Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Den glömske tomtenissen
Dividend:
--- Citat från: Wernborg skrivet 17.12.2009, 00:50:43 ---Haft låten på en stund här. Riktigt skön lyssning.
--- Slut citat ---
Tack W.. Tänkte flytta den till Färdiga demos här, flyttade nog rätt till slut..
Satans gränssnitt.. "Färdiga" borde vara default, när inlägget ligger på ofärdiga, och tvärtom... ;)
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 16.12.2009, 15:03:38 ---Mycket bra - bra - kanon bra!!!
Ljudbild och instrument sound,håller med Ljushuvvet där: Det är lite MIDI sound i detta.Bra rattat med andra ord.
--- Slut citat ---
Tackar HM :) Kul att det låter bara "lite midi" :)
--- Citat från: hogge skrivet 16.12.2009, 08:36:34 ---Hmmm.. Nu har jag visserligen inte lyssnat på Pantera på måååånga år, men när det begav sig så tyckte jag nog att de var ganska bra..
:P
Hur som helst. Här har Du helt rätt. Detta är, åtminstone av det jag hört, ett av Dina mest lättlyssnade verk. Även om det är komplicerat nog för mig. Men i detta så lockas jag åtminstone till att lyssna vidare.. Jag är övertygad om att de som förstår den här typen av musik anser att Du är kungen - för vackert är det ju. Men som låt betraktat så går jag bort mig lite tyvärr..
Men jag är ju knappast Din målgrupp heller :rolleyes:
--- Slut citat ---
Tycker nog bättre om Sepultura om vi snackar 10 år sen elelr mer ;) Störde mig lite grann på han som skreks, skrik ;)
Kul att du lyssnade och tyckte det var vackert iaf ;)
Marruschkka:
--- Citat från: Wernborg skrivet 17.12.2009, 00:50:43 ---Haft låten på en stund här. Riktigt skön lyssning.
ua.
--- Slut citat ---
Håller med..mycket avkopplande att lyssna på..där du väver in fina utvikningar med stråkarna, men framför allt den finstämda sopranflöjten, till ett starkt tema. Jag kan se den lille tomtenissen spatsera runt i en ödslig mörk stad..villrådig..om han har har hittat rätt..men lukten av gröt leder honom rätt i alla fall. :rolleyes:
Inte lätt att vara tomte eller djur i detta urbaniserade tidevarv..det är bara att hoppas nissen hittar hem sen igen....till skogen, efter sitt gröt-skrovmål :)
Sopranen i slutet inger hopp om en happy ending, jättefint detta stycke :P
Kommer passa fint in bland övriga Jule-sånger på min jul-afton.
/Marre
SYNTH:
Du är duktig på det du gör detta är nog det mer lättlyssnade du har gjort, fast du har ju gjort en hel del låtar
men i alla fall det jag har hört ifrån dig! ;) Så summering gillar detta Per skön för öron och själen. :)
Dividend:
Marre och Synth: Tack, kul att det uppfattas som lättlyssnat..
Kenta K:
Inte lättlyssnat, men "lättare" än vanlig ;)
Strävar du efter lättlyssnat material ?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida