrig nåt avtal eller blev de det??

Ödesfrågan för mänskligheten och man kan inte komma överens!? Otroligt! Nog om detta! Ska försöka ro iland denna utan att snubbla eller vad det kan heta på sjön. Tack för uppmuntrande kommentar!
Emu: Du har nog rätt om panorereningen. Fel att lägga ut dom så när de är melodibärande. Vettigare om bara kompguror, antar jag.
Funderar på akkegura och ståbas - det vanliga köret alltså. Lite djupt vatten annars. Får se. Bra comments där Emu! Tack!
MaxB: Kan mycket väl tänka mig Jonte på flöjt. Jonte, är du där? Den får ligga till sig i sumpen något som de säger i skärgår'n. (Blev visst bara sjö-liknelser i mina svar ikväll) Thanks Max för sköna kommentarer!