Forum > Färdiga produktioner
Asti & CPG - A place not far away
asti:
Ännu en poplåt, som är ett litet experiment med dynamik - att kanske få till detta lite bättre än vi brukar..... :unsure:
"Dynamit....nice!!!" - var CPG:s kommentar när jag försökte förklara för honom! :)
Här sjunger jag i versen och CPG i refrängen. Jag sjunger på skånska, men det är kört i en plug-in som konverterar skånska till engelska!
Jag har lyckats få med lite akustiskt plock! I övrigt är det CPG som spelar!
Låtnamn: A place not far away
Artist: Asti & CPG
Låtlängd: 3:44
År: Detta året
Musik: Förhoppningsvis
Text: Engelska
Eddi:
Det här griper tag i mina hjärterötter. Underbart att få något sådant att låta så lätt och enkelt. Jag vet inte längre var Asti slutar och Corny Ploj Guy börjar men det gör inget - detta är bara för skönt :D :D :D :D
Pop on guys
martinm:
Det här är verkligen riktigt bra. Pluginen har inte lyckats få bort all skånska det är snarare skångelska men det låter väldigt charmigt i mina öron. Tankarna går till Beatles o Travelling Wilburys o dess medlemmar. Har inget att klaga på och är väldigt lycklig att jag har fått lyssna på detta.
:P
asti:
--- Citat från: Eko skrivet 26.11.2009, 21:31:04 ---Det här griper tag i mina hjärterötter. Underbart att få något sådant att låta så lätt och enkelt. Jag vet inte längre var Asti slutar och Corny Ploj Guy börjar men det gör inget - detta är bara för skönt :D :D :D :D
Pop on guys
--- Slut citat ---
"Griper tag i mina hjärterötter" - det var inte illa! :wub:
Det var verkligen glädjande - visste inte ifall låten kanske var lite för enkel!
Försökte i första hand få till lite variation i arr och dynamik, vilket jag brukar ha svårt för.
Jag kör nog vidare ett tag till i min schizofrena tillvaro! :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: martinm skrivet 26.11.2009, 21:52:52 ---Det här är verkligen riktigt bra. Pluginen har inte lyckats få bort all skånska det är snarare skångelska men det låter väldigt charmigt i mina öron. Tankarna går till Beatles o Travelling Wilburys o dess medlemmar. Har inget att klaga på och är väldigt lycklig att jag har fått lyssna på detta.
:P
--- Slut citat ---
"Skångelska" eller kanske Skånglish? :)
Jag sjöng på skånska "Änn plass rädd näera häer" och så blev det "A place not far from here"! :rolleyes:
Kan man göra någon glad eller t.o.m. lycklig med sin musik kan man vara mer än nöjd!
Det är ju mycket därför man håller på med det här!
Tack för lyssning och värmande kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida