Forum > Färdiga produktioner

Hogge - Kill

<< < (3/4) > >>

spacetrucker:
Tjo Hogge
Inte riktigt vad jag normalt lyssnar på men helt OK. De e kul att få dessa inspirations-anfall då allt liksom faller på plats... eller nåt. För mig händer det bara alltför sällan :mellow:.
"Kören" i refrängen är nog kanske lite väl upplivad dock.... för mycket rödvin?

Space

hogge:

--- Citat från: zorrow skrivet 13.12.2009, 21:42:54 ---Härligt rått sound du har fått till här. Det låter nästan live! Bra slagdänga också. Jag tycker att det rockar fett! Är det basen som ligger i mitten med ett ganska crispigt sound eller är det en dubblering av basen med gitarr (kan kännas lite väl crispigt men inte så farligt)? Gitarrerna och volymen på refrängen kommer lite högt i mina öron. Jag tycker inte du skall pilla alltför mycket i denna. Jag tycker soundet var cool och som sagt "live-igt" B)

--- Slut citat ---

Tack som tusan Zorrow..
Det var lite av tanken, att det skulle vara lite rått skrammel.. Lite live sådär..  ;)
Det är lite dist på basen där.. Hela låten började just med den distade basen och byggdes sen ut väldigt sparsamt kan jag tycka..

Kul som tusan att Du gilla't  :lol:

hogge:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 14.12.2009, 19:28:05 ---Tjo Hogge
Inte riktigt vad jag normalt lyssnar på men helt OK. De e kul att få dessa inspirations-anfall då allt liksom faller på plats... eller nåt. För mig händer det bara alltför sällan :mellow:.
"Kören" i refrängen är nog kanske lite väl upplivad dock.... för mycket rödvin?

Space

--- Slut citat ---

Hej Spacetrucker och tack för Din kommentar..
Jag har upptäckt att det är lite av min grej. Jag ska nog hålla mig till låtar som har samma enkla upplägg och okomplicerade spelglädje som punken hade en gång i tiden.. Det är nog där jag hör hemma.. Det andra som jag försöker göra blir för komplicerat och förr eller senasre så låser det sig..
De här enklare grejerna blir jag ju trots allt relativt klar med..

Och Jodå. Nog var det för mycket rödvin allt..   :P
Men det var inte enbart därför som refrängen blev som den blev.. Den kommer att fortsätta vara lite vild, gapig & skrammlig även framöver, men jag ska dock försöka städa i den lite mer dock!

hogge:
Huvvaligen.. Nu har jag äntligen fått igång Cubase 5 (Phu!), så nu har jag lite att pilla med igen.. Provade lite som hastigast att dra in "Kill" i det nya programmet och mixa till det lite..
Kanske kan någon som har lite bättre lyssning än mig berätta hur detta låter och om det är någon skillnad..

Tidigare mix
[mp3=200,20,0,]http://www.neldehof.se/music/Kill02.mp3[/mp3]

Cubase 5 mix
[mp3=200,20,0,]http://www.neldehof.se/music/Kill.mp3[/mp3]

Tack på förhand// H

Dividend:
Lyssnar på 5 mixen...lite nödrim här och var men textens mening är ju passande till musiken...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion