Kontrollrummet

Zorrow - Luxuria

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
 
LÅTNAMN:Luxuria
ARTIST/GRUPP: Zorrow
GENRE: Hårdrock/Metal
LÅTLÄNGD: 4,21
KOMPOSITÖR: Zorrow/Mattan
PRODUCENT: Zorrow
EV. MEDVERKANDE: Mattan, Uriah
INSPELNINGSÅR:2009
FORMAT: mp3
« Senast ändrad: 21.02.2010, 20:06:04 by zorrow »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Lust antar jag!?
Jag tycker voxen ska upp man hör inte heller någon utpräglad basgura vete 17 om det behövs men i alla fall. Andraguran försvinner lite och kanske bör höjas något, skulle sitta bra med en andrastämma också. På det hela taget en som sagt tuuuung låt i sviten.
Rock on mate
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Hej,

Kan inte låta bli att dumma mig lite: two of seven eller seven of nine?  :P

Angående låten (som iofs int riktigt är mitt favoritgenre):
Saknas det inte lite emotioner i låten? Bra sound, men lite intetsägande.

 
www.alatarmusic.com


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Hej Eko, ja Lust är det (du har ju järnkoll)! Voxen skall nog upp 0,5 db i alla fall, där har du helt rätt! Sologitarr skall upp eller hitta en egen frekvens tror jag också stämmer. Tack för feedback. Stämmor på sina håll skulle utan tvekan tillföra låten. Här jobbar jag vidare. Tack för lyssning och kommentar!
Alatar - Jag fick googla seven of nine men nu förstår jag vad du menar (tror jag). Jag håller med ang emotioner. Det är dessa jag letar efter. Med lykta! Vad göra...? Någon?


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Voxen skall nog upp 0,5 db i alla fall, där har du helt rätt!
Jag håller med ang emotioner. Det är dessa jag letar efter. Med lykta! Vad göra...? Någon?


En försynt liten ackegura i vänstra hörnet  :mellow:   ;)
 
Rösten är ok men är kanske i ett torrare rum än nödvändigt. Jag kan tänka mig rösten fetare på något sätt men vet inte hur man gör.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Cube

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
Tja!
Tycker rösten ligger på samma nivå hela tiden kanske borde komma upp i lite ljusare toner och som sagts innan, stämmor! Reagerar inte något värst över låten i sig! Helt klart godkänt är det iaf!

Ha d!


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jag gilla det lite lunkande nästan uppbromsande tempot,det ger en extra tyngd i det hele!!
Goda riff som får mig att tänka på den gammla hederliga tiden.. :lol: Lite Stoner metal över den ??
Bra sound och basen sitter som en smäck och låter kanon :rolleyes:
Dock blir det lite för jämntjockt över hela låten,sen tycker jag att sången skull må bra av att få lite mer vässa.
Vässa sången och släpp in lite luft,kanske en liten diskret orgel med en del övertoner.
Har lite svårt att gå in på detalljer då min förb..de öron är bråkigare än på länge :angry:
Det är verkligen viskvolym just nu.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Hej och tack för fina tips! Basen är ju inställd av ett proffs så det är klart den låter finfint   ;) Vad menar du med jämntjockt och vad kan man göra åt det? Kanske Bju... :wub: ehhh Uriah kan lägga lite orgel? Jag hade tänkt mig lite köraktigt i läskiga disharmonier.


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Hej och tack för fina tips! Basen är ju inställd av ett proffs så det är klart den låter finfint   ;) Vad menar du med jämntjockt och vad kan man göra åt det? Kanske Bju... :wub: ehhh Uriah kan lägga lite orgel? Jag hade tänkt mig lite köraktigt i läskiga disharmonier.
Jag kan ju höra med herr "Hensley" om han kan hitte på nått,men vad jag menade är något väldigt enkelt/diskret bara för att få in lite luft/övertoner.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Man bugar och tackar om Herr Hensley ville göra sig besväret :D


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Håller med uriah, goa riff o guror o det 'lunkar på' gött, lite Iommi eller nåt, vad var det där med 'Lust'? är det en cover?
Angående sången låter det finfint tycker jag men saknar del 2 liksom där du tar i en oktav upp, men det kanske inte går? :)
Bra slut så där tvärt.
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det handlar om de sju dödssynderna där lust är en av dom.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Det handlar om de sju dödssynderna där lust är en av dom.

Hehe, där var jag "lost", eh "lust" ja :)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Zorrow!
Nu ville jag ju veta mer om låten på ett mer KR:skt sätt, vem som gjort vad och när o hur!
Väldigt tungt o snyggt komp, sologuran hamnar dock av nån anledning för långt ifrån! Fixa in honom på estraden så får vi nåra nya snäpp på låten!
Sången e bra men kunde låta lite mer "growl", trodde aldrig jag skulle komme med en sån kommentar...
Bra sound o bra arr på spelet, bara att köra på! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Du vet nog vad jag tycker Z. Jävla finurligt lirat sammantaget....och ett skönare laidbacktunggung än jag är van att höra från dig. Vågar inte lyssna så högt i denna sena timma men det låter välarbetat!

-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Man bugar och tackar om Herr Hensley ville göra sig besväret :D
Sådär en Länk med filer att ladda ner är på väg!(en Mp3:a som vi tycker det ska låta och en wav med en ensam orgel)
Men vi är inte så säkra på att det var en så bra Ide längre,du får lyssna och avgöra själv..
Den där Djääv...a Ken Hensley måste ha varit "stenad eller bakis" men mycket till lir som passar låten blev det inte.. :blink:
eller visst funkade det men så mycket luftigare blev det inte.
Du får avgöra själv,och Herr Hensley lät hälsa att han inte skulle stämma skiten ur dig om du skippar hans 'mackor' :lol: 
 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Alltså en länk till din mail är det.
Har bara 10 meg själv att lagra på(tack för det Telia) ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Man tackar! Snabbkollade och det tillför! Skall kolla ordentligt imorgon men nu är det god natt! Z


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Man tackar! Snabbkollade och det tillför! Skall kolla ordentligt imorgon men nu är det god natt! Z
Kul,jag kan oxo prova lite mer då detta allvarligt talat var gjort på en "pissekvart" medans frugan stog bakom ryggen och skrek att det är dags att börja med middagen.. :P
Jo så är det Uriah har gått från att vara en Dickens skurk till att vara en Kökstoffel. B) (Helt Okey,i mitt nästa liv ska jag vara Kock :rolleyes:)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Ny version uppe. Jag har varit lite sparsam med orgel (supertack Uriah) och pålägg för att hålla kvar det tunga och rena soundet samtidigt som jag vill ha lite mer variation i låten. Funkar det? Hur låter mixen nu? Jag har försökt att ta till mig alla bra kommentarer ovan.
Cube och MaxB - tack för lyssning och bra tips.
Flabb - Iommi har influerat introriffet en del :wub: Låten är egen och nummer två i en svit av sju och gjord tillsammans med en kompis (sångaren). Tack för kommentar.
Mahan - det hela började med att polarn som sjunger inte tyckte att jag gjort någon riktigt tung låt... Jag mailade honom introriffet och han fyllde på med riff. Det blev lite ge och ta och sedan fanns grunden som låg uppe tidigare. Eftersom polaren sjunger vill jag inte ändra det. Jag gillar hans röst. Sologuran är höjd i verisonen ovan. Tack för lyssning!
Bengan - Tack för lyssninig. Vågar du dra upp volymen nu? ;)
Uriah - Kock?? Vi har ju WKB  ;)


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ha-Ha :lol:!!
Vad har du gjort med Orgeln i första versen?? :lol: Var det baklänges eller nått sånt ?? Lät riktigt grymt i alla fall.
Och jag håller med dig att hålla det 'rent' för tyngdens skull,därav min tvekan direkt efter jag lagt orgeln,men det här blev skitbra..
Jag tror t.o.m. att Herr Hensley kommer att ge dig sitt gillande.. ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Just det Ang. Nya Mixen då,tycker det låter tydligare och klarare nu,lyssnade i Monitorerna nu istf hörlurar och dom är nog klarare i sig.
Men dom där Atonala rösterna/kör njae vete katten...det blev mer änglar än Demoner/spöken.. :blink: ;)
Nä nu ska jag och Herr Hensley gå och ta oss en spruta mot SvinPesten..(aj-aj)
« Senast ändrad: 01.12.2009, 11:46:49 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
In lust we trust... :D

Jag gillade sånt väldigt mycket vid nåt skede men sen föll det liksom i glömska... denhär låten får det i alla fall att rycka i en bortglömd gammal nerv. Jag la nyligen upp en ny låt här på KR och nu när jag hör denna så märker jag hur grötiga gitarrerna är på min låt. Ajajaj...
Problemet är väl att en del vet vad dom vill men kan inte riktig få ihop det (jag hör till dessa), andra kan men vet inte vad dom vill och sen finns de dehär som både vet och kan... och gör såna här låtar.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Tack spacetrucker! Dina ord värmer. Jag börjar tro att jag närmar mig slutmix nu och flyttar till färdiga mp3or imorgon om ingen protesterar. "Änglakören" är borta...


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tack spacetrucker! Dina ord värmer. Jag börjar tro att jag närmar mig slutmix nu och flyttar till färdiga mp3or imorgon om ingen protesterar. "Änglakören" är borta...

Tog du bort,vad det nu var du gjorde med orgeln i första versen ?? Synd,tyckte det var skit ballt(där var ju dina spöken) eller jag kanske bara hörde fel(Tinnitus-skit)
Hur som helst tycker jag du kan höja 2-3 DB vid 5-6 khz på lead sången,svårt att vara exakt men jag tycker nog den skulle må bra av att vara lite tydligare..
Annars kanon,gillar det där när du smyger in orgeln så där på slutraderna..   
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Tycker att hela mixen distar på ett obehgligt sätt vilket gör att det blir svårt att höra på låten. Annars är det snyggt. Bra låt och mixen håller ganska bra... svårt att avgöra som sagt.


freddy

  • Gäst
Tungt ljud. Feta gitarrer. Vågade toner på sologitarren :)

Skulle vilja ha lite mer ton i virveln, lite mer sjung. Känns lite platt nu.

Verserna gillar jag, sången är tuff med, intressant röst.

Låten tuffar på lite, sen vill man att det ska hända något, refräng? Oktaverad sång som tar tag i oss, något mer behövs.

Introt gav mig förväntningar, versen likaså. Men sen föll det lite där halvvägs för mig, blev lite tradigt tyvärr.

Men rock on, du har en ball stil här.


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Oj oj.. Tunga grejer..
Jäkligt bra lirat. Tätt & tajt & bra arrangerat, men tyvärr blir låten aningen för enformig för mig..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
egghuvud - distar hela mixen? Jag hör inte det... Den är mellanregistertung på gitarr o bas så den är lite vass. Jag vill ha det så. Hmmm... måste kolla ordentligt. Tack för kommentar.
Freddy och Hogge -  Tack för feedback. Ni har rätt. Den ÄR långtråkig. Jag behöver fundera lite på kompositionen. Något måste till för att spetsa till "groggen". Jag tar ned låten så länge för funderingar och vi får se om den dyker upp senare.


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Groggen spetsad! Funkar det?

Bjurte - Har spetsat sången lite... och ja, det var nog tinnitus... Slutet ändrat i denna version men det finns en version med det andra slutet kvar...


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Uj-uj,ja det var omgjort..Från min sida blir det lite blandade tankar om detta..
Det positiva först : sången tydligare,skitbra..
Sedan det som ska vara ref. Njaee.. Kanske om du sänker sången ordentligt,så den bara anas??(försök få till lite telefon/megafon sound kanske)
Så tycker jag det gamla slutet var mycket fräckare.
Det nya partiet då,iof sig fräckt men trummorna funkade inte riktigt till det,det blev lite för mycket 'snubbel'
försök att få dom att följa gitarren lite bättre.
Nu kanske jag lägger mig i förmycket och visst är det mest frågan om smak..
Men jag imotsatts mot många andra här gillade nog ursprungsversionen bättre,allt behöver väl inte ha refräng??
Ska det vara tungt får det gärna vara lite malande och monotont.
Äh.. det är kanske bara är jag,du gör ju så klart din musik precis som du vill.Inte meningen att såga :unsure:
Och som du vet är jag ju lite 'gammalmodig' av mig när det gäller musik..
Bjurte ?? - Nu är du fn.. på fel forum... :lol: ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Tack min vän för feedback. Ja, här tål att funderas lite.... Det är alltid svårt hur man skall ställa sig till olika synpunkter men jag litar på dig Bj... :wub: Uriah ;) Bra det här på KR med halvfärdiga demon där man kan få lägga upp funderingar och halvfärdiga saker. Återkommer (kanske).

PS En fika nästa vecka? DS


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tack min vän för feedback. Ja, här tål att funderas lite.... Det är alltid svårt hur man skall ställa sig till olika synpunkter men jag litar på dig Bj... :wub: Uriah ;) Bra det här på KR med halvfärdiga demon där man kan få lägga upp funderingar och halvfärdiga saker. Återkommer (kanske).

PS En fika nästa vecka? DS
Tjabba,ja visst är det svårt,och nu var det ju mot låtens struktur jag var lite gnällig.
Men där är det ju du som är och måste vara "Chifen" och andra kanske inte tycker som jag.
Hoppas det inte var min 'sura' komentar som fick dig att plocka ner låten i alla fall,du kanske skulle invänta några fler tyckanden om denna verren??
Vadå Kanske?? Klart du ska göra den klar.. :huh:   :blink: så mycket mer jobb är det ju inte kvar...
Och i ett Koncept som en av 7 låtar har den absolut sin plats,och någon gladpop med lallig refräng ska man väl inte ha när det
handlar om dom 7 Dödsynderna eller ?? :lol:

En Fika tycker jag allt att vi ska försöka klämma in ,vet dock inte riktigt hur mina kolegor jobbar nästa vecka,om någon är ledig och så,du vet ju
att vi är ganska tids/bemannings styrda hos oss,och du är ju oxo ganska upptagen av dig.Men någon lucka ska vi väl kunna hitta. ;) 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Nu får du ursäkta Uriah men jag fastnade för denna version... Jag plockade ner låten för att fixa lite sursång så det har inte med din sågning ;) att göra :D Du vet att jag uppskattar och litar på dina synpunkter. Har pillat med trummor, sång och mixen i största allmänhet. Jag börjar bli lite nöjd vilket gör att jag är osedvanligt mottaglig för nya sågningar :P


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jäsingen.. Det här kan jag allt headbanga till i helgen  :P
Gött jobbat!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez