Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet - Gränslös Jul
jonnerstone:
En blivande juleklassiker. Så himla bra. Ni måste i fortsättningen göra fler låtar där ni alla har solopartier. Det blir sånt djup. Framförallt när Freddy kommer in och sjunger på norska, då blir det lixom ytterligare en dimension.
En lite grej bara. För mig som gillar att lyssna högt så skar S:en obehagligt i öronen så att jag tyvärr måste sänka volymen vilket ju e lite trist att behöva göra. Framförallt på Åsas soloparti men även ni andra är gränsfall. Ett tips för att lättare undvika läspljud med en DeEsser är att lägga den före komprimering ( detta vet du säkert redan ). Men då får du bättre koll på vad det är som åker in i kompressorn och det blir lättare att justera.
Förutom det så är det full pott från mig.....gåshud på både musik sång och text!!!!!
Micke
martinm:
Jag gillar strofen 'En gränslös värld för oss som är ombord på detta grus som är vår jord'. Cykeln använder rim på ett skönt sätt. Rimmen verkar enkla men känns ändå helt rätt.
Det enda negativa med detta är att det får de andra bidragen på Juleljud att hamna i skymmundan.
:)
Åsa:
:wub: :wub: så glad att ni tycker om den! Tack för era kommentarer -gåshud, tårar i ögonvrån, blivande julklassiker m m, att få vara med i en låt som ger sånt är ju faktiskt en helt underbart skön känsla.
Ang s-en så, jag har inte reagerat på det faktiskt, mina öron kanske är avtrubbade när det gäller vassa S nu efter att jag gnällt på att Freddy de-essade mig till en läspande Åfa och efter det vågar han inte ge sig på det :lol: Äh, nej jag vet inte, får se om fler tycker lika. Ska lyssna lite mer opartiskt i lurar sen igen. Igår satt jag bara och ego-lyssnade och trivdes hehe. Jag kan nog hålla med om trummorna att dom kanske kan sänkas aningen i introt. Och jag måste säga det igen, texten är fantastisk och Freddys musik, så imponerad..! Outrot är heligt för mig, älskar när det övergår i det fina stillanattheliganatt.. jag bara landar... :)
GLAD för den här låten!!
cykeln:
morgonte
Tack!
Eko
Oj oj - tack!
mahan
Härligt att höra - stort att bli spelad i Obbnäs i juletider!
jonnerstone
Ojojoj igen!
Håller med dig precis om den extra dimensionen när Freddy sjunger på norsk!
Tack och julebock!
martinm
Kul att du gillar texten - TAck!
Upprepar Åsas ord - Tack för alla fina ord om gåshud, tårar i ögonvrån, blivande julklassiker! Känns så bra att få vara med :wub:
Tnx orkestern for having me!
MaxB:
Underbart men det räcker inte att skriva underbart.
Ett mkt bra grepp att Åsa sjunger en del, Freddy tar vid med sång och sedan kommer känslan från Cykeln. Jag skrattade av glädje då Cykeln kom in!
- Så d*vla bra!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida