Forum > Färdiga produktioner

Eko - Resan

<< < (3/15) > >>

Emulator:

--- Citat från: Eko skrivet 12.12.2009, 17:49:31 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 12.12.2009, 16:08:08 ---I vänster kanal ligger en gitarr som dels låter som en alplanka inspelad utan sladd, men meddelst mikronfon som det vore en acke?

Otajt är det ja, så....finjustering behövs ja ;)

Låten i sig kan nog bli bra, men det måste tajtas upp!

:)

--- Slut citat ---
Jag vet att du är skicklig EQ men att du till och med kan avgöra träslaget är helt fantastiskt. :D
Och nä det är faktiskt en aukustisk stålsträngad nylongura - tror du har skrivit nånstans om hur man ska micka upp så jag får leta efter det.
Tack för tyck

--- Slut citat ---

Det vet väl alla hur en alplanka låter? Trodde först att det kanske röde sig om ek eller pockenholz, alternativt panga-panga. Tankarna gick sedan via durken på en gammalfisketrålare via tallrot, grankvist, men till sist: al

Det förklarar väl hur det låter antar jag, men det låter väldigt vasst och mest strängljud -alplanka.

:lol:

zorrow:
Det var en trevlig truddilutt! Ta tillvara alla bra synpunkter ovan (utom att höja sången) så är du hemma! Har du någon gitarr med inslag av lönn så använd den  ;)

Tokai:
Bra låt tycker jag. Men ta bort trash guran. Den är jävligt irriterande, passar liksom inte in.
Tanken är väl kanske att få in lite "häftiga" ljud i en produktion som du kanske tror upplevs som mesig förutan?

Men det kan nog bli nåt bra. Tycker låten känns intressant som den är.

Gurano:
Bra låt! En bra grund att bygga på men det behöver slipas lite.
Trumman är för långt bort, likaså guran - får en känsla av min ungdoms replokal där ungarna i grannrummet lirade en låt (om du förstår vad jag menar). Lyft fram detta så är du nästan hemma (om du oxå slipar på lite otajta grejor). Vad jag saknar är ett soloinstrument av typen gurasolo.

Det är inget fel på sången, i princip ;)

Ha det gott
Gurano

Wernborg:
Klassisk svensk rock minsann. Som många påpekat så måste gitarren bort eller spelas om. En konding riktad mitt emellan hålet och 12-e bandet brukar funka bra. Nu låter det som du enbart har reverb och tagit bort allt direktljud på gitarren?

Påt igen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion