Kontrollrummet

Sennheiser HD 202, Skullcandy Lowrider eller Skullcandy Ink'd?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Blader

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
Mina gamla hörlurar pajade häromdagen, så nu är det bara att skaffa ett par nya. Efter lite research verkar det stå mellan de tre i titeln. Lurarna ska för det mesta användas till musik från min iPhone och dator, och lite grann till den numera sällan använda hemmastudion (då som inspelnings- och mixningslurar).

Tidigare har jag haft just ett par HD 202, och jag var nöjd med dem. Men det vore kanske ändå lite roligare att välja något annat när man ändå köper nytt... Det kanske svåraste är att veta om in ear-lurar (Ink'd) är något att ha i studiosyfte? Känns ju rätt fjuttigt, men det är samtidigt riktigt smidigt när man har dem till musikspelaren. Men större grejer är också najs, om än kanske lite klumpigt ibland...

Beslutsångest, helt enkelt. Hjälp skulle uppskattas enormt, ni får gärna komma med egna förslag på lurar i samma prisklass också. :)


freddy

  • Gäst
Skullcandy är bara att glömma. Dom lägger lika mycket (mer?) energi på att lurarna ska se balla ut. Nu har jag inte testat just dessa modeller, men skulle bli mycket förvånad om det var bra ljud i dessa lurar.


Utloggad Lejnoss

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
Blir nog ganska knepigt att ha några lurar som fungerar både i studion och till mp3n,
men beror iof vilka krav man har.
Kan lova att det inte är skoj att mixa i in-ear lurar, men annars är ju dessa trevliga att äga.
Finns flera schysst man kan beställa utomlands som inte alls kostar så mycket,
t.ex. Soundmagic PL50 låter helbra och kostar kanske 350 spänn.

Koss Porta Pro har jag tidigare haft och de är ganska trevliga och brukar gå att hitta ganska billigt, går att mixa lite i men har en överdriven bas. Lyssnar du på rock/metal skall tydligen Grado sr60 vara överlägsna bland billigare lurar, men då snackar vi nog en 600kr iaf.
Vill du fördjupa dig in i förbannelse kan du alltid gå in på head-fi.org. Där har folk galen koll på lurar! :)

EDIT: Har bara hört dåliga saker om Skullcandy förresten, så de skulle jag nog akta mig för.
« Senast ändrad: 05.12.2009, 12:29:23 by Lejnoss »


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg