Kontrollrummet

Dum fråga kanske....

gäst · 10 · 2828

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

lordlondon

  • Gäst
..hej, har jag missat någon inställning?

Varje gång jag klickar på ett ämne i forumet så hamnar jag inte på första inlägget, utan på vilket som helst (det känns så i alla fall)
Går det att ställa in så att man alltid hamnar på det inlägget som är skapat för tråden?

Kör Win Xp med Firefox.

Mvh



Utloggad tsmalmbe

Profil -> Utseende- och layoutinställningar -> Återvänd till själva ämnet efter att du skrivit svar som standard.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad basshole

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
Inte ett dugg dum fråga. Jag hamnar alltid på sista inlägget i en tråd när jag klickar in mig, jag skulle också hellre hamna på första inlägget för att enklare kunna följa diskussionen och hur den utvecklas.
Jag vet faktiskt inte om det går att ställa in nånting nånstans för att få ordning på det men förhoppningsvis ser någon moderator den här tråden och kan ge lite klarhet.

[edit] Nu såg jag tsmalmbe's svar men den metoden påverkar ju inte trådar jag själv inte varit delaktig i.
Om jag ser en tråd som verkar intressant vill jag helt enkelt hamna på 1'a inlägget i den tråden när jag klickar in mig.
« Senast ändrad: 03.05.2007, 11:14:23 by basshole »
Dolphins are gay sharks.


lordlondon

  • Gäst
Profil -> Utseende- och layoutinställningar -> Återvänd till själva ämnet efter att du skrivit svar som standard.



Ja den har jag ikryssad, men det är när jag vill läsa vilket ämne som helst som jag hamnar "vartsomhelst" i tråden tycker jag, inte när jag svarar.

Mvh



Utloggad tsmalmbe

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=1273.0
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


lordlondon

  • Gäst

Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Hjälpte den länken dig, lordlondon?

För min första tanke var att du har ändrat inställningen för antal inlägg per sida. Jag ändrade den och fick exakt samma problem, dvs jag hamnade lite varstans i tråden.

Sidantalsangivelsen för varje tråd på förstasidan stämde inte längre då. Det verkar nämligen som förstasidan dividerar antal inlägg med ett fast värde (troligen 15 = default) oavsett min egen inställning.

Jag ledsnade och ändrade tillbaka till 15 igen, men buggen kanske borde åtgärdas...


Utloggad tsmalmbe

Vi talar garanterat om olika saker med samma termer, eller va?

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=unread (Senaste nya inlägg)

och

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php (förstasidan)

Anyway, det finns några små buggar (beskrivs i den andra tråden) och det är ganska lågt på prioritetslistan att fixa dem, eftersom de faller i kategorin kosmetika.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


lordlondon

  • Gäst
Hjälpte den länken dig, lordlondon?

För min första tanke var att du har ändrat inställningen för antal inlägg per sida. Jag ändrade den och fick exakt samma problem, dvs jag hamnade lite varstans i tråden.

Sidantalsangivelsen för varje tråd på förstasidan stämde inte längre då. Det verkar nämligen som förstasidan dividerar antal inlägg med ett fast värde (troligen 15 = default) oavsett min egen inställning.

Jag ledsnade och ändrade tillbaka till 15 igen, men buggen kanske borde åtgärdas...

Japp, den hjälpte, jag har klickat i startsidan på de senaste inläggen och således fått det senaste inlägget i den tråden visat.
När jag går in på en annan tråd via "visa alla trådar" kommer jag till det första inägget i den tråden.
Lite "omständigt" men förståligt.
Jag skulle väl kunna tycka/känna att om man klickar på en tråd så hamnar man på första inlägget, oavsett varifrån man klickar...men det verkar inte vara så i detta forum:et..men det gör inte mig något...;)

Tack


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Vi talar garanterat om olika saker med samma termer, eller va?

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=unread (Senaste nya inlägg)

och

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php (förstasidan)

Anyway, det finns några små buggar (beskrivs i den andra tråden) och det är ganska lågt på prioritetslistan att fixa dem, eftersom de faller i kategorin kosmetika.


Ja, my bad! Jag talar förstås om sidan Senaste nya inlägg. (Förstasidan har ju inga antal-sidor-angivelser för trådarna). Jag menar alltså att jag klickar på sidan 2 men kommer till sidan 1, klickar på sidan 19 och kommer till sidan 11 osv...

Däremot kan jag inte hitta nåt om det här i den andra tråden!?


Om det kan underlätta felsökningen så ser jag att Display.php (vanlig trådvisning) använder funktionen constructPageIndex för att sätta ihop sidindexet, medan Recent.php (Senaste nya inlägg) använder en egen och enklare konstruktion. Den förstnämnda räknar rätt... den andra fel...   ;)