Kontrollrummet

My Sweet Angel - borttagen

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Tjenare!
har hållt på och pillat på en låt till min dotter.. Lite kul eftersom hon satt med när jag la sången och då och då tyckte att jag borde lägga om haha. 4 år är hon =)
Ok.. detta är smörigt.. riktigt smörigt men vad ska man göra när dottern faktiskt är en ängel ^^

Har inte lagt någon tid alls på mixen men är riktigt riktigt nyfiken på vad andra säjer om låten.. känns för första gången på riktigt länge som om denna faktiskt kan bli riktigt bra.. om man har tur (kan inte förlita mig på min skicklighet under mixen haha)

Tyck gärna till! Betyder massor och kan hjälpa rejält innan jag börjar jobba med den ordentligt.
Mvh Bass





EDIT - Ny version
Tjenare!
Jag har lekt lite med låten och borde läst era meddelanden innan då skyssta råd skulle hjälpt =)
Jag har arrat om låten lite.. inte bestämt mig för om detta är bättre.. blir kul o se om jag sabbat det med det nya skumheterna som kommer i låten  :blink: :P

Måste gå och fixa Essen som skär.. men hur låter mixen nu? För vass antar jag.. om jag till och med tycker att den blev lite vass så blöder nog de flesta. Börjar misstänka att jag har fått dåligt hörsel eller nåt.. Missar höga frekvenser =/

Nya versionen: Spännande!
[mp3=200,20,0,center]http://bassel.se/music/My%20Sweet%20angel%20Mix2.mp3[/mp3]



EDIT:
Tjenare allihopa!
tack för feedbacken, har verkligen varit till stor hjälpa och intressant =)
Nu har jag tagit bort låten då det börjat "hända lite" kring den  :ph34r: :rolleyes:
« Senast ändrad: 19.12.2009, 01:52:14 by Bass »


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
HERREGUUUUUUD...
Vilken jävla hit Du har här.. Vem är Du? Varför gör Du såhär emot mig... Den andra låten jag skrev i mitt liv var till min dotter.. Den var bra(tyckte jag).. Men sen kommer Du med den här..

Förlåt mitt ovårdade språk, men jag skriver direkt ur hjärtat...

FY FAAN va vackert.. FY FAAN så bra.. Herregud.. Jag sitter här & grinar (inte bokstavligen vill jag dock förtydliga).. Det här slår alla rekord.. Fy på Dig...
« Senast ändrad: 13.12.2009, 17:35:40 by hogge »
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
SNÄLLA.. Adoptera mig.. Jag pysslar om Din tomt, tvättar Din bil, putsar Dina skor - what ever.. Men lär mig.. Be my master...
GUUUUUD vilken låt... Jag är helt utslagen... Efter detta finns det ingen som helst anledning att pyssla med musik längre... Huvva!!!
Skriv gärna ner texten för det är på vissa ställen lite otydligt..
Förlåt mig mäster. Jag menar inte att klaga, men....

Avslutningsvis kan jag säga att denna låt är helt färdig. Bättre än såhär blir det inte... Men sen är ju jag inte riktigt hemma på detta med mixning och grejer så jag ska väl egentligen överlåta detta ämnet till KR:s experter, men för mig är detta bara så bra det någonsin kan bli (om nu inte detta redan framgtt).. Phu!
« Senast ändrad: 13.12.2009, 04:15:47 by hogge »
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja jag håller med tycker absolut att du ska adoptera Hogge. :D
Bra låt och bra arr och bra mix känns helt färdig.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Oj jäklar....  :blink:  :o
Om du bara hade en jäkla aning om hur inspirerande det är för mig att få en sån reaktion!! Grymt tacksam och ödmjuk och fruktansvärt glad då den betyder extra mycket då jag blandat in min dotter i det hela :rolleyes:
Sådär ja.. om en person gillar det i alla fall så kan jag ta om 1000 säjer att det sugen  :lol:

Det som är extra kul med denna låt är att allt bara flöt ut, behövde inte tänka speciellt mycket utan det bara kom. Men när det gäller mixen så kommer jag väl få gråa hår igen   <_<

Texten (kan förbättras, inte min starkaste sida)

Here she lies in my bed, sleeping tight and i kiss her head
And i know, that our life has just begun
The day she came into our life, i realized that all this time ive been waiting for her smile
And everytime i see those deep blue eyes, i know an angel has been born
I promiess myself to be by her side nomatter where she goes

She calls my name. Fall in my arms. And i hold her close into my heart
And a tear fall down, for my angel
She then looks up and whipe my eyes, and wounder why her father cries
Im just glad that your mine, my sweet angel

Sometimes im scared that im not enough, to keep her safe. The world is tough but..
God knows ill try
Sometimes i stand here without a clue of what to say, or what to do
But she always end up with a smile

Everytime i look into those deep blue eyes, i know an angel was born
And i promiess myself to be by her side, nomatter where her road may go

She calls my name. Fall in my arms. And i hold her close into my heart
And a tear falls down, for my angel
She then looks up and whipe my eyes, and wounder why her father cries
Im just glad your mine, my sweet angel

She took my hand, held it tight. Then tell me that she needs me by her side
And a tear fall down, from my angel
She then looks up and i whipe her eyes. And tell her that all will be alright
Im so proud that your my sweet angel.
She calls my name. Fall in my arms. And i hold her close into my heart
And a tear falls down, for my angel
She then looks up and whipe my eyes, and wounder why her father cries
Im just glad your mine, my sweet angel


Så.. nu kan jag sova gott =)
Stort tack för feedbacken. Bättre ju än jag vågat vänta mig så här långt :D


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Riktigt bra. Speciellt texten så klart. Rakt in i hjärtat här till en pappa till med en fyraårig dotter här hemma.  :D

Tycker inte du behöver fila på texten, den är ju klockren. Det jag tänkte på var att den var något odynamisk. Jag skulle gjort större skillnader mellan vers och refräng och kanske tagit ner sista versen ordentligt för att explodera i sista refrängen med extra distgitarr och allt.  :D

Kanonlåt!!


freddy

  • Gäst
Kul att höra mer musik från dig!

Lyssnar i datorhögtalarna här, men det låter grymt! Skön låt, fin text och bra sång. Är nog lite inne på Wernborgs kommentar angående lite mer variation mellan vers/refräng.

Bra jobbat! Rock on !


asti

  • Gäst
Fin låt och jättesnyggt sjunget! I refrängen skulle jag vilja ha en tydligare och inte så stötig bas för att ge lite mer tyngd i kompet.
Jättebra!
/Asti


Utloggad Cube

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
Tycker också låten är hur bra som helst och texten är klockren! Man känner verkligen att det kommer rakt från hjärtat!!! :) Fan va bra Bass:):)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hogge är verkligen underbar med sina kommentarer!

Jag är inte lika hänförd. Det är bra, absolut men jag saknar också nyanser på sångframförandet men har inga bra tips på hur det kan göras. Kanske skulle det ge bra effekt att blöta rösten lite med reverb, egentligen hela låten skulle kunna blötas ner lite.

Du har en bra röst och jag tror den kan ta låten ännu längre.
« Senast ändrad: 13.12.2009, 19:05:29 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag skriver också under på allt angående text och förmedlingen av känsla till barn, underbar :)

Mixen då:

Sången är lite dov, bara lite. lite mer runt 4 khz kanske? kanske gröpa lite mellan 500 och 3000 också, bara lite. Då får man lite tydligare, fast utan bummel.

U2-gitarren kunde få lite mer kropp, kanske bara lite plockspel i verserna och mer egde-veva-veva i refrängerna?

Det ligger en puka som i mitt tycke låter lite för mycket i vänster kanal. Känns inte som den gifter sig riktigt i ljudbilden av någon anledning.


Mycket bra, MYCKET bra :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Tjenare!
Jag har lekt lite med låten och borde läst era meddelanden innan då skyssta råd skulle hjälpt =)
Jag har arrat om låten lite.. inte bestämt mig för om detta är bättre.. blir kul o se om jag sabbat det med det nya skumheterna som kommer i låten  :blink: :P

Måste gå och fixa Essen som skär.. men hur låter mixen nu? För vass antar jag.. om jag till och med tycker att den blev lite vass så blöder nog de flesta. Börjar misstänka att jag har fått dåligt hörsel eller nåt.. Missar höga frekvenser =/

Nya versionen: Spännande!
[mp3=200,20,0,center]http://bassel.se/music/My%20Sweet%20angel%20Mix2.mp3[/mp3]


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jorå!!
Har själv en dotter!
Vid 4 yes,ängel... nu är hon 15...   :huh:
Bara så du vet :rolleyes:
 Om låten då,jo skit bra musikaliskt och du sjunger förbaskat bra,men njae, har lite svårt för när det blir för smördrypande.
Andra här gillar ju så va fn...Själv vill jag ha lite mer drag,men som sagt det är ju en smaksak.
Men som någon nämde före mig,den där pumpande basen på refrängen tycker jag du kan försöka hitta en annat sätt att spela.
Annars skitbra.
 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Det är jättebra gjort! Bra knåpat med variation i låten och bra sång. Mixen heter också duga i mina öron. Vad är det för trummor? De låter riktigt, riktigt bra! :D


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
uriah: Haha jo jag vet att det är rejält med smör i denna =)

Zorrow, skitkul att du gillar det! Va det den nya mixen du lyssnade på?
Trummorna är Superior2 och Avatar settet. Har blandat och härjat rejält med settet. Själv är jag så där lycklig över virveln. Fattar inte hur folk gör för att få dessa att låta så bra som dom får det!

Emulator: Kul att du nämde pukan.. den rök =) Nu hör jag en cymbal i andra versen som jag missat och går lite ofta.
Hoppas du tar en titt på nya mixen och om sången är bättre där annars försöker jag mecka lite med den. Ska ändå gå och försöka få ner Essen.

MaxB - Har slängt in lite mera blött. Får se om du gillar det bättre?

Asti tack som fan =) Jag måste skaffa en bas, har noll fantasi som det är nu ^^

Freddy - Jag arrade om lite, känns som det blev lite bättre variation.. kanske inte tillräckligt dock.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjoho Bass.

Fin låt du totat ihop.Lyssnade på första verren och där fanns det lite(mycket) att ratta på.Tycker tvåa verren är bra mycket närmare sanningen,detta reflekterade jag dock över:

Du har ett delay ess som sticker till och ligger väldigt avlägset från leaden,hörs bäst på lugna delarna.Lägg deessern före alla reverb/delay,och skär lite.Alternativt,dra ned delayet och öka lite svans på reverbet så slipper du det.
Leaden ligger jämntjockt över hela låten,ta ned lite i dynamiken/volymen på sången där låten "nyper ihop" för en snyggare ljudbild.
Cymbalen som ligger och skramlar med under sången på reffen förstör ljudbilden,styr upp liret lite.

I övrigt tycker jag att det låter bra,och en fin låt som sagt.

Mike


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Tjoho Bass.

Fin låt du totat ihop.Lyssnade på första verren och där fanns det lite(mycket) att ratta på.Tycker tvåa verren är bra mycket närmare sanningen,detta reflekterade jag dock över:

Du har ett delay ess som sticker till och ligger väldigt avlägset från leaden,hörs bäst på lugna delarna.Lägg deessern före alla reverb/delay,och skär lite.Alternativt,dra ned delayet och öka lite svans på reverbet så slipper du det.
Leaden ligger jämntjockt över hela låten,ta ned lite i dynamiken/volymen på sången där låten "nyper ihop" för en snyggare ljudbild.
Cymbalen som ligger och skramlar med under sången på reffen förstör ljudbilden,styr upp liret lite.

I övrigt tycker jag att det låter bra,och en fin låt som sagt.

Mike

Tjenare Mike! Stort tack för feedbacken!
Bra att du tar upp Deesser. Jag har aldrig lyckats med en sån tyvärr.. Tycker att det gör soundet så dovt att jag oftast skiter i det i stället. Vet att det är brist på kunskap som gör det.. Har nån tips på en riktigt bra deesser plugg? Och kanske tips på hur man trollar med den?

Satt och lyssnade på låten på väg till jobbet i bilen. Usch va hård ljudbilden är. Och en del sångprylar jag retar mig på. Men annars så känns låten bättre än det brukar kännas faktiskt. Förtjänar nog lite omtanke och omsorg. Så jag ska fan göra mitt bästa för att få till denna låt ordentligt! Kommer nog ta stopp där mina mixningskunskaper tar slut men jag ska försöka =)

Mvh Bass


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jou... fin låt. Lite Bon Jovi åsså får jag lite Richard Marx -vibbar av denhär oxo. Vassa "S" dock, lite väl genomträngande. Men annars jo, jädrans snygg låt.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Tjenare och fan va kul att du gillar det!
Sitter just nu och försöker gå igenom låten när det gäller en del småfel. Hoppas det blir bättre =)
Ska fixa essen. Blir tvungen att gå igenom dom och sänka volym istället för att köra deesser.. får verkligen inte till det ^^


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
Hej Bass!

Detta är det bästa jag hört på väldigt länge !
Och då ska tilläggas att jag hör nya demos dagligen i mitt jobb!

Du har en hit här, melodierna , arret, spelandet och din röst gör det perfekt, tycker absolut du borde skicka in denna till skivbolag.
Helt fantastiskt!

Mvh
Marcus
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Hej Bass!

Detta är det bästa jag hört på väldigt länge !
Och då ska tilläggas att jag hör nya demos dagligen i mitt jobb!

Du har en hit här, melodierna , arret, spelandet och din röst gör det perfekt, tycker absolut du borde skicka in denna till skivbolag.
Helt fantastiskt!

Mvh
Marcus

Hejsan Marcus!
Grymt kul att du gillar det så mycket! Det är så jäkla läckert och inspirerande när man gör nåt som andra faktiskt gillar.
Skivbolag.. jo tanken har faktiskt slagit mig. Tanken på att talangfulla och erfarna tekniker skulle lägga sina händer på att piffa till materialet kittlar  :rolleyes:


Stort tack för dina åsikter , värmde verkligen =)


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Barn är härliga jobbar som vaktmästare då och då får man härliga frågor dom
har inte spärrar som vi! :D Det är det som får en gilla sitt jobb när man tycker det är tråkigt ibland. :)
Nu till din låt tycker du har fått till både bra sång som musik snyggt jobbat. B)


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Tjenare allihopa!
tack för feedbacken, har verkligen varit till stor hjälpa och intressant =)
Nu har jag tagit bort låten då det börjat "hända lite" kring den  :ph34r: :rolleyes:


freddy

  • Gäst
Tjenare allihopa!
tack för feedbacken, har verkligen varit till stor hjälpa och intressant =)
Nu har jag tagit bort låten då det börjat "hända lite" kring den  :ph34r: :rolleyes:

Skoj! Berätta mer? :D


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Tjenare allihopa!
tack för feedbacken, har verkligen varit till stor hjälpa och intressant =)
Nu har jag tagit bort låten då det börjat "hända lite" kring den  :ph34r: :rolleyes:

Skoj! Berätta mer? :D

Jo det är helt sjukt kul. Tyvärr kan jag inte säja så mycket än.. mer än att ett sjuuuukt stort band nu är i studion och känner på låten någonstans i Hollywood  :blink: :lol:
Men det slutar nog inte i nåt speciellt, kul är det i alla fall.
Fin låt och nåt ska det bli av den i alla fall hoppas jag =)


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Ahhhrrggg...  :blink:
 
Positivt: Jag hann ladda ner Din version så den kan jag njuta av fortsättningsvis..
Negativt: Jag hann inte ladda ner Freddys version som faktiskt höjde låten extremt..

Positivt: Din låt älskas av mig och hela min familj.. Vi har kört den hela helgen!
Negativt: Vi kan inte köra Freddys version, vilket jag utlovat...

Positivt: Att Du lyckats så bra.. Så kul.. Så välförtjänt, men hur i helsike hittade dom Din låt?
Negativt: Att inte mina låtar köps upp av ett sjuuuukt stort band i Hollywood..

MEN GRATTIS.. Det var låten värd (även om jag är avundsjuk  :P
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Ahhhrrggg...  :blink:
 
Positivt: Jag hann ladda ner Din version så den kan jag njuta av fortsättningsvis..
Negativt: Jag hann inte ladda ner Freddys version som faktiskt höjde låten extremt..

Freddys mix kan du ju höra i tråden som gäller den låten Better man heter låten =)

Positivt: Din låt älskas av mig och hela min familj.. Vi har kört den hela helgen!
Negativt: Vi kan inte köra Freddys version, vilket jag utlovat...

Skitkul att ni gillar den!! Grymt fint =) Men freddys kan ni köra på, fast det är ju en annan låt  :lol:

Positivt: Att Du lyckats så bra.. Så kul.. Så välförtjänt, men hur i helsike hittade dom Din låt?
Negativt: Att inte mina låtar köps upp av ett sjuuuukt stort band i Hollywood..

Ja.. det är ganska sjukt, men jag fick mail efter att ha bäddat in min mailadress i mp3n från en kille jag faktiskt stått och diggat hårt åt ^^
Nu dom inte köpt den, men dom är väldigt intresserad av låten vilket är bara det så jäkligt kul.. räcker nästan med det. Får se hur långt det bär, men jag förväntar mig nada.


MEN GRATTIS.. Det var låten värd (även om jag är avundsjuk  :P

Tack  :P