Forum > Demolåtar
Hogge - "Allt jag vill ha"
Kenta K:
Jag gillar den :ph34r: gubbe. why ? OT
hogge:
--- Citat från: Kenta K skrivet 12.12.2009, 01:50:05 ---Är det Ezdrummer jag hör?
Tycker låten som idè är störtskön. Gillar din röst. Hör inte riktigt vad du säger ibland,
så skriv gärna ner texten. Vet inte om du har ett tonläge du inte pallar riktigt. Kanske skall sänka den?
Som idè, japp. Jobba på mr.hogge!
/ Kenta k
--- Slut citat ---
Hej Kenta K. och tack som bara den... Va snälla ord Du skriver.. Jag blir väldigt, väldigt glad...
1. Jodå, det är EX Drummer. Dock med en AD-virvel.. men det där är något jag ska jobba vidare på när jag är klar med själva grunden..
2. Text kommer!
3. Vad gäller tonläget - HELT RÄTT.. Jag vet inte vilket tonläge som passar mig riktigt (men jag känner när det är rätt) och därför gör jag låtar som ibland blir helt fel för mig att sjunga till - this is one of them! Jag skulle sänka den om jag visste hur man gjorde *SUCK*
Jag är fortfarande under utbildning..
:rolleyes:
Just nu försöker jag få en tempohöjning på refrängen. Något som jag ägnade 2-3 timmar åt utan större framgång.. Men skam den som ger sig..
Återigen - TACK!
hogge:
--- Citat från: Eko skrivet 12.12.2009, 01:53:45 ---Såg att du redan har gjort Seven Sins Kenta :D
--- Slut citat ---
Say what?
Eddi:
Nja vete tusan om det är tempohöjning som behövs snarare nya harmonier som i o f s kan vara tempohöjda. Nu var jag glasklar nes pas?
Emulator:
Riddar vinkelhakes åsikter:
Så mycket av gitarren spelar off beat att det kliar, inte bra. Ok, slask är det, men börja med det.
Styr upp gitarren så den sitter som en smäck genom hela låten, skippa alla gitarfills, distmattor och solon. bara plocken först.
Sen lite mjuka pads, lite åt simple minds-hållet? På med sång sedan, mer nyanser i den, och inga sotra körer, inte ens en stämma te å börja med.
jobba jobba jobba. När detta sitter som en smäck, så bygg på mer grejor. en i taget, placera i ljudbilden med pan, eq etc. Behövs mer? addera mer :)
versen va en av de bästa jag hört på länge, inte fullt lika bra reffe dock...ersonlig åsikt.
tjo!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida