Forum > Färdiga produktioner
Eko - Resan
Eddi:
Phu ett halvt dygn utan KR - svår abstinens...
--- Citat från: Kenta K skrivet 12.12.2009, 01:44:23 ---Hehehe lika otight som första gångerna vi spelade med bandet i skolan för ett ANTAL år sen.
Men jag tycker det är charmigt. Sången ligger dock på tok för lågt. Fram och UPP med sången i ljudbilden.
Låten som ide tycker jag är härlig. Lite somrig känsla över den. B)
Hehe gillar som fasen såhär efter en whiskey på lördagskvällen :)
Ser fram emot den färdiga låten :) :D
/kenta k
--- Slut citat ---
Det måste ha varit mer än en wiskey Kenta det var fredag igår :D
Tack för tips och jo jag hör ju att den är lite otajt om man säger så. Kul att du gillar känslan - ska nog få ihop den på nåt sätt.
Eddi:
--- Citat från: hogge skrivet 12.12.2009, 16:02:15 ---Det finns ju en hel del att finjustera :P
Men den här kommer att bli skitbra efter lite jobb. Snygg melodi och bra sång.. Ser fram emot att höra den som färdig produkt.
--- Slut citat ---
Då e vi två som ser fram mot det :D
Tack för tyck Hogge
Eddi:
--- Citat från: Emulator skrivet 12.12.2009, 16:08:08 ---I vänster kanal ligger en gitarr som dels låter som en alplanka inspelad utan sladd, men meddelst mikronfon som det vore en acke?
Otajt är det ja, så....finjustering behövs ja ;)
Låten i sig kan nog bli bra, men det måste tajtas upp!
:)
--- Slut citat ---
Jag vet att du är skicklig EQ men att du till och med kan avgöra träslaget är helt fantastiskt. :D
Och nä det är faktiskt en aukustisk stålsträngad nylongura - tror du har skrivit nånstans om hur man ska micka upp så jag får leta efter det.
Tack för tyck
Eddi:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 12.12.2009, 16:14:43 ---Tjabba Eddi.
Jo men detta tyckte jag om..Nytt lir/sång och styr upp det hela så kan det bli fin fint.
Kanske sänka tempot något oxå..Det låter rätt fint och ett för högt tempo kan sabba lite feeling,vet inte om jag är ute å cyklar men kanske det är värt en test..
Inväntar nästa verre.
Mike
--- Slut citat ---
Jo det ligger nog nåt i att den är lite väl snabb - tänkte inte på det......
Jag jobbar vidare så får vi se vad det blir.
Tack för tyck HM :D
MaxB:
Lundell är ute - här kommer Eko
Bra låt jag gillar den!
Börja om från början, lite långsammare. Trummor först och så en fast tight bas. Sjung till det.
Gitarr kolla upp hur du ska micka den här låten som en alplanka...
I slutliga ljudbilden passar det mig att trummor bas och sång är tydligast och annat finns i bakgrunden. Nu är alen för högt.
Mycke mysig låt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida