Forum > Färdiga produktioner
Gurano & Marruschkka - El pueblo unido
Gurano:
Ja detta stycke rör då på sig snabbt - redan efter en dag fick jag en sångfil av Marre. Då tog låten en annan vändning än vad jag trott. Kul med snabba vändningar. Min mixning har säkert en hel del att önska men stäm upp i sång ändå!
Zorrow: Kul att du gillar! jo bummel e de tyvärr, men det beror mycket på att jag använder världens sämsta nybörjargura samt en mick som inte är av denna världen :) Kanske att man skulle kunna eq-a bort bumlet lite??
Kenta K: tackar - vi får väl se om den gör succé. Bra att du inte kommenterar ljuden - för de e ju perfekta ;)
Emu: man tackar!
Gurano:
Hej
En fråga till er som kan mixning på KR. Hur tar jag effektivast bort bummel/burkighet på min dåligt mickade akustiska gura? Går det? Det blir inte så bra när jag försöker :unsure:
Ha det gott
Gurano
MaxB:
--- Citat från: Gurano skrivet 13.12.2009, 17:57:23 ---Hej
En fråga till er som kan mixning på KR. Hur tar jag effektivast bort bummel/burkighet på min dåligt mickade akustiska gura? Går det? Det blir inte så bra när jag försöker :unsure:
--- Slut citat ---
Vill inte göra anspråk på att kunna mixning men med en annan mikrofonplacering borde du kunna undvika bummel/burkighet. I så fall behöver du inte ta bort det efteråt.
Kanske bra att sätta mic en bit från ljudhålet (t.ex vid tolfte band).
Kanske peka mikrofonen bort från ljudhålet (men vid tolfte band)
Kanske låta mikrofonen vara närmast de ljusa strängarna (fortfarande vid tolfte band).
En fundering nu, var är mikrofonen placerad vid inspelning?
Vid tolfte band?
Gurano:
Hej
12e bandet verkar vara heligt, hade ingen aning :). Jag satte micken rakt utanför hålet på lådan.
Får nog prova att flytta micken och lägga om guran. Men om man nu har gjort som jag - finns det ngn mixlösning?
Tack för tips MaxB
Gurano
Eddi:
Tycker inte att det bumlar så mycket om nuvarande version, intressant fingersättning tror jag bestämt hur kommer man på sånt i bilen? Marres röst passar bra och det är väl det som gett ännu mer latinskt på denna, har för mig att jag hann lyssna på instrumentalen.
Gott mos internationellt så det förslår.
Kanske men bara kanske ligger Marre lite för högt på nåt ställe eller kanske kanske passar det jäkligt bra, jag har inte bestämt mig för vad jag tycker riktigt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida