Forum > Demolåtar

Jay Thomas - Is Jeff Around?

<< < (2/3) > >>

Avslappnad:

--- Citat från: Kornstad skrivet 20.11.2009, 15:44:02 ---Jag tycker det känns som att du har något på gång här.
En omspelning som är lite mer tight, fixa lite med volymerna, bossa-trummor och det här kan bli riktigt skön relax-music att sitta och softa till.

--- Slut citat ---

Tack Kornstad, ska försöka åtgärda vid tillfälle. :)

--- Citat från: jugas skrivet 20.11.2009, 16:51:42 ---lyssnar i täta lurar...och jag får typ ADHD i hela huvet :wacko:....så otajt/spretigt känns det...trummor, bas o gitarrer i helt olika rytmiska kommuner....men det var inte det du frågade efter, utan formen...

ja efter att ha fokuserat på formen så tror jag absolut att den kan fungera... :)

och ursäkta att jag raljerar över spretigheten...kunde inte låta bli :)

PS...kan också berätta att jag väntar själv på en utredning om vuxenADHD :wacko:....därför tycker jag mig kunna skämta om det...

PPS...min musikdator är fortfarande paj så jag kommer inte åt bas o saxfilerna....

--- Slut citat ---

Tack jugas! :) Så det kan gå när man försöker med en ny genre.  :lol: Mycket har jag hört om min musik men aldrig det. ;)
Men visst har du rätt, men jag var medveten om att det inte var bra. Kanske inte riktigt hur obra dock... ;)

Eddi:
Om man nu bortser från att vissa toner ham=nat rätt  :D
Så tycker jag formen påminner rätt så mycket om Urbanjazz  från 70-talet framfördes med fördel i något mörka rökiga lokaler. Och om det är det man vill uppnå så har du hittat rätt - tycker jag. Bossarytm får jag inte ihop med detta.

Avslappnad:

--- Citat från: Eko skrivet 20.11.2009, 18:35:05 ---Om man nu bortser från att vissa toner ham=nat rätt  :D
Så tycker jag formen påminner rätt så mycket om Urbanjazz  från 70-talet framfördes med fördel i något mörka rökiga lokaler. Och om det är det man vill uppnå så har du hittat rätt - tycker jag. Bossarytm får jag inte ihop med detta.

--- Slut citat ---

Vet ärligt talat inte riktigt vad jag vill uppnå.  :unsure: I nuläget förmodligen att allt hänger ihop rytmmässigt, vilket inte är fallet just nu.

Urbanjazz? Tja, varför inte. Var lite för ung på 70 talet för att uppskatta just jazz. Var mer inne på Abba, Sweet och Beatles. ;-)

Tycker nog mer än ett par toner har hittat rätt. ;)

Tack för lyssning och comment Eko! :)

MaxB:
Tycker första 40 sekunderna är ett ok parti Orgeln som kommer sen svajar för mycket
Sen kommer nästan ett parti ur Bo Hanssons "Sagan om ringen" vid 80 sekunder

[mp3=200,20,0,left]http://www.sundsbacken.se/utkast/Is%20Jeff%20Around-28.mp3[/mp3]

Jag högaktar dina övningar. Det är mer tajt nu än förut. Keep it up man!

equality:
Tänker mer på Santana och the Doors än Beck iaf där orgeln är med. Ja inte Santana i nuvarande Las Vegas-tappning utan den tidiga men det är kanske inte så mycket latino i detta? Finns en atmosfär i detta som jag gillar (och i det mesta du gör), lite mysko, flummigt (i positiv betydelse). Jag tänker så mycket på det otajta men så har jag inget bra taktsinne heller. Njuter av detta och tycker det är bra att du kör en massa olika stilar. Trummorna bra. Brasset bra men väldigt överaskande. Eftersom det låter så mycket jam över detta skulle jag hålla antalet instrument nere, blir liksom inte trovärdigt annars. Låten kan vara dubbelt så lång och efter fem minuter skulle jag vilja höra Jim Morrisons uppfordrande vokalinsatser. Ynot?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion