Kontrollrummet

Rattlesnake & Marr - Betlehems stjärna (Gläns över sjö och strand)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

freddy

  • Gäst
Tack Freddy, du har alltid substans i din kritik.

Men..i det här fallet så upplever inte jag  de vibrationer i stråket som du gör..som jobbiga..kanske för att jag är van, och hört dem ofta..och gillar.

Jag tycker nog att Rattle lyckats väldigt bra med sitt arr på denna, men det är ju jag det :)
Det är isåfall något som Rattle får ta tag i.

Jag tackar dej iaf för fin kritik på låten:)

/Marre

Hej Marre,

Ursäkta mig, jag var nog lite otydlig i mitt inlägg. Syftade faktiskt på sången angående vibratot. Tycker inte heller att det är "jobbigt", bara lite mycket ibland, jag skulle önska mindre av den varan :) Men det handlar om personlig smak och det är som sagt om jag "petar" efter något. :)

Annars gillar jag denna.

Hojt

Jajamänsan, it's a free world..uppskattar alltid vad du tycker, men i mitt fall får man nog operera om stämbanden..eller nåt..det är ju lättare att justera en darrig syntstråke då ;)

Så det får nog vara så här :)

/Marre

Oj, operationer kanske känns att ta i... :D

Ja det duger gott som det är, helt klart!

Bra jobbat båda.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jo minsann, nog är det riktigt bra!

Riktigt proffsigt arrat, och sången känns bra. En av dina mest "sammanhållna" prestationer Marre, det låter som det skall :)

En tanke bara är att låten känns lite långsam först, sen när sången kommer in låter den lite för stressig. Antar att det inte går att göra så mycket: sänks den till sångpartiets fördel, så blir det släpigt innan.

Sen kanske det bara är jag som reflekterar över detta, kanske framförallt för att jag sitter med en version själv just nu :)

https://soundcloud.com/secondary-protocol