Kontrollrummet

White Christmas - Ny version 2009-12-08

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Suttit hemma utan röst och med feber och känt mig allmänt eländig.
Bäst då att sätta sig och göra lite instrumental cover och få julstämning istället tänkte jag och så blev det.

2009-12-07 - Uppdaterad med nyare version.

« Senast ändrad: 09.12.2009, 00:34:50 by Kornstad »
Me, Myself & I


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
mycket hög mysfaktor här...vill bara ta fram guran å spela andrastämman ...ska bara tända adventsljusen först.... :)


freddy

  • Gäst
Hojt!

Mixen känns lite pressad här, hög alltså. Slår över lite ibland i mina monitorer. Gillar annars arret, det är intressant. Pianot känns även lite hårt bitvis, vissa toner sticker ut, nästan som att pianisten är arg :D


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
klart pianisten är förbannad, han är ju sångare i vanliga fall? :D


låter mysigt detta, snyggt. Vore kul om man själv kunde göre en låt som faktiskt låter bra och trevligtnån gång :lol:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Tack för bra kommentarer!

Jag har trixat lite med volymerna nu. Upptäckte bland annat att den gick över 0 på ett par ställen så att det distade, men det skall nu vara fixat.

Nu lovade jag pianisten att han skulle få sjunga på nästa låt istället och omtagningen blev mycket bättre. Inga arga toner nu.   ;)

För all del....kör gärna andrastämmor   :)

Att få det att låta bra har du väl inget problem med EMU, sedan är det väl helt upp till var och en om man tycker att det låter trevligt eller inte.
Me, Myself & I


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tack för bra kommentarer!

Jag har trixat lite med volymerna nu. Upptäckte bland annat att den gick över 0 på ett par ställen så att det distade, men det skall nu vara fixat.

Nu lovade jag pianisten att han skulle få sjunga på nästa låt istället och omtagningen blev mycket bättre. Inga arga toner nu.   ;)

För all del....kör gärna andrastämmor   :)

Att få det att låta bra har du väl inget problem med EMU, sedan är det väl helt upp till var och en om man tycker att det låter trevligt eller inte.

haha, tack :D ja, men bra OCH trevligt samtidigt får jag inte till :D bara ogästvänligt och eländigt -vilket iof oftast också är meningen :lol:

:D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
Ni pratade lite om sång och stämmor här.

Det skulle vara riktigt nice med lite ordlös kör på vissa ställen, som lyfter vissa delar. AH/OH-stilen.

Vet att du kan sjunga K.


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Ni pratade lite om sång och stämmor här.

Det skulle vara riktigt nice med lite ordlös kör på vissa ställen, som lyfter vissa delar. AH/OH-stilen.

Vet att du kan sjunga K.

Just nu är sjunga helkört tyvärr. Jag är glad att jag åtminståne kan viska så man slipper skriva i ett block när man vill göra sig förstådd, men mycket mer än så är det inte för tillfället....   :( 
Kanske blir om någon vecka i så fall.
Me, Myself & I


freddy

  • Gäst
Oj, missade den lilla detaljen.  :D

krya på dig!


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Nu har jag även fixat slutet riktigt.

Skall dock in i pluggen för saxen och se om man kan jobba lite mer med själva vibratot på den också. Låter inte riktigt rätt nu när han kör fullt vibrato hela tiden och tyvärr funkar det inte med modulation.
« Senast ändrad: 09.12.2009, 00:38:05 by Kornstad »
Me, Myself & I


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Hej, trevligt och juligt det här men det distar i början på gitarren. Sen tror jag att basen har en sur ton på "white" (där sången går så alltså). God Jul och krya på dig så vi får höra sång!