Forum > Demolåtar
Jay Thomas - Is Jeff Around?
Avslappnad:
Tack eq! :) Tidiga Santana var definitivt en referens som jag håller med om och gillar. Beck mest därför att kompgitarren är spelad utan plektrum. Synten är inte bra, från början spelades allt på orgel men jag tyckte att det inte höll. Vete tusan om det blev så mycket bättre. Blåset ska vara en överraskning, mången blåsare är det men jag tycker ändå att det tillför något nytt i bryggan där. ;)
Rytmen är OK men jag anser fortfarande att en bossa är bättre, ska försöka sätta den nästa vecka, tiden i helgen räcker inte riktigt till...
jugas:
...jo glömde nämna att jag verkligen gillar soundet på leadguran...riktigt tidig Carlos som eq nämnde men även Bo Hansson och Doors...som också nämnts tidigare..
jag förflyttas också till mina hippietonårsflumjam med diverse kompisar åren mellan 70 - 74... :D
Dividend:
Svårt att säga nåt om på en snabblyssning, så där. HAr inte läst några kommentarer. På nåt vis så förstår jag dina låtar "direkt" nuförtiden, har väl lyssnat på så många att "inlärningskurvan" planat ut :)
Låter spretigt, mycket infall. Mer vet jag inte :)
Återkommer om denna utvecklar sig! Intressant är det iaf.
Clemens:
Ja..om du lägger ner lite jobb på att få allt att lira rätt, blir det nog coolt..är alldeles för spretigt just nu.. /C
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida