Forum > Färdiga produktioner

Emu: Opening Speech

<< < (16/18) > >>

Emulator:
Aha!

Tyckte det blev så jäkla deppträskigt genomtrist med bara mörka tråksången, men du kanske har rätt?

Skall testa lite olika varianter, så får vi se :D

tack!

Yllet:
Lite kommentarer efter en genomlyssning (med hifi-lurar)
Snyggt intro, vill nog ha gitarrdeleyerna bredare alá u2
Bra sång, stark vers vid första genomlyssningen. Känns lite som att låten tas ner när refrängen
går igång. Är det en fråga om volym/stereobreddning, eller att körerna borde vara mer framträdande? Lite osäker där, men
önskar att det kickar igång lite mer. Låten som sådan är hur skön som helst. Lätt bland det bästa du gjort.

/Jon

spacetrucker:
Tjo

Nu har jag bara lyssnat på den nyaste versionen och inte läst hela tråden så...
Tog en stund att "komma in" i låten. den öppnade sig för mig efter första refrängen. Gillar refrängen bätrre än versen. Slutet va coolt... abrupt men coolt :D
Snygg pop

Space

Emulator:

--- Citat från: Yllet skrivet 27.12.2009, 21:15:47 ---Lite kommentarer efter en genomlyssning (med hifi-lurar)
Snyggt intro, vill nog ha gitarrdeleyerna bredare alá u2
Bra sång, stark vers vid första genomlyssningen. Känns lite som att låten tas ner när refrängen
går igång. Är det en fråga om volym/stereobreddning, eller att körerna borde vara mer framträdande? Lite osäker där, men
önskar att det kickar igång lite mer. Låten som sådan är hur skön som helst. Lätt bland det bästa du gjort.

/Jon

--- Slut citat ---

Hm ja. Gitarrerna ja, kanske man kunde testa med steroebreddare på dem lite? Kan nog vara bra. Lite sugen på att göra nåt sånt episkt 2-minutersintro ala zooropa, men det vore väl önskvärt att få grunden att sitta först :D

Håller med om refrängen, skall se vad jag kan göra där. FÖrst skall stämmorna läggas om så de tajtar bättre tror jag, och sen kanske man kan mecka med mixen av dem. Kanske wernborgs ideer med kagge o hihat i verserna kan få det hela att flyga lite mer i reffen om man fläskar på lite där?

"bland det bästa du gjort"  :wub: Tack!

--- Citat från: spacetrucker skrivet 27.12.2009, 21:24:58 ---Tjo

Nu har jag bara lyssnat på den nyaste versionen och inte läst hela tråden så...
Tog en stund att "komma in" i låten. den öppnade sig för mig efter första refrängen. Gillar refrängen bätrre än versen. Slutet va coolt... abrupt men coolt :D
Snygg pop

Space

--- Slut citat ---

Slutet ja, min favvis i låten :D Skönt att refrängen trots allt går hem också trots alla flaws på den.

Tack för lyssning och du delade med dig av dina tankar :)

Kornstad:
Tror det var en annan version jag hörde när vi snackade sist. Reagerade inte alls på sången nu utan den ligger bra i mixen.
Du är så jäkla grym på att få till supersköna rytm grejer, stora söndermalda trummor ala Depeche och liknande. Blir lika avundjuk varje gång jag lyssnar på någon av dina låtar.   ;)

Men har börjat experimentera lite nu efter tips....

Skitbra låt och riktigt bra text och det börjar väl bli dags att flytta denna till en annan tråd?     :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion