Forum > Färdiga produktioner
Asti - Jag har sett mirakel
cykeln:
Jättebra!
Den upprepande gitarrfiguren och den fina melodin på den är en fullträff!
Måste man vara gammal för att fundera på detta ? Känner igen det precis! Javisst ja man är ju gammal! :o
Skulle önska ett något varmare ljud på gitarren i solot - mörka nylonsträngar
Eftersom låten är rätt repetitiv så kanske lite olika instrumentering i verserna skulle skapa mer dynamik?
Har du hitta några extra timmar på dygnet? (med tanke på produktionen)
asti:
--- Citat från: cykeln skrivet 20.12.2009, 13:25:11 ---Jättebra!
Den upprepande gitarrfiguren och den fina melodin på den är en fullträff!
Måste man vara gammal för att fundera på detta ? Känner igen det precis! Javisst ja man är ju gammal! :o
Skulle önska ett något varmare ljud på gitarren i solot - mörka nylonsträngar
Eftersom låten är rätt repetitiv så kanske lite olika instrumentering i verserna skulle skapa mer dynamik?
Har du hitta några extra timmar på dygnet? (med tanke på produktionen)
--- Slut citat ---
Tänkte mig nog en något äldre person än oss (eller heter det vi?)! :)
Ska kolla med musikaffären om dom har några mörka nylonsträngar! :unsure:
Du kanske menar att solot skulle spelas en oktav lägre...? Solot är jag inte riktigt nöjd med, är mest utfyllnad.
Ska försöka komma på något roligare!
Jag har funderat på lite andra instrument, men det blir så lätt det traditionella - stråkar t.ex.
Tror att det var Tokai som var inne på en distad elgitarr som "ylar" lite i bakgrunden. Kanske nå´t i den stilen.....?
Kanske steel...? Orgel med leslie....?
Har fått problem med ryggen så jag har svårt att ligga/sova! :(
Nä, det var en ren tillfällighet att dom blev "klara" samtidigt! :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
Jag har försökt ta till mig kommentarer och tips och gjort en del ändringar/tillägg!
Gjort om solot och utökat arrangemanget för att få mer variation.
Bättre eller sämre?
equality:
Jättefint! Rätt att flytta till "färdiga" tycker jag. Men det var väldigt vilka basiga toner du fick till på solot. :rolleyes: Tar sig när den andra gitarren kommer in och det låter lite Quillapayún. Snygg brygga upp till refrängen sedan. Kanske kunde ansatserna till det rytmiska spelet på andragitarren förstärkas något. Inga stora grejor. Låten växer med antalet lyssningar för jag tror inte ändringana är så stora. Bra!
asti:
--- Citat från: equality skrivet 21.12.2009, 19:12:58 ---Jättefint! Rätt att flytta till "färdiga" tycker jag. Men det var väldigt vilka basiga toner du fick till på solot. :rolleyes: Tar sig när den andra gitarren kommer in och det låter lite Quillapayún. Snygg brygga upp till refrängen sedan. Kanske kunde ansatserna till det rytmiska spelet på andragitarren förstärkas något. Inga stora grejor. Låten växer med antalet lyssningar för jag tror inte ändringana är så stora. Bra!
--- Slut citat ---
Cykeln ville ju ha lite "mörkare" nylonsträngar - nu fick han väl vad han tål! :)
Quillapayún? :wacko: :unsure: Låter som en exotisk grönsak eller frukt! :)
Är inte riktigt med på vad du menar med "andragitarren"! Den som löper genom hela låten eller den i solot?
Tycker själv att trombonerna i slutet blev rätt lyckade! :rolleyes:
Tack för att du orkar lyssna och kommentera på nytt!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida