Kontrollrummet

Asti - Även om jag måste ta farväl (ny version)

gäst · 101 · 18126

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
Har lagt upp en ny version "Även om det leder till farväl" med mindre reverb i slutet av tråden (överst på sida 6)! Tacksam för synpunkter på om det är bättre så!

Hade tänkt lägga denna under halvfärdiga, men jag kommer inte åt min hemsida, så jag lägger upp den här direkt. Varför kan man inte ladda upp på samma sätt till halvfärdiga?
Vill gärna ha synpunkter på om det ska vara ett så här enkelt arr eller om man ska lägga på lite trummor med vispar, ståbas, stämmor etc.....

Låtnamn: Även om jag måste ta farväl
Artist: Asti
Genre: Visa
Låtlängd: 2:58
Kompositör: Asti
Producent: Asti
Ev. medverkande: -
Inspelningsår: 2009
Format: mp3

Text: Tillägnad min fru

Även om jag måste ta farväl

Jag låter mina händer begravas i ditt hår
förlänger denna känsla så länge jag förmår
Vill stanna i din närhet, vill vara här hos dig
Fyllas av din värme, som strålar in i mig

Dessa dyra stunder - så sköna men så få
Hur vi kan försaka dom kan jag ej förstå
Jag hänger mig åt livet, öppnar upp min själ
även om jag måste ta farväl

Tack för allt du ger mig, tack för att du finns
Du har alltid trott på mig - all den tid jag minns
Vi vet vad vi behöver, vi litar på varann
märker om ett uns utav ömheten försvann

Dessa dyra stunder - så sköna men så få
Hur vi kan försaka dom kan jag ej förstå
Jag hänger mig åt livet, öppnar upp min själ
även om jag måste ta farväl

Vi vet inte hur länge det fortsätter så här
Vi vet inte vad framtiden i sitt sköte bär
Vi måste söka mening i varje kort minut
Den som söker sanningen finner den till slut

Dessa dyra stunder - så sköna men så få
Hur vi kan försaka dom kan jag ej förstå
Jag hänger mig åt livet, öppnar upp min själ
även om jag måste ta farväl
« Senast ändrad: 15.04.2011, 16:39:27 by asti »


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Fin visa som griper tag nånstans i hjärttrakten ^_^! Den funkar absolut som den är, men får jag välja så väljer jag nog ett sparsmakat arr med kontrabas och flöjt. Möjligen någon o-stämma, ingen kör på texten. Less is more, i det här fallet.
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


asti

  • Gäst
Fin visa som griper tag nånstans i hjärttrakten ^_^! Den funkar absolut som den är, men får jag välja så väljer jag nog ett sparsmakat arr med kontrabas och flöjt. Möjligen någon o-stämma, ingen kör på texten. Less is more, i det här fallet.
Med sparsmakat tänkte jag nog som det är, men jag är med på vad du menar!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Bra mix, bra arr, bra sång, bra gitarrspel, bra låt

/Jon
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ett urtypiskt Astiogram som bara är så bra..... Enda invändningen är att det rumblar en del på grundtonerna  lite EQ-minskning där kanske. Underbar låt och arr annars.
 :D :D :D :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Ett urtypiskt Astiogram som bara är så bra..... Enda invändningen är att det rumblar en del på grundtonerna  lite EQ-minskning där kanske. Underbar låt och arr annars.
 :D :D :D :D
Det är helt riktigt - jag har inte jobbat så mycket med ljudbilden än, utan ville i första hand ha synpunkter på arret!
Är osäker på om jag ska utöka det eller behålla det enkelt.
Roligt att du gillar låten!
Tack för kommentar!
/Asti


asti

  • Gäst
Bra mix, bra arr, bra sång, bra gitarrspel, bra låt

/Jon

Jättekul att det gillas! Tolkar det som att arret är tillräckligt!
Tack för kommentar!
/Asti


lnetzel

  • Gäst
Efter att ha suttit och misshandlat öronen med min egen musik var detta exakt vad jag ville höra just nu:) Mysig visa, är perfekt som den är!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Härligt att den "gamle asti" är tillbaka med sina innerliga visor. Låter som denna kom i stundens ingivelse och det brukar vara bäst. En fin gåva till den den riktar sig till. Saknar inget. Två gitarrer räcker gott och väl. Lite mindre reverb och en gnutta kompression på lead kanske.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Sådär ja!! Äntligen en riktig Asti låt igen. Detta gillas. Håller med Initzel, har också och suttit och slaktat öronen med nya korealåtar och detta var perfekt för att balansera upp.

Det nakna arret är snyggt....om det ska på nåt mer så tycker jag isf bara lite stråk på refrängpartierna så där lite lågmält.

Håller med om mindre reverb för att ytterligare ta fram närheten och äktheten.

Härligt och välbehövt

Micke


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Brillefin låt, Asti!

En liten off topic nu, det som är (o)interressant med KR är just när folk säger:
Jag vil ha elgitarer på den här, eller lite mer/mindre så och så.
Självklart skulle jag villa ha banjo på MJ's "Thriller".
Självklart skulle en heavy rockare ville ha elgura på Alison Krauss låtar!

Men så ska det ju inte va!!! Det är vel en fucking reason för att Judas Priest inte har med banjo!!!!!
Om jag hade hört denna låt med ukulele och sång, spelad inn med en
SM 57 mic i mono, så hade jag tänkt: Coolt! Fin låt, tränger inget mer!!

Du har laddat upp en fullkommen låt! Tränger varken mer eller mindre compressor,
mer eller mindre instrumenter, mer eller mindre eq, mer eller mindre kommentarer ;)





asti

  • Gäst
Efter att ha suttit och misshandlat öronen med min egen musik var detta exakt vad jag ville höra just nu:) Mysig visa, är perfekt som den är!
Tack för det!
/Asti


asti

  • Gäst
Härligt att den "gamle asti" är tillbaka med sina innerliga visor. Låter som denna kom i stundens ingivelse och det brukar vara bäst. En fin gåva till den den riktar sig till. Saknar inget. Två gitarrer räcker gott och väl. Lite mindre reverb och en gnutta kompression på lead kanske.
Nej, den är faktiskt ingen "stundens" ingivelse! Jag har haft gitarr-arret i bakhuve´t ett tag, men sången och texten löste sig rätt snabbt när jag väl satte mig ner!
Reverbet har jag nog misstänkt är lite för starkt! Kompression på sången har jag gjort lite grann, men kanske behövs ytterligare....får kolla!
Låten riktar sig förstås till min livskamrat sedan 40 år tillbaka!  :wub: Skrämmande vad tiden går...... :o
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


asti

  • Gäst
Sådär ja!! Äntligen en riktig Asti låt igen. Detta gillas. Håller med Initzel, har också och suttit och slaktat öronen med nya korealåtar och detta var perfekt för att balansera upp.

Det nakna arret är snyggt....om det ska på nåt mer så tycker jag isf bara lite stråk på refrängpartierna så där lite lågmält.

Håller med om mindre reverb för att ytterligare ta fram närheten och äktheten.

Härligt och välbehövt

Micke

Roligt att det gillas! Ja, det är nyttigt ibland att lyssna på lite olika typer av musik för att få ett "fräscht" perspektiv på det man håller på med! "Nollställa" sig s.a.s.
Stråkar känns lite konventionellt, brukar ta till det för att fylla ut!  :)
Reverbet får jag nog justera, det verkar vara en "allmän" synpunkt, och jag har misstänkt det själv.
Nu börjar man få tillbaka inspirationen för vis-stuket efter all nostalgi-pop, så det kommer nog mer i den här stilen!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


asti

  • Gäst
Brillefin låt, Asti!

En liten off topic nu, det som är (o)interressant med KR är just när folk säger:
Jag vil ha elgitarer på den här, eller lite mer/mindre så och så.
Självklart skulle jag villa ha banjo på MJ's "Thriller".
Självklart skulle en heavy rockare ville ha elgura på Alison Krauss låtar!

Men så ska det ju inte va!!! Det är vel en fucking reason för att Judas Priest inte har med banjo!!!!!
Om jag hade hört denna låt med ukulele och sång, spelad inn med en
SM 57 mic i mono, så hade jag tänkt: Coolt! Fin låt, tränger inget mer!!

Du har laddat upp en fullkommen låt! Tränger varken mer eller mindre compressor,
mer eller mindre instrumenter, mer eller mindre eq, mer eller mindre kommentarer ;)




"Brillefin" - betyder det glasögonfin?  :)
Tror att jag förstår vad du menar - om man träffar rätt "ton", något som förmedlar en stämning och fångar uppmärksamheten, så är inte arret det avgörande...?
Kul att du tycker den är "fullkommen"!
Ska nog ändå dra ner lite på reverbet, tror jag!
Fler kommentarer tar jag glatt emot!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Glasögonfine Asti


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Brillefin låt, Asti!

En liten off topic nu, det som är (o)interressant med KR är just när folk säger:
Jag vil ha elgitarer på den här, eller lite mer/mindre så och så.
Självklart skulle jag villa ha banjo på MJ's "Thriller".
Självklart skulle en heavy rockare ville ha elgura på Alison Krauss låtar!

Men så ska det ju inte va!!! Det är vel en fucking reason för att Judas Priest inte har med banjo!!!!!
Om jag hade hört denna låt med ukulele och sång, spelad inn med en
SM 57 mic i mono, så hade jag tänkt: Coolt! Fin låt, tränger inget mer!!

Du har laddat upp en fullkommen låt! Tränger varken mer eller mindre compressor,
mer eller mindre instrumenter, mer eller mindre eq, mer eller mindre kommentarer ;)






Men om du läser i trådhuvudet vad trådskaparen (Asti) vill ha kommentarer på så är det ju just instrumenteringen och då hör det väl till god sed att man kommenterar på just detta oavsett om man tycker instrumenteringen är bra som den är eller om man har förslag på annat. Tror du inte MJ satt med en hel hög av tyckare och icketyckare som kom med förslag på både förbättringar och försämringar innan man kom fram till ett färdigt resultat. Det är ju så detta demoforum är tänkt att vara också, som ett bollplank där du bollar dina idéer med både lika och oliktänkande för alla har inte råd och lyxen att ha en hel stab runt sig som kommer med idéer.
Vill du bara visa upp din låt för andra utan att ta kritik om instrumentering och mixning  mm så är detta fel forum. Då finns det bättre sajter för sånt. Har kritiserar vi och kommer med förslag till både förbättringar och försämringar sen e det upp till var och en om man vill lyssna på och anamma dessa förslag.
« Senast ändrad: 05.12.2009, 15:39:19 by jonnerstone »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
..det som är (o)interressant med KR är just när folk säger:
Jag vil ha elgitarer på den här, eller lite mer/mindre så och så.
Du har laddat upp en fullkommen låt! Tränger varken mer eller mindre compressor,
mer eller mindre instrumenter, mer eller mindre eq, mer eller mindre kommentarer ;)
Vill du bara visa upp din låt för andra utan att ta kritik om instrumentering och mixning  mm så är detta fel forum. Har kritiserar vi och kommer med förslag till både förbättringar och försämringar sen e det upp till var och en om man vill lyssna på och anamma dessa förslag.

Jag hakar på. Det är bra att den som lägger upp en låt säger vilken typ av kritik eller kommentarer han / hon vill ha. Det har Asti gjort.

Om du ydderF, till exempel inte vill ha tips om mindre kompressor kan det vara bra om du från början skriver vilken typ av respons du vill ha då du lägger upp en låt.

Och tillbaka till ämnet, Asti jag gillar det precis som det är. 40 år är en lång tid, gratulerar att det håller så länge. Då jag lyssnade på låten funderade jag just på om du sjunger om en nära vän eller en vän, som inte längre är så nära. Nu vet jag!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
..det som är (o)interressant med KR är just när folk säger:
Jag vil ha elgitarer på den här, eller lite mer/mindre så och så.
Du har laddat upp en fullkommen låt! Tränger varken mer eller mindre compressor,
mer eller mindre instrumenter, mer eller mindre eq, mer eller mindre kommentarer ;)
Vill du bara visa upp din låt för andra utan att ta kritik om instrumentering och mixning  mm så är detta fel forum. Har kritiserar vi och kommer med förslag till både förbättringar och försämringar sen e det upp till var och en om man vill lyssna på och anamma dessa förslag.

Jag hakar på. Det är bra att den som lägger upp en låt säger vilken typ av kritik eller kommentarer han / hon vill ha. Det har Asti gjort.

Om du ydderF, till exempel inte vill ha tips om mindre kompressor kan det vara bra om du från början skriver vilken typ av respons du vill ha då du lägger upp en låt.

Och tillbaka till ämnet, Asti jag gillar det precis som det är. 40 år är en lång tid, gratulerar att det håller så länge. Då jag lyssnade på låten funderade jag just på om du sjunger om en nära vän eller en vän, som inte längre är så nära. Nu vet jag!

Jag tycker all konstruktiv kritik är bra och välkommet! Det är naturligtvis extra välkommet om man dessutom får synpunkter och tips på det man undrar över!
40 år är en lång tid - vi träffades när Abbey Road gavs ut!  :)
Tack för kommentar och lyssning!
/Asti


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Jonnerstone, Asti och MaxB, ni har självklart rätt i det ni säger!
Jag ville bara "provosera" lite ;)
KR borde användas som man själv vil. På gott och ont :)



asti

  • Gäst
Jonnerstone, Asti och MaxB, ni har självklart rätt i det ni säger!
Jag ville bara "provosera" lite ;)
KR borde användas som man själv vil. På gott och ont :)



Jag kände mig aldrig provocerad, enbart smickrad! (Brillefin)  :)
/Asti


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja en fempoängare..funkar ju alldeles utmärkt som du gör den nu :) /C


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Jag tycker att det börjar bli dags för dig att samla ihop din bästa vis-alster, kolla över dom och rätta till eventuella skavanker i framförande och mix och sen få¨dom mastrade tillsammans så att dom får ett enhetligt sound (av Tsmamble t.ex) och sen släppa dom som en nedladdningsbar skiva. Jag skulle kunna tycka det var trevligt och jag vet att min svärmor skulle bli till sig av lycka om man fick ge henne en sån gåva. (Hon är ett stort vis/trubadur fan och älskar allt från Björn Afzelius till Lars Winnerbäck) Som dessutom kommer från en hemmapulare. (Jag har spelat upp ett par av dina alster för henne och ögonen tindrar på'na)  :lol:


freddy

  • Gäst
Men om du läser i trådhuvudet vad trådskaparen (Asti) vill ha kommentarer på så är det ju just instrumenteringen och då hör det väl till god sed att man kommenterar på just detta oavsett om man tycker instrumenteringen är bra som den är eller om man har förslag på annat. Tror du inte MJ satt med en hel hög av tyckare och icketyckare som kom med förslag på både förbättringar och försämringar innan man kom fram till ett färdigt resultat. Det är ju så detta demoforum är tänkt att vara också, som ett bollplank där du bollar dina idéer med både lika och oliktänkande för alla har inte råd och lyxen att ha en hel stab runt sig som kommer med idéer.
Vill du bara visa upp din låt för andra utan att ta kritik om instrumentering och mixning  mm så är detta fel forum. Då finns det bättre sajter för sånt. Har kritiserar vi och kommer med förslag till både förbättringar och försämringar sen e det upp till var och en om man vill lyssna på och anamma dessa förslag.

Så jävla WORD på den! Vissa har inte fattat ett dugg här, slänger upp färdiga låtar och vill liksom bara ha glada tillrop och kommentarer. Förstår inte det. Då kan man väl posta sina nya låtar som en "världsnyhet" istället. Visst har alla olika smak och vissa kommentarer kanske man inte håller med om, däremot så kan man se tendenser hos vissa som ALDRIG tar något till sig och aldrig ändrar. Dom vill bara bli älskade :) och då känns det som att dom kan regga ett konto på myspace.com direkt istället.

Sry för OT asti..

Nu till låten.

Inte mycket att säga här. Jag gillar nog när du tar ut svängarna lite mer, men i denna låt är det inget behov jag känner. Du kan det här, det märks att du är på hemmaplan. Bra titel på låten med!

Gött jobbat gubben min :)


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Denna låt är kanske inte fulländad i syftet mix/master.

Men låten som matreal tycker JAG är fulländad. Ändra för gudsskuld inte något i melodin, sättet du sjunger och texten.
I love this....


 :D


asti

  • Gäst
Ja en fempoängare..funkar ju alldeles utmärkt som du gör den nu :) /C

På en skala 1 - 100 ?  :)
Kul att den funkar - kanske faller under kategorin "funkislåtar"?  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Asti as he is, enkelt och rakt utan krusiduller. Fin text, som alltid bra sjunget, men kanske en pyts för mycket efterklang.
Som svar på din fråga ang arr, så tyckte jag att jag av någon anledning hörde i mitt inre öra en lång utdragen ton, kanske syntljud eller elgura med sustain, som låg över flera ackord. Det hade skapat en skön och kanske också en disharmoniska klang... lite svårt att förklara...
Sen hade jag möjligtvis kunnat tänka mig en elgura som sväper lugna ackord ihop med den akustiska (efter ett tag). Som det är nu så händer det inte så mycket från början till slut. Det är det är med dynamiken igen. Nånstans i låten göra nåt annat, stanna upp, spela den akustiska på ett annat sätt kanske. Men det behövs inga jättestora förändringar. Trummor och bas behövs nog inte.
Jättefin låt även om låten inte känns så poppig som CPG hade velat ha den, rätt så tradionell faktiskt (vill inte nämna en viss herr A). Tror CPG nog kunde tänka sig ett eller annat spännande ackord på några ställen i låten.
Men är det en visa så är det (men även en sån kan kanske må bra av nåt som sticker ut, väl?)


asti

  • Gäst
Jag tycker att det börjar bli dags för dig att samla ihop din bästa vis-alster, kolla över dom och rätta till eventuella skavanker i framförande och mix och sen få¨dom mastrade tillsammans så att dom får ett enhetligt sound (av Tsmamble t.ex) och sen släppa dom som en nedladdningsbar skiva. Jag skulle kunna tycka det var trevligt och jag vet att min svärmor skulle bli till sig av lycka om man fick ge henne en sån gåva. (Hon är ett stort vis/trubadur fan och älskar allt från Björn Afzelius till Lars Winnerbäck) Som dessutom kommer från en hemmapulare. (Jag har spelat upp ett par av dina alster för henne och ögonen tindrar på'na)  :lol:
Jag har ju samlat ett antal låtar på några CD:er på min hemsida för nedladdning (www.peterestberg.com), men det är kanske dags för en "best of"?  :D
Nej, skämt åsido kunde det vara kul att samla dom man tycker är mest lyckade och "putsa" till dom, men då behöver jag som du säger hjälp av någon som t.ex Tsmalmbe för mastring!
Jaha, då kanske man kan lägga sig till med epitetet "svärmorsdröm"?  B)
/Asti


asti

  • Gäst
Men om du läser i trådhuvudet vad trådskaparen (Asti) vill ha kommentarer på så är det ju just instrumenteringen och då hör det väl till god sed att man kommenterar på just detta oavsett om man tycker instrumenteringen är bra som den är eller om man har förslag på annat. Tror du inte MJ satt med en hel hög av tyckare och icketyckare som kom med förslag på både förbättringar och försämringar innan man kom fram till ett färdigt resultat. Det är ju så detta demoforum är tänkt att vara också, som ett bollplank där du bollar dina idéer med både lika och oliktänkande för alla har inte råd och lyxen att ha en hel stab runt sig som kommer med idéer.
Vill du bara visa upp din låt för andra utan att ta kritik om instrumentering och mixning  mm så är detta fel forum. Då finns det bättre sajter för sånt. Har kritiserar vi och kommer med förslag till både förbättringar och försämringar sen e det upp till var och en om man vill lyssna på och anamma dessa förslag.

Så jävla WORD på den! Vissa har inte fattat ett dugg här, slänger upp färdiga låtar och vill liksom bara ha glada tillrop och kommentarer. Förstår inte det. Då kan man väl posta sina nya låtar som en "världsnyhet" istället. Visst har alla olika smak och vissa kommentarer kanske man inte håller med om, däremot så kan man se tendenser hos vissa som ALDRIG tar något till sig och aldrig ändrar. Dom vill bara bli älskade :) och då känns det som att dom kan regga ett konto på myspace.com direkt istället.

Sry för OT asti..

Nu till låten.

Inte mycket att säga här. Jag gillar nog när du tar ut svängarna lite mer, men i denna låt är det inget behov jag känner. Du kan det här, det märks att du är på hemmaplan. Bra titel på låten med!

Gött jobbat gubben min :)
Jag tycker inte det spelar så stor roll om man skriver kommentaerna med hjälp av Word eller t.ex Notepad!  :rolleyes:
Tack för det gumman min!  :D
/Asti


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
 :lol:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst
Denna låt är kanske inte fulländad i syftet mix/master.

Men låten som matreal tycker JAG är fulländad. Ändra för gudsskuld inte något i melodin, sättet du sjunger och texten.
I love this....


 :D

Nej, det är riktigt - jag har inte lagt så mycket tid på att "snygga till" spåren! Mixen tror jag inte är så mycket att laborera med i det här arret!
Det jag ska ändra kommer nog mest att beröra reverb, eq, nivåer.....
Ska kolla med CPG vad den här engelska meningen betyder!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


asti

  • Gäst
Asti as he is, enkelt och rakt utan krusiduller. Fin text, som alltid bra sjunget, men kanske en pyts för mycket efterklang.
Som svar på din fråga ang arr, så tyckte jag att jag av någon anledning hörde i mitt inre öra en lång utdragen ton, kanske syntljud eller elgura med sustain, som låg över flera ackord. Det hade skapat en skön och kanske också en disharmoniska klang... lite svårt att förklara...
Sen hade jag möjligtvis kunnat tänka mig en elgura som sväper lugna ackord ihop med den akustiska (efter ett tag). Som det är nu så händer det inte så mycket från början till slut. Det är det är med dynamiken igen. Nånstans i låten göra nåt annat, stanna upp, spela den akustiska på ett annat sätt kanske. Men det behövs inga jättestora förändringar. Trummor och bas behövs nog inte.
Jättefin låt även om låten inte känns så poppig som CPG hade velat ha den, rätt så tradionell faktiskt (vill inte nämna en viss herr A). Tror CPG nog kunde tänka sig ett eller annat spännande ackord på några ställen i låten.
Men är det en visa så är det (men även en sån kan kanske må bra av nåt som sticker ut, väl?)
Låter som att du fått tinnitus!  :unsure: :) Bra tips med synth alt elgitarr - ska fundera på det! Hade väl inte tänkt mig elinstrument, men det kanske skapar en fin kontrast...?
Ja, med lite dynamit kan man göra mycket! En riktig explosion mitt i låten skulle överraska! :o :D
Du har helt rätt - dynamiken är min akilleshäl känns det som. Tycker det är ett rysligt svårt område.
Ibland tror jag att när man hört låten ett stort antal gånger reagerar man inte på sån´t längre.....!?  :wacko:
Kul att du tycker låten är fin! Och visst är den traditionell!
CPG föreslog att det skulle vara en bakgrund full av trumfills!  ;)
Herr T har jag hört talas om, men inte herr A!  :rolleyes:
Allvarligt talat vet jag inte om det skulle passa med ett stick/break i den här låten, men lite mer spännande ackord eller harmoniföljder skulle säkert göra den mer attraktiv!
Tack för tänkvärda synpunkter!
/Asti


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Så jävla WORD på den! Vissa har inte fattat ett dugg här, slänger upp färdiga låtar och vill liksom bara ha glada tillrop och kommentarer. Förstår inte det. Då kan man väl posta sina nya låtar som en "världsnyhet" istället. Visst har alla olika smak och vissa kommentarer kanske man inte håller med om, däremot så kan man se tendenser hos vissa som ALDRIG tar något till sig och aldrig ändrar. Dom vill bara bli älskade :) och då känns det som att dom kan regga ett konto på myspace.com direkt istället.

Du Freddy, så här tycker jag:

Vil man va här bara för att bli älskad, varsågod, välkommen ska du vara!
Vil man va här bara för at bli kritiserad, varsågod, välkommen ska du vara!
Vil man va här för begga delar, varsågod, välkommen ska du vara!
Är man här bara för att läsa kommentarer, varsågod, välkommen ska du vara!
Är man här bara för att skriva kommentarer, varsågod, välkommen ska du vara!
Är man här bara för att lyssna, varsågod, välkommen ska du vara!
Är man vit, svart, gul, grön, röd, amatör, proff, semi-proff, varsågod, välkommen ska du vara!

Igjen sorry for OT, Asti, men jag fick ju lyssnat ennu en gång på denna vackra visa.
Mmmm, härlig, don't touch that dial ;)





Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil

Låter som att du fått tinnitus!  :unsure: :)
/Asti

 :D :D :D Du är för jävla rolig för att vara en dysterkvist!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick


 :D :D :D Du är för jävla rolig för att vara en dysterkvist!


Kanske just därför. Jag garvar högt ibland!  :lol: :wub: Sorry om/för OT. För övrigt håller jag med baklänges-Freddy.
Högt i tak skall det vara! 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves