Kontrollrummet

Kenneth F - Seven Sins

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
LÅTNAMN: Seven Sins
ARTIST/GRUPP: Kenneth F
GENRE: Elektronisk
LÅTLÄNGD: 03:31
KOMPOSITÖR:Kenneth F
PRODUCENT: Kenneth F
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3


Hej!

Här kommer låt nummer 1 på en ny platta jag jobbar med. har 5 nästan 6 färdiga låtar.
En elektronisk låt som heter Seven Sins. Plattan anspelar på senaste tids forskning på Mars. Känslan skall jag försöker få fram är det stora i rymden, det okända, Mars, planeter osv... 02:08 i låten har jag snott en bit från en Enigma låt. (Tjejen som pratar) . Om detta inte accepteras på siten tar jag genast bort den. (Ett tag sedan jag var aktiv här så jag vet inte vilka regler som tillkommit :-) )

Så, lyssna och försök njuta och ge gärna kommentarer bra som dåligt. Kram...


ps. Låt # 2 läggs upp imorgon. Plattan kommer för övrigt heta Life On Mars..


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjoho Kenta.

En bra bit detta från mina marker..Mix och lir låter bra,enigma prylen har jag ingen susning om..Har du "kalle ankat" till den eller låter den så här från början?
Har du skruvat i den så lär väl ingen bry sig.

Tror nog att Lyxvarianten och de andra synthlirarna går igång på detta,mig bet det bara lite lätt på mest för att det var snyggt mixat och fina ljud - som låt,sorry,nej inte i min låtlista.
Jag skall lyssna på de andra om du bjuder på dom,kanske finns det nåt som faller mig mer i smaken,,


Mike


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Tja Mike! Tack för ultra snabbt svar. :)

Detta är ganska svårtsmält musik. Man kanske måste va synthsnubbe för att uppskatta det.
Låten i sig är min. Men efter några dagars lyssnande fick jag en känsla av att Enigma hade nån låt där nån tjej pratade om Seven Sins.
Så jag letade upp den, klippte ut hennes röst, skruvade lite på den så jag fick den i rätt tonläge och limmade in den. hehehe...
Får jag Enigma på dörren välkomnar jag Cretu in på en kopp kaffe och en hembakad lussebulle. :)

Tackar för lyssning käre alltlyssnare. ;)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Jo detta påminner till delar mycket om jean michel.

Bra ljudbild som kommer till sin rätt om man, som jag just nu, lyssnar med hörlurar. Lyssnade en del på JMJ i unga år så detta känns igen på ett positivt sätt. Lagom suggestivt.

.....men för mig är det ganska enformigt tyvärr - det händer inte så mycket i stycket. Det är ett ljud som jag stör mig på och det kommer in vid ca 82 på KRs spelare, sedan fortsätter till och från till slutet (låter som ett supersnabbt delay liksom) - det är i och för sig fel av mig att säga att jag störs av ett ljud, för det är ju eg bara en smaksak.

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!