Kontrollrummet

Carl Cadello, Silverpieln och Jonnerstone - GIVE ME CHRISTMAS

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad carl cadello

Julsamarbete mellan Carl Cadello (Musik), Silverpieln (Text och sång) och Jonnerstone (Kör)

Text:

GIVE ME CHRISTMAS
TIME TO GET BACK IN THE GAME
TIME TO FACE THAT FROSEN RAIN
IT IS ALL THAT I´VE BEEN WATING FOR
IT IS ALL I REALLY WANT
A LONELY YEAR TRAVELS RATHER FAST
WHEN YOU´RE ALONE YOU ARE STUCK IN THE PAST
I BEEN LIVING FOR THIS MOMENT  TO COME
SO GIVE ME CHRISTMAS BRING IT ON, BRING IT ON

YOU AND I WILL MEET AGAIN IN A KISS UNDER THE MISTLETOE
YOU AND I WILL PLAY A GAME UNDER STARS IN THE SNOW
MAY WE HAVE A CHRISTMAS LIKE THE ONCE WE HAD BEFORE

TIME TO OPEN UP AGAIN
TIME TO MEET MY STOLEN FRIEND
IT IS YOU THAT I´VE BEEN LIVING FOR
IT IS YOU AND THAT’S FOR SURE
A SILENT YEAR IS ALMOST AT END
AND YOU WILL BE HERE BY MY SIDE AGAIN
I´VE BEEN WAITING FOR THIS MOMENT TO COME
SO GIVE ME CHRISTMAS BRING IT ON, BRING IT ON
« Senast ändrad: 02.12.2009, 12:40:37 by carl cadello »


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Skiiiitbra!:D fan va jag gillart:D Gör klar denna på direkten!

Känns lite blippblopp på sina ställen och det är bara ett plus för det får iaf mig att bli glad:)
« Senast ändrad: 27.11.2009, 18:58:07 by Lyxvarianten »
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jomenvisst!
Låter som en bra julegrund att lägga lite sång på
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


asti

  • Gäst
Känns som en bra låt att skaka ner julskinkan till! Det svänger fint, fattas bara en sångröst typ Julia Caesar!  :)
/Asti


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
(D)ju(v)ligt rart med pling plong!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Javisst gör klart denna - väldigt julig. Plonget mellan 32 och 58 och vid återkommande tema himla otight just nu men det går ju att fixa.
Hota med indragen veckopeng - klart hon ska sjunga :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Jag tyckte trummaskinen var lite trist men annars låter det skitbra,
jag tycker mig känna igen bjällrorna sen förra året och tomtens röst  :wacko:  :D

Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Man saknar sången och det känns lite svårt att sätta sig in i hur slutresultatet blir. Melodin som jag antar ska representera sången känns lite orytmisk på vissa ställen men det blir väl helt annorlunda sen antar jag. Fortfarande en del frågetecken alltså. Tomten låter som att han har tittat ganska djupt i flaskan! Kör på.   :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Gillar ju paden/synthen som ligger i versen stenhårt. Mjuk och gosig:D
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Njaa var kul en kulig låt vetja, ja tomte vet man aldrig stressigt värre tar till flaskan för att orka men blir grumlig i skallen på kuppen! :D


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil

Utloggad carl cadello

Jag tackar på kommentarerna och tagit till mig en hel del.

Nu finns det sång på låten (i första inlägget). Har plockat bort en hel del och försök synka allt :;

Nåja, mer kommentarer eftersökes.


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Ha! Vilken skön låt! Fint ljud och felfri snygg sång!
Har inget att komma med i tipsväg just nu, ska lyssna mer ikväll så återkommer jag om jag kommer på nåt då :)
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Tycker faktiskt att den första versionen var mycket bättre. Den var lite mer upp och glad:) För det är väl inte samma instrumentering längre? Å annan basgång?
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad carl cadello

Tycker faktiskt att den första versionen var mycket bättre. Den var lite mer upp och glad:) För det är väl inte samma instrumentering längre? Å annan basgång?

Hehe.. Den funkade inte alls med sången som blev till efteråt. Men den versionen finns kvar om du vill leka med den.  ;)


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Tycker faktiskt att den första versionen var mycket bättre. Den var lite mer upp och glad:) För det är väl inte samma instrumentering längre? Å annan basgång?

Hehe.. Den funkade inte alls med sången som blev till efteråt. Men den versionen finns kvar om du vill leka med den.  ;)

Ja jag gillade faktiskt den:) Tyckte den kändes lätt och bra på nått sätt. DU vet när man tänker "Ahhh fan! Varför var det inte jag som gjorde denna?":P
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Mycket bättre i denna versionen med sång. Bra sång dessutom o den packade tomten orkade tydligen inte vara med alls den här gången.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Silverpilen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
    • Visa profil
Ha! Vilken skön låt! Fint ljud och felfri snygg sång!
Har inget att komma med i tipsväg just nu, ska lyssna mer ikväll så återkommer jag om jag kommer på nåt då :)

tack, tack

Tycker faktiskt att den första versionen var mycket bättre. Den var lite mer upp och glad:) För det är väl inte samma instrumentering längre? Å annan basgång?

Hehe.. Den funkade inte alls med sången som blev till efteråt. Men den versionen finns kvar om du vill leka med den.  ;)

Ja jag gillade faktiskt den:) Tyckte den kändes lätt och bra på nått sätt. DU vet när man tänker "Ahhh fan! Varför var det inte jag som gjorde denna?":P

haha, ja det är mitt fel, jag är totalt oförmögen att göra glada melodier :) och jag kunde inte heller sätta text till den som fanns så det fick bli en egen slinga och då blev det som det blev, hade förstått om Mikael inte velat använda den men det ville han. så sorry för att jag tog bort det muntra =) men jag är faktiskt en glad prick ändå :D

Mycket bättre i denna versionen med sång. Bra sång dessutom o den packade tomten orkade tydligen inte vara med alls den här gången.
 :P

tack, tack,,, tomten sover ruset av sig ?

Carl bra jobbat, det låter gött tycker jag, det jag tänker på är att jag tycker mickes stämma ska upp något, sen kanske aningen mindre reverb på sången ? i slutet mellan dubbelreffen eller vad man ska säga så är där ett "may" med som nog ska bort. Instrumenteringen kan jag inte säga så mkt konstruktivt om.

bra jobbat, tack för att man fick va med och tack micke för snygg stämma !!!



Utloggad carl cadello


Carl bra jobbat, det låter gött tycker jag, det jag tänker på är att jag tycker mickes stämma ska upp något, sen kanske aningen mindre reverb på sången ? i slutet mellan dubbelreffen eller vad man ska säga så är där ett "may" med som nog ska bort. Instrumenteringen kan jag inte säga så mkt konstruktivt om.

Ok!  :)




Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Förbaskat bra låt! Gillar solosången, riktigt, riktig bra! ( och körerna förstås ) Kan väl tycka att arret känns lite klent här och där..lite mer jobb där kanske, men annars kanon! /C


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Härligt blipp bloppig låt som för tankarna till Yazoo och tidig Erasure. Tycker CC och Silverpilen gjort ett bra Colab här. Sen såg slumpen till att man själv hamnade med på ett litet hörn  :)


Micke


freddy

  • Gäst
När introt drog igång så reste sig nackhåren... "fifabian såndäraja synt igen!". :D

Men det tog sig, versen tog tag i mig direkt. Bra sång och fin röst.

Jag gillar detta. Snyggt jobbat av samtliga inblandade!